|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan har dere mottatt avslag på bhgplass?Litt klønete overskrift, men jeg skal forsøke å forklare. Jeg lurer rett og slett på hvilken måte dere har mottat avslag om bhgplass? Altså, er det i skriftlig form, muntlig i bhg, pr telefon osv? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har dere mottat avslag på bhgplass?Hos oss så ble tilbudsbrev sendt ut 23. mars (det har vi ikke sett noe til), så går de en runde med suppleringsopptak (har foreløpig ikke sett noe til det) før endelig avslag blir sendt ut til de gjenværende ulykkelige i løpet av april (
![]() |
#3 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har dere mottatt avslag på bhgplass?Har ikke fått noe avslagbrev, men siden jeg jobber der veit jeg jo at han ikke kommer inn.. Sukk!! 2.året han ikke kommer inn, snakk om goder når en jobber i kommunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
godt brukt
|
![]() Sv: Hvordan har dere mottatt avslag på bhgplass?Vi fikk brev i posten fra kommunen. Det er de som ordner alle opptak i denne kommunen. Nå venter jeg på neste runde. Ringte i dag, men det var ikke klart enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hvordan har dere mottatt avslag på bhgplass?
Hva skulle styrer gjort da når du spurte? Nektet å svare? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
frakoblet
|
Hun spurte da bare om når hun kunne forvente svar på søknaden, og da kunne styrer fint svart på bare dette.
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvordan har dere mottatt avslag på bhgplass?Vi fikk ikke noe annen beskjed enn en stund etter opptaket av vi sto på venteliste der og der, og om vi fortsatt ønsket å stå på venteliste.
![]() |
#8 |
Blekksprut
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har dere mottatt avslag på bhgplass?Presiserer: Jeg spurte kun om når jeg kunne forvente svar. Ikke full utredning om hvorvidt vi har fått plass eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hvordan har dere mottatt avslag på bhgplass?Da vi fikk avslag for to år siden fikk vi det i et brev sendt av kommunen. Men de kunne nok ha vært litt smartere, for det manglet informasjon om hva som kom til å skje videre, så de mottok nok noen telefoner i dagene som fulgte.
![]() |
#10 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Hvordan har dere mottatt avslag på bhgplass?Vi fikk brev i posten, tok dødslang tid for de hadde sendt det til feili adresse, så vi måtte purre på brevet.
![]() |
#11 |
Ustabil
|
Jo, men som en annen så enkelt forklarer, de sender først ut opptaksbrev, så venter de på supplerlingsopptak, og DERETTER sender de ut avslag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ustabil
|
Barnehageinntaket er organisert sånn at de prøver å ordne plass til flest mulig før de begynner å si nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Blekksprut
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har dere mottatt avslag på bhgplass?Jeg er tydeligvis barnehagejomfru, men jeg synes faktisk dette er en pussig praksis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ustabil
|
Ville det ikke vært enda mer uryddig å få brev den 13. april om at "dessverre...", for så to uker senere å få brev med "gratulerer..."? I mellomtiden der ville du sikkert prøvd å finne løsninger - og så kommer enda et brev? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har dere mottatt avslag på bhgplass?I vår kommune var det litt rabalder om dette for 2 år siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Blekksprut
![]() ![]() ![]() |
Kjære deg, prøver du å misforstå litt med vilje eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
![]() Sv: Hvordan har dere mottatt avslag på bhgplass?Her hos oss ble positive og negative svar sendt ut med to dagers mellomrom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hvordan har dere mottatt avslag på bhgplass?Her i kommunen er det samordnet opptak for både private og kommunale barnehager.
![]() |
#20 |
Protonterapeut
|
Det er ikke sikkert. Det er ikke alle som har søskenprioritering.
![]() |
|
|