|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
har tatt seg sammen
|
![]() Når en pepperkakebaker, baker pepperbakerkaker...Hjelp meg å finne ut hva som gikk feil:
![]() |
#2 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når en pepperkakebaker, baker pepperbakerkaker...Synes det var pussig med all den melken. Her er oppskriften jeg brukte i år - den ble veldig god å jobbe med:
![]() |
#4 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Når en pepperkakebaker, baker pepperbakerkaker...Min oppskrift ligner veldig på Tanginas, jeg har heller ikke noe melk i. Melmengden din ser jo veldig liten ut i forhold til all væska du har i.
![]() |
#5 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Når en pepperkakebaker, baker pepperbakerkaker...Ok, ettersom jeg har store mengder deig i kjøleskapet akter jeg ikke å sette i gang med ny deig dette året. Vurderer å sende e-post til bakebokforfatteren. Kanskje han har et godt svar?
![]() |
#6 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Når en pepperkakebaker, baker pepperbakerkaker...Smøret er ikke smeltet, bare knadd inn. Har det noe å si?
![]() |
#7 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Når en pepperkakebaker, baker pepperbakerkaker...Men smøret i mi oppskrift blir jo også stivt i kjøleskapet, for så å tine litt opp når deigen blir håndtert og kjevla. Jeg ser ikke helt for meg at det skulle gått bra med et par-tre desiliter melk i tillegg.
![]() |
#8 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Når en pepperkakebaker, baker pepperbakerkaker...Jeg brukte akkurat samme oppskrift her om dagen, men glemte melken. Min deig ble bra.
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Når en pepperkakebaker, baker pepperbakerkaker...Du ser ut til å ha glemt en kilo pepper. |
![]() |
![]() |
#11 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Når en pepperkakebaker, baker pepperbakerkaker...Det som hadde stått i kjøleskap med ekstra mel, ble rimelig greit å jobbe med. Men den blir fort varm og klissete, så jeg måtte bruker fryseren som mellomlagring til resteslantene. Nå har jeg knadd opp en ny ladning til en annen dag jeg får trykketrang.
![]() |
|
|