|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Julemeny 2012 - har du tenkt?Mulig de vil syns eg er smågal, men eg er i full gang med å planlegge meny for juledagane. Gler meg veldig til jul
![]() |
#2 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?Vi spiser alltid grøt på lillejulaften. Spekemat og flatbrød som tilbehør for de som ønsker det.
![]() |
#3 |
villende
|
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?Ja, jeg må planlegge julemenyen litt i forkant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?Det er da ikke for tidlig å planlegge nå?
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?Vi reiser bort 1. juledag, så stort sett er det bare julaften vi trenger å planlegge for, pluss 22. desember, da skal vi ha julefest |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Peppy!
|
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?Vi skal bort i romjulen, og da kommer vi til ferdig dekket bord. Men selve julaften grubler jeg over. Jeg aner ikke hva vi skal finne på til middag. Jeg synes torsk blir litt styrete, fordi jeg er redd for å ikke få tak i fersk torsk. (Jeg har vært med på det styret før, og det var stress!) Jeg lurer litt på and. For gås er kanskje vanskelig å få tak i? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?Hmm, det eneste som er bestemt er at det blir pinnekjøtt på julaften. Usikkert hvilken dessert.
![]() |
#8 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?Jeg får vann i munnen av å lese om menyene dine, Syrin.
![]() |
![]() |
#9 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?
Ah, der sa du noko! Waldorfsalat og skinke hadde eg også tenkt. Men hos oss trur eg det heller blir til ein lunsj/frokosbuffet, altså utan poteter og saus.
![]() |
#10 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?Jeg antar det blir ribbe med klassisk tilbehør julaften, og pinnekjøtt 1. juledag, men da spiser vi hos svigermor. 2. juledag er det i min familie tradisjon for kveite, som jeg introduserte for mannens familie i fjor. Vi satser på å gjenta suksessen i år. Resten av jula har jeg liten formening om.
![]() |
#11 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?Isloa: korleis serverer de kveite?
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?Neida, ikke for tidlig å planlegge!
![]() |
#14 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?Her er ingenting annet planlagt enn den vanlige 1. juledagsmiddagen som er helstekt kalkun med stuffing, fløtegratinerte poteter, diverse gode grønnsaker og hjemmelaget saus. Riskrem med bringebærsaus eller hjemmelaget karamellpudding med krem til dessert. Og så blir det ribbe med diverse tilbehør på nyttårsaften. Utover det er det veldig sjelden vi står og lager fancy middag hver dag i hele juleuken, da vil vi heller slappe av.
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?På julaften blir det ribbemiddag med pølser, medister osv. Karamellpudding til dessert. Så oster, frukt/nøttebrød og portvin etter ungene er i seng.Første juledag er det lunsj hos svigermor så da blir det nok litt koldtbord med godt pålegg, spekemat,juleøl og slikt på meg og mannen etter at ungene har lagt seg på kvelden. Resten har jeg ikke tenkt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?Syrin, det hørtes godt ut.
![]() |
#17 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?
Jeg glemte jo å svare på hele spørsmålet.. Det var skiver ja. Halvannen skive, faktisk. Vi var seks voksne og to barn, og det var nok til restemiddag dagen etter og enda litt til.
![]() |
#19 |
I farta!!
|
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?Vi har alltid pizza på lille julaften og ser Polarekspressen.
![]() |
#20 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
![]() Sv: Julemeny 2012 - har du tenkt?Her er bare julekvelden spikret. Pinnekjøtt og svineribbe, og riskrem til dessert. Jeg jobber første dag, så da blir det ikke svære greiene. Vi pleier å bli bedt bort til familie i romjulsdagene, så jeg tar det litt på sparket når det nærmer seg, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|