|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Egne briller på kino?På den lokale kinoen her låner de ut 3D briller. Men disse brillene er i voksenstørrelse og er i tillegg litt vonde. De sitter ikke bra på barna, noe som er ganske teit når det er i hovedsak barnefilmer som vises i 3D. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Egne briller på kino?Det er ulik teknologi i bruk på ulike kinoer, så du kan ikke "bare kjøpe på Ebay", nei. Sjekk med din lokale kino hvilken type briller som brukes hos dere, og så snart du vet det, er det bare å kjøpe noen av riktig type. Og det kan du sikkert finne på Ebay. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Egne briller på kino? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Egne briller på kino?Kan man bruke de brillene som følger med smart-tvene for tiden? Vi har to slike, de går på batterier og er MYE mer behagelige å ha på enn de man låner på kinoen.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Egne briller på kino?
Jøss, det ante jeg ikke! Vil det si at det kan hende at noen av de ørtenfjørten brillene vi har i skuffen kanskje ikke er egnet her i Oslo? (har kjøpt litt her og der oppigjennom. Det hender jo at msn glemmer dem...)
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Egne briller på kino?Jeg tror de har samme teknologi i hele Oslo nå. Kan godt hende de har det samme over hele Norge også. De begynte med to ulike systemer, men endret det.
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
Oslo vet jeg ikke, men i Trondheim har begge kinoene samme teknologi.
Det var i alle fall ulike systemer i ulike norske byer, men jeg vet ikke om de har endret det nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bedreviter
|
Igjen, jeg vet ikke hvordan det er hos deg, men i Trondheim kan man i alle fall ikke bruke aktive briller på kino. Hvis kinoen du bruker ikke har batterier i de brillene de bruker til vanlig, kan du ikke bruke TV-brillene dine der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Egne briller på kino?På kinoen her så ser jeg dem har ett eget stativ med 3d briller som man kan kjøpe, både for voksene og barn er vel rundt 5-6 forskjellige typer og velge mellom. Nå har ikke jeg sjekket dem så nøye hverken på pris eller om dem kan brukes till alle filmer og saler etc. Vi har foreløpig brukt dem engangs og dem er ikke noe behagelig så har vurdert og kjøpe noen litt bedre og permanent selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Knegg. Det er bare sånt bittelite lithium-batteri, veier ingenting. Knallgode briller og fantastisk 3D. Noe jeg aldri har sett på kinoene til nå. Elendige greier.
![]() |
#16 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Egne briller på kino?Disse / denne teknologien brukes på oslokinoene:
![]() |
#17 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Egne briller på kino?Takk for svar! Da skal jeg prøve å finne ut hvilken teknologi de bruker og se om jeg finner tilsvarende i barnestørrelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
Det er samme de har i Bergen.
![]() |
#19 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Egne briller på kino?Det er jo supert at de låner ut, her er man nødt til å kjøpe egne briller. Hvorfor skulle det ha noe med teknologi å gjøre - er ikke 3D-briller rett og slett at det er grønnfarge i det ene glasset og rødt i det andre? Ellers har jeg aldri sett at sånne briller skiller noe annet enn på design, jeg da. Skulle tro det var likt overalt, det er vel de samme filmene som sendes rundt i landet (nå er det vel stort sett SF Kino og Norsk Kino som har kjøpt opp kinoer rundt i landet, også). |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Glamorøs
|
Det er de samme filmene, men ulikt framviserutstyr så vidt jeg har forstått. Men kan godt hende det er samme i hele Norge nå, men det var ikke det til å begynne med, i allefall.
![]() |
|
|