|
Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Er det vanlig å få gnagsår av skisko?Jeg har hatt de gamle skiskoene mine i 10 år. Plutselig i år begynte jeg å få gnagsår av dem, på den ene foten. Så kjøpte jeg nye sko, da jeg uansett trengte nye ski. Med diverse plastring går det greit, men også disse gnager på den ene foten når jeg har gått en stund. Den andre foten er helt utmerket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klar
|
![]() Sv: Er det vanlig å få gnagsår av skisko?Jeg sliter voldsomt med gnagsår av skisko. Det startet med et par som ga meg enorme gnagsår på begge hæler, og nå, selv tre skiskopar senere, så er det umulig å unngå gnagsår. Jeg har også kjøpt med sånn 100 % fornøyd-garanti, for sikkerhets skyld. Men det er begrenset hvor mange par man orker å lide seg gjennom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: Er det vanlig å få gnagsår av skisko?
Hm ok. Så man kan like gjerne bare fortsette å plastre da? Det er greit nok for meg egentlig for jeg er jo veldig fornøyd med skoene på alle andre måter, og var ikke så keen på å bytte og prøve et nytt par og ende med gnagsår der også. I det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Er det vanlig å få gnagsår av skisko?Jeg går mye på langrenn, taper med sportstape før de fleste av turene. Har Alpinasko jeg har brukt i snart fem sesonger, og de har i grunnen alltid gitt meg dette problemet. Hælene herdes etterhvert utover sesongen, klarer antakelig omtrent 2 mil uten tapen nå.
![]() |
#6 |
I mål
|
![]() Sv: Er det vanlig å få gnagsår av skisko?
Det er Alpina jeg har også. Og jeg hadde dem før også. Men jeg er fornøyd med dem på alle andre måter, de er gode å gå i, synes jeg. Mulig jeg har gått mange korte turer med skoene mine de siste årene og derfor ikke har tenkt på det, samt at vi har gått veldig sakte pga storebror. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Er det vanlig å få gnagsår av skisko?Sportstape er det eneste som blir sittende på for min del. Jeg blir svett, og vanlige gnagsårplastre sklir unna da. Sportstapen sitter på som et skudd.
![]() |
#9 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Er det vanlig å få gnagsår av skisko?Jeg har alpina fjellskisko, jeg husker annethvert år at jeg må plastre. De årene jeg ikke husker det er det fordi jeg ikke hadde gnagsår året før - på grunn av nevnte plastring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Pauset
|
![]() Sv: Er det vanlig å få gnagsår av skisko?Jeg får ikke gnagsår av mine, men kan hende det er fordi det er kombistøvler som sitter litt bedre på ankelen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det vanlig å få gnagsår av skisko?Man får ikke gnagsår hvis skoen sitter slik den skal. Jeg har relativt nye skisko og brukte lang tid på å finne riktig sko til min fot og mitt bruk. Jeg har en erfaren skigåer som kjæreste og han var streng på at skoen skulle sitte skikkelig og ikke "slarke". Det samme sa ekspeditøren i butikken. Jeg har ikke hatt antydning til gnagsår. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Stabilt ustabil...
|
![]() Sv: Er det vanlig å få gnagsår av skisko?Jeg har aldri fått gnagsår av skisko. Heldigvis.
![]() |
#13 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Er det vanlig å få gnagsår av skisko?Jeg får ikke gnagsår av mine. De er Madshus. (Dagens reklame) Poenget er å kjøpe dem store nok (riktig passform). Du skal ikke kjenne skoen i tuppen når du sparker fra.
![]() |
#14 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Er det vanlig å få gnagsår av skisko?Jeg får ikke gnagsår av mine skisko, og de brukes kun et par ganger i året. Ikke akkurat godt formet til foten, altså.
![]() |
![]() |
#15 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det vanlig å få gnagsår av skisko?Jeg får ikke gnagsår av mine, men det er med langrennssko som det er med joggesko, man må rett og slett finne noen som sitter som støpt. Jeg prøvde alt av sko i omtrent alle butikker jeg kom over før jeg fant de jeg har i dag. De var dyre, men jeg får ikke antydning til gnagsår, selv ikke etter over 4 mil og hele dagen på ski! Jeg er utrolig vanskelig når det gjelder sko, og får stort sett gnagsår av alt.
![]() |
#16 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er det vanlig å få gnagsår av skisko?Jeg har nettopp kjøpt nye skisko. Fikk gnagsår av dem første gang jeg brukte dem, men ikke andre gang.
![]() |
#17 |
Klar
|
![]() Sv: Er det vanlig å få gnagsår av skisko?Jeg kjøpte skisko med en strammemulighet over hælen, slik at skoen skal sitte som støpt. Hjalp det mot gnagsår? Nope |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|