Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Reklame for sirkus Arnardo i skolemappa

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-07, 14:20   #1
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Sint!

Reklame for sirkus Arnardo i skolemappa

Jeg må si jeg ble rimelig overrasket da storebror absolutt skulle vise meg den spennende reklamen som hadde havnet i leksemappa fra skolen. Nemlig reklame for sirkus Arnardo.

En ting er at sirkus er blitt rimelig omstridt, men bare det å at skolen legger ved reklame i leksemappene til ungene synes jeg er temmelig hårreisende. Noen andre som har opplevd det samme? Eller vet om det i det hele tatt er lov?
:uerfaren skolemamma:

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 14:24   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappa

Det hadde jeg også reagert på, både prinsipielt og mer spesifikt fordi det dreier seg om sirkus. Synes du skal ta det opp.

Gammel 18-04-07, 14:45   #3
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hadde ikke reagert noe annerledes på en sirkus reklame som på reklamer for teaterstykker, konserter o.l myntet på barn.

Her kaster vi reklamer som ikke er av interesse

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 14:48   #4
TBM
Passiv

Standard

Vi liker sirkus vi, men reklame synes jeg ikke skal sendes hjem med barna. Gratis tilbud som f.eks teater på biblioteket mm (som er vanlig her) er ok, og så synes jeg det er greit med brosjyren om de ulike sommertilbudene (fotballskole, naturuke mm)

Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 14:55   #5
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det stiller seg anerledes med lokale teaterarrangementer, men jeg synes sirkus har en så sterk kommersiell form over seg at det ikke kan sammenliknes jeg da.

Jeg har iallfall sendt en mail til kontaktlæreren hvor jeg sier at jeg ikke er begeistret for det, og spør henne hvordan reglene på dette er.

Gammel 18-04-07, 15:31   #6
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

er det ren reklame da? Ikke sånn 50 % rabattkupong?
Synes egentlig ikke det er så ille å få i ranselposten og hadde ikke reagert negativt på det.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 16:14   #7
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Her fikk ungene rabattkupponger fra Sirkus Agora, de er delt ut på skoler og barnehager i distriktet.
Var en mann innom butikken vår i går, og han nevnte at han hadde delt ut sånne kupponger på alle barneskoler og barnehager mellom Elverum og Kongsvinger, og det var bare en rektor på en skole som hadde takket nei til å dele ut til elever, men de ville gjerne ha til de ansatte.
Vi var tvilende til om vi skulle på sirkus og da fikk vi voksne gratisbiletter. så det ble til at jeg, mannen og de 2 minste ungene reiste på sirkus.
Jeg reagete ikke på at ungene fikk de rabattkuppongene med i sekken, det var opp til oss om de skulle brukes eller ikke.

Gammel 18-04-07, 16:27   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil jo gjerne ha reklame for ting jeg ønsker å få med meg, så da må jeg tåle noe jeg ikke er interessert i også.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 16:34   #9
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Jeg har reservert oss fra uadressert reklame i postkassen, og synes ikke det er moro å få reklame gjennom leksepermen til sønnen min fra skolen. Selv om det er rabattkuponger, så er det jo også reklame.

Vi får også sånne på jobben, og det er jo en ting. Men dette er jo faktisk et produkt som er rettet mot barn, og det er jo sannelig en lov som forbyr reklame rettet mot barn. Synes det er litt merkelig at folk synes dette er helt greit, jeg. Nå er jo dette med reklame i skolen et aktuelt tema, og jeg synes det er viktig å få retningslinjer for at det ikke bli helt feil. Jeg synes skolen bør være et reklamefritt område.

Gammel 18-04-07, 17:23   #10
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Vi får også sånne på jobben, og det er jo en ting. Men dette er jo faktisk et produkt som er rettet mot barn, og det er jo sannelig en lov som forbyr reklame rettet mot barn. Synes det er litt merkelig at folk synes dette er helt greit, jeg. Nå er jo dette med reklame i skolen et aktuelt tema, og jeg synes det er viktig å få retningslinjer for at det ikke bli helt feil. Jeg synes skolen bør være et reklamefritt område.

