Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-12, 23:30   #1
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Lurer litt på om jeg skal ønske meg en Kindle Paperwhite til jul, men da er jo spørsmålet "trenger" jeg den til £169 med 3G eller er den til £109 uten god nok?

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 23:43   #2
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Jeg har ikke 3G, og har ikke savnet det.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 23:48   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Bestilte uten 3g. Men dersom du bestiller no så får du den dessverre ikkje til jul. Det er ventetid på dei no.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 08:42   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.077
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Nei, du trenger ikke 3G. Jeg laster ned hjemme på trådløst nett, funker finfint.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 16:11   #5
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Denne tråden glemte jeg visst ut... Takk for svar alle sammen. Tror jeg klarer meg fint uten 3G jeg.
Er fortsatt Kindleløs, men kanskje til bursdagen min?

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 19:04   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Jeg har Paperwhite uten 3g og klarer meg fint.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 19:17   #7
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Yes, you do.

Jeg har 3G, det er så deilig å kunne synke og kjøpe overalt hele tiden. Ville aldri vært foruten.
Jeg har ikke Paperwhite, men den gamle med knapper. Elsker den!
Har vakkert lilla skinntrekk, liten lampe og har stappet den full av godsaker. Har Kindle app på telefonen og padden, så jeg kan lese på de og spesielt kose meg med illustrerte bøker. Hagebøker er flott å lese på iPad. Ellers er Kindle det mest behagelige man kan lese på.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 19:26   #8
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Jeg har også Kindle, med wifi og 3G. Deilig å kunne laste ned hvor som helst i verden.
Har heller ikke paperwhite (tror jeg) Har egentlig ikke peiling...

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 19:29   #9
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Yes, you do.

Jeg har 3G, det er så deilig å kunne synke og kjøpe overalt hele tiden. Ville aldri vært foruten.
Jeg har ikke Paperwhite, men den gamle med knapper. Elsker den!
Har vakkert lilla skinntrekk, liten lampe og har stappet den full av godsaker. Har Kindle app på telefonen og padden, så jeg kan lese på de og spesielt kose meg med illustrerte bøker. Hagebøker er flott å lese på iPad. Ellers er Kindle det mest behagelige man kan lese på.

Jeg er i permisjon med tvillinger, og jeg farter ikke akkurat rundt... Tviler på at det blir så mye reising når de blir større så jeg skal nok klare meg uten. Men det er helt sikkert veldig praktisk for de som er mer på farten enn meg.

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 22:22   #10
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Jeg reiser ikke mye jeg heller. (Peker ned på signaturen), men jeg MÅ ha 3G. Love it!

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 23:14   #11
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.637
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Klart du må ha 3G. Den er jo gratis i bruk, det er ganske fantastisk når man tenker på hva det vil koste å laste ned en bok til iPaden med roaming i utlandet.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 13:17   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Om man trenger å laste ned noe via mobilnettet kan man jo bare velge å dele nettforbindelsen på mobiltelefonen, så vil den framstå som et trådløst nettverk for andre enheter i nærheten - enten det er nettbrett, ebok-lesere, pc-er etc. Tror det for de fleste vil være en tilstrekkelig løsning. Tvilling-SIM slipper man da også.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 14:10   #13
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Tvilling-SIM slipper man da også.

Det er ingen SIM i Kindle. Hele poenget er at 3G-bruk er inkludert når du kjøper den. Ikke gi råd om ting du ikke har peiling på.

Jeg har Paperwhite uten 3G. Jeg hadde en Kindle med 3G tidligere. Jeg har ikke savnet 3G, og min anbefaling er å kjøpe fem bøker for de pengene du sparer på å kjøpe en med kun WiFi i stedet. Jeg greier stort sett å laste ned de bøkene jeg trenger før jeg drar på feire på forhånd, og WiFi er stort sett relativt lett tilgjengelig.

Amazon sender uansett ikke Paperwhite til Norge så langt, så jeg ville ventet til de gjorde det, og sjekket nøye hva som tilbys over 3G for norske kunder før jeg kjøpte en 3G-modell. Hvis den har full 3G-støtte, inkludert gratis bruk av web, internasjonalt, så er kanskje 3G verdt det (selv om nettleseren er elendig), men nå har 3G-bruk blitt såpass rimelig i Europa at dette er mest aktuelt om du reiser mye til andre verdensdeler. For Wifi-modelen er ikke det så nøye, Amazon ser ikke ut til å bry seg om hvor i verden den er.

Og det viktigste rådet: Ikke kjøpe en annen Kindle. Vent til du kan få en Paperwhite.

