Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Varsle politiet?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-07, 22:15   #1
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Varsle politiet?

Er det noe vits i å tipse politiet om å holde bilbelte-kontroll rett ved barnehagen ungene mine går i?

Jeg holder på å eksplodere siden jeg VET at mange barn blir fraktet uten belte da det "er så kort kjøretur".

Hva gjør jeg? Ringer politiet? Går på politistasjonen? Er det noe vits tror dere? Bor i en liten by, politiet er veldig ivrige på å ta rånere som burner så de burde jo kunne ta en sjekk ved barnehagene også?

Gammel 13-04-07, 22:30   #2
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Varsle politiet?

Det gjør i hvert fall ingen skade å ringe.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 22:37   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hos oss var politiet på foreldremøte i barnehagen og snakket om barn og sikring i bil. Det er en annen tilnærmingsmåte til problemet som jeg tror kan ha god effekt.

Dette må kanskje være en enda bedre løsning ja.

Gammel 13-04-07, 22:40   #4
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dersom de vil ta et møte i barnehagen og dette er effektivt, så er jo det supert...
dessverre er det som regel slik at folk tar på seg og barna belte en periode etter dette, så "glemmer" de det av etterhvert. En "smekk" på pungen funker vel bedre i enkelte tilfeller...
Jeg ville ringt til politistasjonen og hørt om de kunne ta et slikt opplysningesmøte, så sett hvordan det utartet seg

Gammel 13-04-07, 22:42   #5
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ring Politiet. Jeg er fristet til å gjøre det samme, men da for fartskontroll ...

Gammel 13-04-07, 22:45   #6
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde bilbeltekontroll utenfor barnehagen vår i høst. Som vararepresentant i styret deltok jeg i de første møtene, og siden flere av oss hadde observert at enkelte av barna var dårlig/ ikke sikret tok vi det opp som sak. FAU-lederen er politimann så det lot seg ordne ganske greit.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 22:55   #7
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja takk, begge deler! (Møte og kontroll).

Jeg har selv ringt og bedt om kontroll ved skolen vår, de skrev det opp i boken sin, sa de. (Og jeg fikk straks Politimester Bastian i tankene. )

Sist redigert av Kaz : 14-04-07 kl 00:23.
Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 23:16   #8
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaz, her.

Ja takk, begge deler! (Møte og kontroll).

Enig med den!

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 23:35   #9
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Gjør det!

Gammel 14-04-07, 00:21   #10
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Åkei, da skal jeg gjøre det på mandag!

Gammel 17-04-07, 18:31   #11
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Jeg ringte i går. Jeg hadde fått tak i direktenummeret til en kar som visstnok var veldig grei. Han var hyggelig ja, og noterte ned og sa at han syntes det var et riktig godt tips. Han spurte også om når de fleste barna pleide bli levert. Jeg fikk en god følelse etter samtalen.

Etterpå snakket jeg med styreren i barnehagen om dette her, og hun syntes det var strålende bra at jeg hadde ringt.

Gammel 17-04-07, 18:42   #12
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flott initiativ Magica!

Gammel 18-04-07, 21:43   #13
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så smart Magica.

Er barnehagen din spesiell, hos oss syns jeg de fleste blir godt sikret ved levering/henting.

Gammel 18-04-07, 21:49   #14
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Så flott gjort! Har ofte sett at barn står oppreist på baksete når dem blir fraktet! Blir faktisk sjokkert at foreldre ikke bryr seg om sikkerheten til barna sine i bilen!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 22:38   #15
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Så smart Magica.

Er barnehagen din spesiell, hos oss syns jeg de fleste blir godt sikret ved levering/henting.

Nei, ikke spesiell, en helt vanlig barnehage.

Jeg er veldig fornøyd med den faktisk, siden den er sukkerfri og personalet er bra.

Styreren sa hun også hadde sett dette ved andre barnehager her i byen. Tragisk.

Gammel 18-04-07, 23:20   #16
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Flott gjort ! Det er godt å ha "sladrekjerringer" som bryr seg. Spesielt når enkelte foreldre er så uansvarlig ovenfor barna.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 23:23   #17
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Flott, Magica!

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.