|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
er grønn og fin.
|
![]() Tigersnegle, men ikke brunsnegleJeg fant en tigersnegle i hagen i går....
![]() |
#2 |
Borte
|
![]() Sv: Tigersnegle, men ikke brunsnegle.Er det ikke de som spiser brunsneglene da? I så fall bør dere la de være i hagen og ikke drepe dem.
![]() |
#3 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Tigersnegle, men ikke brunsnegle.Jeg vet at de spiser de, derfor den jeg så fikk leve.
![]() |
#4 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tigersnegle, men ikke brunsnegleDa rydder tigersneglen for deg, så vær glad du har en sånn hos deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Tigersnegle, men ikke brunsnegleVi fant et par feite Tigersnegler til, men har fortsatt ikke sett en eneste brunsnegle.
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tigersnegle, men ikke brunsnegleVi har hatt de stripete i flere år, men har enda ikke fått brunsnegler. Vi dreper dem ikke, og håper det holder de andre unna. Det er heldigvis ikke så voldsomt mange av dem.
![]() |
#9 |
*_*
|
![]() Sv: Tigersnegle, men ikke brunsnegle
![]() |
![]() |
#10 |
Nybegynner
Medlem siden: Aug 2012
![]() |
![]() Sv: Tigersnegle, men ikke brunsnegleJeg tror ikke det er lurt å klippe brunsneglene, for da kommer det visst flere. Brunsnegler spiser døde brunsnegler har jeg lest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Tigersnegle, men ikke brunsnegleJeg har ikke fått gjort noenting med hagen i år, og den er et forferdelig villnis. I kveld tok jeg en runde i noen av de verste kratta og jordbæråkeren, og jeg fant bare to bittesmå brunsnegler. Det kryr av dem på veiene i området. Tidligere i år har jeg sett 11-12 små boasnegler og flere store, så det er tydelig at de har reir i hagen vår. I tillegg har vi noen store svarte biller, som visstnok også liker snegleegg. Vi ser ut til å ha et fungerende økosystem i hagen, så jeg håper ingen av naboene skaffer seg Ferramol.
![]() |
#12 |
*_*
|
![]() Sv: Tigersnegle, men ikke brunsnegleOm man klipper brunsneglene kommer det gjerne noen til for å spise kadaveret, ja (
![]() |
![]() |
#13 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Tigersnegle, men ikke brunsnegleJeg har to tigersneler i hagen og de får leve i fred. Brunsneglene derimot ...
Gutta -04 og -07 Sist redigert av Tangina : 03-08-12 kl 09:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
*_*
|
![]() Sv: Tigersnegle, men ikke brunsnegleJeg gikk forresten en runde med Ferramol i forrige uke. Det har blitt betraktelig færre brunsnegler i hagen. Før jeg strødde med Ferramol klippet jeg minst tjue hver kveld. Nå er det bare én eller to. Jeg har heldigvis sett et par tigersnegler som har overlevd angrepet, så jeg føler jeg har fått i både pose og sekk.
![]() |
![]() |
|
|