|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hjelp, jeg skal lage koldtbord!Noen planlegger konfirmasjon opptil et år på forhånd, min skal konfirmeres neste helg. Vi har invitert gjestene, og fått på plass fire kaker
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne Sist redigert av slaraffen : 04-05-13 kl 08:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp, jeg skal lage koldtbord!Jeg bruker aldri oppskrift, men jeg tror at en oljebasert potetsalat ville passet godt sammen med resten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
litt gøy på håret
![]() Sv: Hjelp, jeg skal lage koldtbord!Jeg tenkte kanskje å lage pastasalaten uten grønt (bare kylling, pasta og dressing), og så sette en grønn salat ved siden av?
![]() |
#4 |
Originala
|
![]() Sv: Hjelp, jeg skal lage koldtbord!Jeg vil og slå et slag for oljebasert potetsalat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hjelp, jeg skal lage koldtbord!Eller: |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
litt gøy på håret
![]() Sv: Hjelp, jeg skal lage koldtbord!OK. Jeg tror jeg skal kunne greie en oljebasert potetsalat. Ser litt bedre ut enn den klassiske også!
![]() |
#7 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hjelp, jeg skal lage koldtbord!Det høres kjempebra ut. Jeg synes Matprat.no har mange gode tips for fest og ikke minst, mengder.
![]() |
#8 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Re: Hjelp, jeg skal lage koldtbord!Kan sånn oljebasert potetsalat lages dagen før? Har også konfirmant, og begynte ikke forberedelsene for ett år siden jeg heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Tankefull
|
![]() Sv: Hjelp, jeg skal lage koldtbord!Det jeg pleier å gjøre er å koke potetene også blander jeg det som skal vedsiden av i en boks kvelden før. Rører sammen rett før det skal på bordet.
![]() |
#10 |
Tankefull
|
![]() Sv: Hjelp, jeg skal lage koldtbord!Også brødmat. Til koldtbord tror jeg jeg hadde kjøpt meg ut av det med å ta turen innom ett godt bakeri.
![]() |
#11 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Hjelp, jeg skal lage koldtbord!Min potetsalat får alltid masse skryt, og er nydelig til spekemat. Jeg lager den litt på slump og øyemål da. Den inneholder poteter, hardkokte egg (dobbelt så mye potet som egg, og da ser jeg også på størrelse, ikke bare antall), vårløk, majones, rømme, salt og pepper. Jeg pleier å kjøpe en sånn 2-pk med majonesposer og blande med enten to små eller ett "vanlig" beger rømme. Da tar jeg vel ca 12 poteter og 6 egg.
![]() |
#12 |
Originala
|
![]() Sv: Hjelp, jeg skal lage koldtbord!
Slett ikke vanskelig! Men bruk visp, ikke gaffel. Og en dæsj dijon-sennep, skal det vel også være, når jeg tenker meg om. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|