|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
fri
|
![]() Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaJeg må si jeg ble rimelig overrasket da storebror absolutt skulle vise meg den spennende reklamen som hadde havnet i leksemappa fra skolen. Nemlig reklame for sirkus Arnardo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaDet hadde jeg også reagert på, både prinsipielt og mer spesifikt fordi det dreier seg om sirkus. Synes du skal ta det opp.
![]() |
#3 |
Nysgjerrig
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaHadde ikke reagert noe annerledes på en sirkus reklame som på reklamer for teaterstykker, konserter o.l myntet på barn.
![]() |
#4 |
Passiv
|
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaVi liker sirkus vi, men reklame synes jeg ikke skal sendes hjem med barna. Gratis tilbud som f.eks teater på biblioteket mm (som er vanlig her) er ok, og så synes jeg det er greit med brosjyren om de ulike sommertilbudene (fotballskole, naturuke mm) |
![]() |
![]() |
#5 |
fri
|
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaJeg synes det stiller seg anerledes med lokale teaterarrangementer, men jeg synes sirkus har en så sterk kommersiell form over seg at det ikke kan sammenliknes jeg da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaer det ren reklame da? Ikke sånn 50 % rabattkupong? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nattrangler
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaHer fikk ungene rabattkupponger fra Sirkus Agora, de er delt ut på skoler og barnehager i distriktet.
![]() |
#8 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaJeg vil jo gjerne ha reklame for ting jeg ønsker å få med meg, så da må jeg tåle noe jeg ikke er interessert i også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
fri
|
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaJeg har reservert oss fra uadressert reklame i postkassen, og synes ikke det er moro å få reklame gjennom leksepermen til sønnen min fra skolen. Selv om det er rabattkuponger, så er det jo også reklame. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
-
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappa
Kunne ikke vært mer enig. Reklame har ingenting på skolen å gjøre, hverken som oppslag, til utdeling eller i presentasjoner. Jeg ser på det som en selvfølge at skolen ikke skal ha lov til å dele ut reklame til elevene, og det bør også være forbudt for andre aktører å dele ut reklame på skolen. Dersom det er tvil om noe er reklame eller ikke i skolesammenheng, så bør det vurderes mest mulig restriktivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaJeg hadde også sagt i fra at jeg ikke ønsker sirkusreklame. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Introvert optimist
|
Jeg må si meg enige i denne. Det er kun en informasjon på linje med andre ting det reklameres for.
![]() |
#13 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaJeg trodde ikke dette var lov, og hadde reagert som deg om reklame kom hjem med leksene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Studenten
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaJeg hadde reagert veldig sterkt. Sirkus stiller seg ikke likt med teater ol. På sirkus er det forsvarsløse dyr som er underholdningen. Direkte smakløst spør du meg.
![]() |
#16 |
Nysgjerrig
Hvor: Vestfold
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaDet sirkuset jeg var på sist, var det mest dansere, klovner, turnere osv-
![]() |
#17 |
Har glorien til vask.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaHvilken skole er dette snakk om? :nysgjerrig: (bor i nærheten av der det var sirkus nå) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
På vent....
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reklame for sirkus Arnardo i skolemappaEneste som var ergelig med dette synes jeg, var at gutta mine trodde de hadde fått gratisbilletter med hjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() |
Var dere på forestillingen på Haslemoen? Jeg og guttungen var der |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
WF: Sausnebbet
|
Sånn har jeg også gjort det. Sirkus, dyre teaterstykker og annen reklame for ting som koster mye har jeg valgt å ikke dele ut. Info om barne- og ungdomsteaterforestillinger med lokale grupper har jeg delt ut. De koster som regel lite å besøke, og det er gjerne unger fra skolen som er med der. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|