|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Mobil til 8 1/2-åringChristian er 8 1/2, han bir 9 i august og går i 3 klasse nå. Han har flere ganger ymtet frempå at han ønsker seg mobil men vi har sagt nei for han har ikke behov. Det viser seg at ca. halve klassen hans har mobil og har hatt det en stund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Mobil til 8 1/2-åringJeg synes 8 1/2 er tidlig for å få mobil. Min mellomste er snart 8, jeg ser ikke for meg at hun skal ha mobil på en goood stund ennå. Grunnen til det er at jeg vil at hun skal vise ansvarlighet UTEN mobil først. Med det mener jeg at hun lærer seg å ringe hjem og si hvor hun er når hun drar på besøk ol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Mobil til 8 1/2-åringEr du sikker på at halve klassen har? Jeg har en på samme alder og synes at de er for små til mobil. Man trenger jo ikke å skape behov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Mobil til 8 1/2-åringJeg ser at 3barnsmor er helt på linje med oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Mobil til 8 1/2-åringDet var da veldig så tidlig ute de var i hans klasse da. Storesøster har ikke spurt ennå og så vidt jeg skjønner har ingen i hennes klasse fått ennå. Heldigvis, så slipper vi det maset.
![]() |
#6 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Mobil til 8 1/2-åringEmma har mobil. Hun har behov for det. Den brukes veldig lite. Jeg har ikke sperret for noen nummer, gjør heller ikke det før et slikt behov skulle melde seg, om det nå i det hele tatt er mulig.
![]() |
#7 |
Juba Juba
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mobil til 8 1/2-åringJeg synes det er vanskelig å kategorisk svare ja eller nei på om det er for tidlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Sær og kresen
![]() Sv: Mobil til 8 1/2-åringDe to eldste fikk mobil da de fylte 9 år. Jeg synes det er litt tidlig, men hun eldste fikk det i gave til 9-årsdagen av noen andre, og dermed ble det grensen for nestemann også.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mobil til 8 1/2-åring8 åringen fyller 9 i juni. Han fikk mobil rett før jul da hun sluttet på SFO. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Mobil til 8 1/2-åringStoresøster fikk mobil da hun var seks. Fordi JEG ville at hun skulle ha det; for min skyld altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Står på egne ben
![]() Sv: Mobil til 8 1/2-åringHar ikke erfaring med når ungene skal få mobil selv ennå, men guttene til søsteren min fikk når de var 10 år og 9 år. Har inntrykk av at 9 år er ganske vanlig alder å få mobil nå. Hva med at han kan få det når skolen er ferdig for i år eller til bursdagen, hvis dere bestemmer dere for at han skal få det nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
![]() Sv: Mobil til 8 1/2-åringvi har ei jente som går i 3. klasse, før jeg i det hele tatt fikk sukk for meg hadde mange i klassen fått mobil. Jeg og mannen min har diskutert dette og kommet frem til at vi vil vente. Jeg må si jeg er engstelig for strålingen samtidig som jeg ser at hun egentlig ikke har behov for det. Vi har heldigvis venner i datteren vår sin klasse som har samme innstilling som oss så når hun en gang kommer og sier at "alle andre har" vet jeg at det ikke stemmer. Leste nylig at 85% av alle 10 åringer har mobil og det øker raskt så jeg skjønner at lillebror som er 5 år yngre nok sikkert kommer til å få mobil tidligere enn det storesøster får, men uansett må det jo være et virkelig behov for det. Fikk selv mobil først for 5år siden så jeg vet det går an å klare seg uten |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Mobil til 8 1/2-åringStesnuppa fikk mobil nå i januar da hun fyllte 9. Og hun var en av de siste i klassen.
![]() |
#14 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Mobil til 8 1/2-åring
Man kan sperre for slike nummer ja. Og man bør sperre for telefonsalg, og andre listeoppføringer.
![]() |
#15 |
Ferdig!
![]() Sv: Mobil til 8 1/2-åringEldste på 9 år har hatt mobil snart 1,5 år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mobil til 8 1/2-åringHar ikke hørt et pip om mobiler her har heller ikke sett så små unger med mobil og her er det mange barn.
![]() |
|
|