Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Tørrsjampo

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-12, 16:33   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tørrsjampo

Jeg har langt, tykt hår og det er ikke alltid det passer å vaske det når jeg burde. Det bruker lang tid på å tørke og jeg har helst ikke lyst til å legge meg med vått hår. Føne gidder jeg ikke, så da må jeg faktisk (nå som det er så kaldt) holde meg til å vaske hår de kveldene jeg skal være hjemme. Styr.

Jeg har hørt at tørrsjampo kan utsette hårvask en dag eller to. Har noen her forsøkt og kan komme med førstehåndsinformasjon om dette er noe å satse på?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 16:56   #2
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Tørrsjampo

Jeg har brukt det på hund og det funker til dels. Man børster den inn og ut av pelsen. Det ganske mye arbeid og det hjelper litt, men den blir ikke så ren og fin som med ordentlig shampo og vann. Du kan til og med prøve deg med rent potetesmel.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 17:33   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg pinnekort hår, så det blir jo ikke helt det samme, men jeg har stående en flaske Divine tørrsjampo og den funker greit den i nødsfall.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 17:34   #4
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Jeg bruker Batiste for mørkt hår.
Synes den fungerer greit som en kriseløsning.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 18:03   #5
Isa
--

Isa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leser jo litt på fotballfrue.no.

http://fotballfrue.no/2012/10/19/sva...runde-trening/
Står litt om tørrsjampo fra Hempz der.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 18:55   #6
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har halvlangt, blondt haar - ganske tynt. Det maa vaskes hver 2. dag. Hvis jeg trener, helst hver dag, men med törrshampoo kan jeg utsette dette. Utsettelse mer enn 1/2 dag funker ikke for meg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 19:01   #7
Husfruen
Erfaren

Husfruen sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Husfruen er litt kul
Standard

Jeg har brukt batiste, og nå prøver jeg define.

Har langt mellomblondt hår. Vasker det annen hver dag, på kvelden. Den siste dagen bruker jeg da tørrshampo. Disse to jeg har prøvd funker i alle fall helt greit. Lurer på om det var syoss som kom bra ut i en test her for en stund siden?

Husfruen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 19:05   #8
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har prøvd forskjellige, men liker den rosa fra H&M best (syns Batiste ikke gir samme løft og at håret fortsatt er tungt med denne i, mens den fra H&M gir mye bedre hold i håret så det hender jeg også bruker den i nyvasket hår om jeg skal sette det opp). Trikset er å ikke holde flaska for nærme for da blir håret hvitt

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 19:06   #9
dea
Superaktiv

Medlem siden: Nov 2009
dea er litt kul
Standard

Jeg hat tynt hår som blir fort fett. Jeg kan utsette hårvasken noen timer med define tørrsjampo. Men etter noen timer er håret mer fett enn om jeg ikke hadde brukt den. Men jeg får fett hår av alle typer stylingprodukter.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 19:36   #10
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har langt tynt hår som blir veldig fort fett. Jeg prøvde Divine tørrshampo for et par mnd siden og jeg trenger nå kun å vaske håret annenhver dag. Føler i tillegg håret får mer struktur, så jeg er fornøyd.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 19:38   #11
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger bare vaske håret annenhver/tredjehver dag. Men det er det at det må planlegges sånn som er kjipt. Visste ikke at billigmerkene hadde tørrsjampo også, men nå skal jeg se hva jeg finner i butikken i morgen.

Gammel 09-12-12, 19:39   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har prøvd Define sin, sånn etter fire dager på hytten uten hårvask, og det funker bra.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 19:44   #13
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker tørrsjampo på dag 2 og 3 etter hårvask, synes det fungerer utmerket. Fungerer bra til styling også, da i litt mindre mengde.

Gammel 09-12-12, 20:18   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Funker fint. Kan utsette hårvaske fra morgenen til kvelden/dagen etter. Jeg har prøvd Define (dagligvaren) og Batiste (Vita) og merket i grunnen ikke særlig forskjell, men tror kanskje det varte litt lengre med den fra Batiste (altså, at det tok litt lengre tid før håret føltes fett igjen). Skal prøve den fra HM.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 21:39   #15
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Har vært veldig fornøyd med den fra Boots, men nå prøver jeg Batiste sin, synes den også er veldig god. Greit med den med litt farge i, blir fort hvitt hvis man er litt nærme ja, selv om man er blond.

Gammel 09-12-12, 21:52   #16
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bruker Big Sexy Hair sin tørrshampoo og den hjelper overraskende nok utrolig bra.
Jeg må normalt sett vaske håret hver dag, men etter at jeg begynte med denne kan jeg gå 1 dag ekstra.

Jeg sprayer shampooen inn mot hodebunnen i vått nyvasket hår, 3-4 steder rundt omkring i håret, gnir det inn og føner håret. Det kan virke litt "saltvanns-trått" hvis du skjønner hva jeg mener, men det løfter håret og gir volum, det er en fordel for mitt hår som klapper sammen etter ett par timer.

Gammel 09-12-12, 21:56   #17
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg sprayer shampooen inn mot hodebunnen i vått nyvasket hår, 3-4 steder rundt omkring i håret, gnir det inn og føner håret. Det kan virke litt "saltvanns-trått" hvis du skjønner hva jeg mener, men det løfter håret og gir volum, det er en fordel for mitt hår som klapper sammen etter ett par timer.

Vått nyvasket hår? Hva er da poenget??

Gammel 09-12-12, 21:59   #18
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Vått nyvasket hår? Hva er da poenget??

For min del holder håret seg "nyvasket" lengre, tar jeg i tørrshampooen i dagen etter er det for sent, da er håret allerede fett og da blir det "greasy"
hvis jeg kliner i tørrshampooen. Det var også slik jeg fikk anbefalt bruken fra frisøren min.

Gammel 09-12-12, 22:01   #19
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

For min del holder håret seg "nyvasket" lengre, tar jeg i tørrshampooen i dagen etter er det for sent, da er håret allerede fett og da blir det "greasy"
hvis jeg kliner i tørrshampooen. Det var også slik jeg fikk anbefalt bruken fra frisøren min.

Ja ok. For oss som ikke er veldig plaget av fett hår, så er det sikkert ikke noe poeng å gjøre det sånn.

Gammel 12-12-12, 21:24   #20
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Det er verd å prøve ulike typer. Det høres kanskje litt rart ut å sammenligne med hund- og katteshampoer, men ingredientsene er stort sett de samme. Det er oftest stivelse fra potet, ris eller mais noen ganger i kombinasjon talkum eller med pulverisert leire og ulike mineraler. Jeg har sett noen basert på urter og bark, med silkeprotein og slikt. Stor sett skal de børstes inn i håret og så godt som det lar seg gjøre ut igjen. De kan gjøre en god jobb, og skal i utgangspunktet også få en del fett og skit ut av håret. På dyr krever det en viss "teknikk" for at det skal ha noe effekt i det hele tatt, eller i hvert fall bli vant med hvordan de virker.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.