|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvem ber man i dåp?Vi skal ha dåp i november. Vi bor i Trondheim, familiene kommer fra Stavanger og Bodø.
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvem ber man i dåp?De du ønsker. Jeg syns de fleste ser ut til å ha nærmeste familie.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Hvem ber man i dåp?Jeg synes det er naturlig å invitere dem man har lyst til å dele dagen med. Er ikke tilhenger av å MÅTTE invitere tanter man så og si aldri ser bare fordi det er familie.
![]() |
#4 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvem ber man i dåp?Akkurat de du har lyst å invitere. I første dåpen vi holdt, inviterte vi tanter og onkler og besteforeldre og faddere.
![]() |
![]() |
#5 |
sporadisk
Hvor: Bodø
![]() Sv: Hvem ber man i dåp?Alle må fly/kjøre/ta tog og kanskje overnatte på hotell e.l. Det kan bli dyrt for å delta i barnedåpen
![]() |
#6 |
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem ber man i dåp?Vi har veldig liten familie på begge sider, hans familie har dårlig kontakt seg imellom, så vi unngår mest mulig fra hans side (hans eget ønske) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hvem ber man i dåp?
Det er jo bare til å invitere, så får de selv se om de har/kan ta seg råd til det.
![]() |
#8 |
trøtt
|
Det kan alltids være at noen blir snurt, fornærmet eller lei seg dersom man ikke blir bedt i bryllup, dåp o.l., men det er etter min mening deres problem. Dere ber de dere har lyst til å dele dagen med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem ber man i dåp?I turbo sin dåp så hadde vi bedd [for svigermor var litt "løsmunnet" og følte at vi måtte be alle..men var svigers som betalte for kalaset og fikset det meste så var ikke så gærnt hehe]
![]() |
#10 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvem ber man i dåp?Våre kjernefamilier. Altså våre foreldre og søsken og eventuelle besteforeldre, og søskens barn. Og faddere, selvsagt.
![]() |
#11 |
Går stille i dørene
Hvor: Midt på, sånn cirka
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvem ber man i dåp?Vi ba barnas tanter/onkler, besteforeldre og venner. Fadderne var blant disse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
![]() Sv: Hvem ber man i dåp?Vi hadde mine foreldre, mannens foreldre, min bror med kone og barn og faddere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() |
#15 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvem ber man i dåp?Man ber dem man føler for i dåpen. For oss var det våre egne kjærnefamilier som jeg ser er vanlig hos flere. Dette er delvis fordi jeg har stor familie, mange søstre og mange tanter - så vi er mange nok når vi avgrenser til søsken m barn, foreldre og besteforeldre (det vil si tanter, søskenbarn, besteforeldre og oldeforeldre til barnet).
![]() |
#16 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hvem ber man i dåp?Da Lillemor ble døpt inviterte vi foreldrene våre, søsken med familie og faddere. Har bare en bestemor som lever og hun klarer ikke reise så langt, men hadde hun orket så hadde hun selvsagt vært invitert. Kommer til å gjøre det likens nå (vi inviterer forresten også alle barna). Vi har vært invitert i barnedåp til venner uten at vi har vært faddere, men jeg tror ikke vi kommer til å gjøre det samme. Vi skal jo ha plass til alle også..
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hvem ber man i dåp?Vi inviterte snuppas onkler/tanter og besteforeldre samt de to oldemødrene. I tillegg inviterte vi de tantene og onklene våre som vi liker. Da ble vi 35. Dette syntes vi var ganske mange, men det ble veldig koselig.
![]() |
![]() |
#19 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hvem ber man i dåp?Jeg føler for å si litt mer om dåp og sånt.
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvem ber man i dåp?Jeg har en følelse av at det er temmelig vanlig å bli litt overkjørt når det gjelder dåp... For det første er det vanligvis ikke noe man har tenkt mye på selv, så man blir tatt litt på senga av sterke synspunkter, og så er man jo barselkvinne og susete og lett overkjørbar.
![]() |
|
|