Kunne ikke vært mer enig. Reklame har ingenting på skolen å gjøre, hverken som oppslag, til utdeling eller i presentasjoner. Jeg ser på det som en selvfølge at skolen ikke skal ha lov til å dele ut reklame til elevene, og det bør også være forbudt for andre aktører å dele ut reklame på skolen. Dersom det er tvil om noe er reklame eller ikke i skolesammenheng, så bør det vurderes mest mulig restriktivt.

Kanskje noen i administrasjon eller ledelse har fått fribilletter som takk for hjelpen?

Ben "Reservert mot reklame og annen forsøpling" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 19:57   #11
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde også sagt i fra at jeg ikke ønsker sirkusreklame.
Og dersom jeg blir "pålagt" å dele ut sirkusreklame til mine elever, kommer jeg til å pælme det i boss i stedet.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 20:00   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Hadde ikke reagert noe annerledes på en sirkus reklame som på reklamer for teaterstykker, konserter o.l myntet på barn.

Her kaster vi reklamer som ikke er av interesse

Jeg må si meg enige i denne. Det er kun en informasjon på linje med andre ting det reklameres for.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 20:26   #13
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg trodde ikke dette var lov, og hadde reagert som deg om reklame kom hjem med leksene.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 20:28   #14
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en bunke sirkusreklamer liggende på jobb... Tenkte at jeg ikke skulle dele de ut. Hvis noen foreldre etterlyser dem kan de heller få dem da!

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 20:40   #15
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde reagert veldig sterkt. Sirkus stiller seg ikke likt med teater ol. På sirkus er det forsvarsløse dyr som er underholdningen. Direkte smakløst spør du meg.

Gammel 18-04-07, 20:45   #16
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det sirkuset jeg var på sist, var det mest dansere, klovner, turnere osv-
Var ikke mye underholdning med dyr.
Det var gledelig å se at de fokuserer mer på annet en dyra.

Men jeg synes likevel at det ikke er noe big deal at det dumper underholdnings reklamer i postmappen til guttungen, da vet jeg hva som skjer rundt oss og vi kan velge det vi vil bruke.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 20:57   #17
Helle
Har glorien til vask.

Helle sin avatar

Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken skole er dette snakk om? :nysgjerrig: (bor i nærheten av der det var sirkus nå)

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-07, 21:11   #18
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Eneste som var ergelig med dette synes jeg, var at gutta mine trodde de hadde fått gratisbilletter med hjem.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 15:56   #19
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Her fikk ungene rabattkupponger fra Sirkus Agora, de er delt ut på skoler og barnehager i distriktet.
Var en mann innom butikken vår i går, og han nevnte at han hadde delt ut sånne kupponger på alle barneskoler og barnehager mellom Elverum og Kongsvinger, og det var bare en rektor på en skole som hadde takket nei til å dele ut til elever, men de ville gjerne ha til de ansatte.
Vi var tvilende til om vi skulle på sirkus og da fikk vi voksne gratisbiletter. så det ble til at jeg, mannen og de 2 minste ungene reiste på sirkus.
Jeg reagete ikke på at ungene fikk de rabattkuppongene med i sekken, det var opp til oss om de skulle brukes eller ikke.

Var dere på forestillingen på Haslemoen? Jeg og guttungen var der (tenkte faktisk på deg, men aner ikke hvordan du ser ut)

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 16:40   #20
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg har en bunke sirkusreklamer liggende på jobb... Tenkte at jeg ikke skulle dele de ut. Hvis noen foreldre etterlyser dem kan de heller få dem da!

Sånn har jeg også gjort det. Sirkus, dyre teaterstykker og annen reklame for ting som koster mye har jeg valgt å ikke dele ut. Info om barne- og ungdomsteaterforestillinger med lokale grupper har jeg delt ut. De koster som regel lite å besøke, og det er gjerne unger fra skolen som er med der.

Jeg passer også på at ting som puttes inni mappene til elevene er fra skolen. Annen info setter jeg fast i strikkene på utsiden av mappene.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.