Ben "shiniest" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 14:16   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Har du Kindle, mrc?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 14:50   #15
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.245
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Hvis du planlegger å lese på flere enheter (nettbrett, telefon) så er det genialt med 3G, da åpnes boken alltid på rett sted uansett hvilken enhet du skal lese på.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 15:35   #16
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.696
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Er det ikke åpnet for sending nå? Fikk ikke opp noen kontra beskjed når jeg la den i handlekurven for 2 dager siden. sjekket bare pris til norge ink moms kjøpte ikke siden jeg har.

Den er helt fantastisk. Veldig glad i det innbyggde lyset. Forsatt fantastisk å lese på med lys.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 16:05   #17
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Det er ingen SIM i Kindle. Hele poenget er at 3G-bruk er inkludert når du kjøper den. Ikke gi råd om ting du ikke har peiling på.

Jeg har Paperwhite uten 3G. Jeg hadde en Kindle med 3G tidligere. Jeg har ikke savnet 3G, og min anbefaling er å kjøpe fem bøker for de pengene du sparer på å kjøpe en med kun WiFi i stedet. Jeg greier stort sett å laste ned de bøkene jeg trenger før jeg drar på feire på forhånd, og WiFi er stort sett relativt lett tilgjengelig.

Amazon sender uansett ikke Paperwhite til Norge så langt, så jeg ville ventet til de gjorde det, og sjekket nøye hva som tilbys over 3G for norske kunder før jeg kjøpte en 3G-modell. Hvis den har full 3G-støtte, inkludert gratis bruk av web, internasjonalt, så er kanskje 3G verdt det (selv om nettleseren er elendig), men nå har 3G-bruk blitt såpass rimelig i Europa at dette er mest aktuelt om du reiser mye til andre verdensdeler. For Wifi-modelen er ikke det så nøye, Amazon ser ikke ut til å bry seg om hvor i verden den er.

Og det viktigste rådet: Ikke kjøpe en annen Kindle. Vent til du kan få en Paperwhite.

Ben "shiniest" Murphy

Jeg tror også jeg skulle klart å laste ned de bøkene jeg ville ha før jeg reiste.
Jeg bor forresten i England og kan kjøpe Paperwhite når som helst.

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 16:07   #18
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Er det ikke åpnet for sending nå? Fikk ikke opp noen kontra beskjed når jeg la den i handlekurven for 2 dager siden. sjekket bare pris til norge ink moms kjøpte ikke siden jeg har.

Den er helt fantastisk. Veldig glad i det innbyggde lyset. Forsatt fantastisk å lese på med lys.

Høres bra ut. Fikk ikke mindre lyst på nå nei!

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 16:10   #19
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Er det ikke åpnet for sending nå? Fikk ikke opp noen kontra beskjed når jeg la den i handlekurven for 2 dager siden. sjekket bare pris til norge ink moms kjøpte ikke siden jeg har.

Den er helt fantastisk. Veldig glad i det innbyggde lyset. Forsatt fantastisk å lese på med lys.

Jo jammen har de begynt å sende internasjonalt, 1100,- for wifi og 1600,- for Wifi+3G. Takk for info. Det må være ganske nytt? Men det er litt kronglete å bestille den så vidt jeg kan se. Jeg prøvde i sted, og fikk beskjed om at jeg ikke kunne få den til Norge, men nå prøvde jeg igjen og så at det var en link fra avslaget til at jeg kunne bestille en til Norge likevel. Jeg greier ikke å lage et søk som tar meg direkte til en Wifi-utgave som kan bestilles til Norge, jeg må via et avslag først. Kanskje det er noe med adresseinnstillingene min hos Amazon som gir feil resultat?

Og er det noen her som har en Kindle Paperwhite bestilt til Norge som kan si om nettleseren virker på 3G i andre land enn Norge på en slik?

Amazon har europeisk strømadapter til $10 også. Det ville jeg kjøpt hvis jeg skulle bestille en.

Og for å gjenta fra tidligere: Jeg anbefaler ikke å kjøpe skinnomslaget til Amazon. Det ser veldig fint ut, og automatisk av/på via magnet er kjekt, men det veier for mye. Kjøp en "sleeve" i stedet, og bruk Kindle Paperwhite uten noe på. Da er den lett nok til å holde i en hånd uten å være ubehagelig.

Ben "run, don't walk, to buy or upgrade" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-13, 16:26   #20
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.245
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kindle Paperwhite- Trenger jeg 3G?

Oops. Jeg kjøpte meg visst plutselig en ny Kindle.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no