Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Oppsatt hår, 'løst og rufsete'

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-12, 22:45   #1
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppsatt hår, 'løst og rufsete'

I tråden til Kokos her inne, er det mange som foreslår løst oppsatt hår sommer rufsete og tilfeldig ut.
Hvordan gjør man sånt? Hva trenger man? Jeg har blindt, glatt nordisk hår. Når nedenfor skuldrene. Litt oppklipt. Litt skrått foran. Tror det er mulig å sette det opp slik, men aner ikke hvordan.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 22:57   #2
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppsatt hår, 'løst og rufsete'

HVis du søker på You Tube på festfrisyre etc, ev. på engelsk så kommer det opp mange fine steg for steg videoer

Gammel 09-12-12, 23:04   #3
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Det er absolutt ikke så vanskelig, og definitivt min favoritt når jeg skal sette det opp til fest. Jeg har krøller, så det er nok litt enklere for meg.

Men jeg foreslår litt saltvannsspray, evt skum og noen hårruller eller krølltang for å få litt fall i det. Ikke ha nyvasket hår. Vask det dagen før.
Jeg har i litt sånn volum pulver på toppen, og bak. Tuperer lett i samme området, og kjører på med hårnåler litt tilfeldig plassert. Tar noen store tuster med hår av gangen for å feste alt håret. Ofte trengs det noen også til slutt for å fiksere greia.
Ikke sett det opp for stramt. Og la gjerne litt hår henge løst bak. Jeg har også noen lus med strass på som jeg har i tilslutt. Også hårlakk.

Jeg fikk komplimenter for min frisyre senest på julebordet fredag.
Det tar meg ca 5 minutter å sette opp.

Gammel 09-12-12, 23:11   #4
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tykt hår, med lite fall i. Jeg vasker det dagen før, bruker gjerne lage en lett hestehale først og gjemmer strikket med hår satt opp i fliseklemmer, samt Fester håret løst med klemmer rundt. ikke stram til, men la det se løst og ledig ut. Jeg krøller litt med rettetangen og sprayet over med hårspray og glansspray.

Alternativt lager du en glatt frisyre med skarp skill og fletter en lang stram flette bak, den krøller du rundt i nakken og fester. Spray over for å forsegle.

Lykke til

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 23:21   #5
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Kommer litt an på hvor langt hår du har i utgangspunktet. Jeg har langt hår, jeg pleier å krølle det med krøllstaven, feste det langt ned til siden med en tynn strikk som jeg lager en slags løs knute av, så drar jeg ut noen slinger med hår før jeg fester alt sammen tilfeldig med hårnåler. Så fester jeg noen ganger en blomst eller noe annen hårpunt i siden. Pleier fiksere håret litt fr og som Bloppy sier, det er ikke lurt med nyvasket hår dersom man har glatt hår.

Det er enkelpenkelt og tar 5 minutter.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 23:48   #6
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Her må dere sette inn bilder!! Jeg skjønner ikkeno og vil gjerne vbli festfin!

Gammel 09-12-12, 23:54   #7
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Litt som denne til venstre her bruker jeg mye.

Gammel 09-12-12, 23:58   #8
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Standard

Eller som dette.

Gammel 10-12-12, 11:31   #9
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Bilder.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 11:35   #10
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får det aldri til.

Frisøren min har vist meg det flere ganger. "Bare å tuppere litt, sette i spenner litt sånn tilfeldig her og der - og spraye!"

Men jeg får det ikke til!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 11:42   #11
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Åh, må gleder jeg meg til håret mitt blir langt igjen!!

Det er superenkelt å lage slike frisyrer. Selv syns jeg det er enklest å ha alt i en hestehale før jeg begynner.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 12:37   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan aldri tro jeg får til dette altså. Ikke har jeg krølltang heller.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 17:17   #13
Innocenta
Nybegynner

Medlem siden: Dec 2012
Innocenta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Dette må testes ut. Har prøvd før men ikke fått til. Superfint med løst oppsatt hår.

Innocenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 18:37   #14
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var da en tråd om dette for ikke så lenge siden, med forklaring på hvordan man deler håret i tre og bruker litt krøller for å få satt opp håret fint i en fei? Men finner jeg den igjen???

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 19:00   #15
Levic

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg får det til veldig enkelt. Har tynt tynt, rett nordisk hår. Ikke så mye som antydning til fall.

Jeg vasker det, føner det, lager en ball med strikk, og går sånn en stund. Tar ut strikken, og håret ser ut som et kråkerede. Da er det bare å sette spenner i det, og det holder seg sånn med en del spray.

Gammel 10-12-12, 19:29   #16
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg kan aldri tro jeg får til dette altså. Ikke har jeg krølltang heller.

HAr du rettetang? Det fungerer også for å lage krøller. Ellers vil jeg anbefale å skaffe seg en krøllstav, da kan man få fine krøller i en fei.

Det er ikke alltid jeg krøller mitt altså, noen ganger bare rufser jeg det skikkelig før jeg setter det opp.

Øv deg noen ganger, det er langt lettere en du tror.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 20:21   #17
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Åh, må gleder jeg meg til håret mitt blir langt igjen!!

Jeg også.
(Jeg som aldri mer skulle ha langt hår.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 20:27   #18
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Dere som synes det går så kjapt og greit, har dere veldig tynt/fint hår? Jeg er jo frisør, riktignok utdattert så det holder, men har veldig tykt hår. Jeg får det selvfølgelig til, men himmel og hav så lang tid det tar. Det går veldig lite hår i hver spenne pga tykkelsen på håret, så det blir jo et reir av spenner.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-12, 20:28   #19
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg også.
(Jeg som aldri mer skulle ha langt hår.)

Ikke jeg heller.

Gammel 10-12-12, 20:29   #20
Nå også i farger

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Dere som synes det går så kjapt og greit, har dere veldig tynt/fint hår? Jeg er jo frisør, riktignok utdattert så det holder, men har veldig tykt hår. Jeg får det selvfølgelig til, men himmel og hav så lang tid det tar. Det går veldig lite hår i hver spenne pga tykkelsen på håret, så det blir jo et reir av spenner.

Fint og tynt hår? Det hadde vært noe. Nei. Jeg har MYE hår, så håret mitt er sånn som ser best ut på dag 2-3, for da har jeg liggi det ned.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:37.