|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Brodere?Så... Ser det er mange som strikker, hekler, syr på maskin og leker med limpistol her inne, men er det noen som broderer i det hele tatt?
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Brodere?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brodere?Jeg har gjort en del hardangersøm, men det har ikke blitt noe de siste årene; det krever for mye konsentrasjon.
![]() |
#4 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Brodere?Jeg vurderer faktisk å sette i gang med broderte gardiner til stua, ettersom jeg har fått et hus der det faktisk kan passe med slikt. Men jeg trenger 12(!) høyder á 2,5 meter, og mannen er mot, så det spørs ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Brodere?Jeg broderte før jeg ble tatt av strikking. Fant ut at strikking er mye mer anvendelig,
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brodere?Jeg broderer, gjerne korssting egentlig. Men som de andre sier så er det jo lite anvendelig da. Og mye av det man kan kjøpe av kit og mønster er jo veldig avlegs. Har jo geriljabroderi da, men der liker jeg kanskje heller mer street-smarts eller politiske ting heller enn det vulgære og sex-relaterte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brodere?Etsy har endel OK kits: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Brodere?Jeg liker å brodere, mest korssting, fordi det er enkelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Brodere?Jeg liker også å brodere, men holder meg stort sett til juleting i korssting. Favoritten må være juletrematten med motiv av en nisse og en pingvin. Hva de som laget motivet hadde røyka før de designet lurer jeg på, men jeg lurer enda mer på hvorfor det tok meg en halv juletreduk før jeg innså at pingviner og nisser strengt tatt ikke hører sammen.
![]() |
#10 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Brodere?Jeg brodere forresten belte og bringeduk til Lillesøster sin bunad i fjor, det var overraskende morsomt.
![]() |
#11 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brodere?Jeg er også flinkere til å brodere enn å faktisk bruke ting jeg har laget selv.
![]() |
#12 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Brodere?Jeg broderte mye korssting for noen år siden, men så ble det slutt. Midt i et par prosjekter, faktisk, de ligger halvgjorte i en skuff. Har tenkt at jeg skulle begynt igjen, men det var dette med tiden... Et eller annet burde jeg i hvert fall gjort med alle korsttingsbladene jeg har liggende.
![]() |
#13 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Brodere?Da min farmor gikk bort i 1986 hadde hun startet å brodere på en offwhite stor duk, med sorte korssting. Den fikk jeg på slutten av 90-tallet, og tar den fram i ny og ne. Den blir veldig fin, og skal kjøpe inn sort litt bred blonder, som svigermor skal kante den med til slutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brodere?Brodert litt, har laga nokre bilete og slikt, men dei største prosjekta er bybadskjorte til mannen, og ein jentebunad, begge dei to sunnmørsbunad. Har også ein nesten ferdig stor hardangerduk, og har begynt på skaut til min eigen bunad.
![]() |
#15 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2012
![]() |
![]() Sv: Brodere?Jeg broderer også. Men som flere før sa, har jeg egentlig ikke bruk for broderte ting, det passer ikke helt in i huset. Derfor broderer jeg helst juleting. Liker best korssting. For eksempel ensfargete klassiske mønstre fra alpene, de har ofte gått i arv og er inspirert av kristne symboler. Det passer godt til jul
![]() |
#16 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Brodere?Jeg kan brodere, men gjør det ikke lenger. Jeg liker ikke resultatene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
trenger lading
|
![]() Sv: Brodere?Holder på å brodere på bunad til eldste, så spørs det om det blir til mellomste etter det, så jeg broderer ja.
![]() |
#18 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Brodere?Jeg holder på med julekalender nå. Liker egentlig godt å brodere, men julekalenderen er jeg rimelig lei av nå! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Brodere?Jeg broderer. I hovedsak juleting så som adventskalendere, løpere, juletreduk, julepostoppheng og lignende. Men fikk så vondt i tommelen en periode for noen måneder siden at jeg i hovedsak har konsentrert meg om strikketøyet siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Brodere?Jeg liker å brodere, men som flere andre sier er jeg dårlig på å bruke de ferdige produktene. De eneste tingene jeg har brodert som faktisk er i bruk er et juletreteppe, julekalendere og julestrømper.
![]() |
|
|