Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Krimtips ?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-13, 21:28   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Krimtips ?

Har nå slukt to av Tom Egelands bøker og er klar for mer krim før sommeren er helt over!
Likte svært godt både Lucifers evangelium og åndebrettet. Av krim ellers foretrekker jeg Mankell, så vet dere smaken min sånn litt i allefall.
Anbefal meg noe i samme gata, så blir jeg glad! Skal på biblioteket i morgen.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 21:46   #2
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.129
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krimtips ?

Avdeling Q-serien av Jussi Adler-Olsen er veldig bra. Har du lest noen av bøkene til Jo Nesbø? Hvis ikke så bør du lese dem!

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 21:48   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.126
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krimtips ?

Jeg har fått sansen for Jørn Lier Horst denne sommeren, og har lest hans to første. Wisting, hovedpersonen, er politimann i Larvik. Synes serien er engasjerende, liker norske forhold, og at det er noen personlige detaljer uten å vippe helt over i sentimentalt kliss som jeg ikke helt takler.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 21:49   #4
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 844
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Krimtips ?

Jeg føler at Tom Egeland er litt en norsk versjon av Dan Brown, men personlig liker jeg bedre Brown.
Har du lest Jo Nesbø?
Andre jeg liker er Camilla Läckberg, Ann Rosman, Lotte og Søren Hammer, Håkan Nesser, Jussi Adler Olsen, Jørgen Brekke, Åsa Larsson, James Patterson, Karin Slaughter, David Baldacci, Gunnar Staalesen, Eystein Hanssen, Jørgen Jæger og Anne Holt.
Tilfeldig rekkefølge, noen liker jeg bedre enn andre, men alle har noen bøker jeg liker veldig godt.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 21:50   #5
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.129
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krimtips ?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har fått sansen for Jørn Lier Horst denne sommeren, og har lest hans to første. Wisting, hovedpersonen, er politimann i Larvik. Synes serien er engasjerende, liker norske forhold, og at det er noen personlige detaljer uten å vippe helt over i sentimentalt kliss som jeg ikke helt takler.

Ja, Jørn Lier Horst liker jeg også! Når det er sagt, så leser jeg det meste innen krim.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 21:53   #6
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.196
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krimtips ?

Lars Kepler er utrolig spennende! Kommet ut fire bøker.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:00   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.885
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krimtips ?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Lars Kepler er utrolig spennende! Kommet ut fire bøker.

Skulle inn og anbefale det samme. Litt mer blod og gørr da.
Alle bøkene til Chelsea Cain er også veldig spennede.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:10   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krimtips ?

Opprinnelig lagt inn av Adele, her.

Avdeling Q-serien av Jussi Adler-Olsen er veldig bra. Har du lest noen av bøkene til Jo Nesbø? Hvis ikke så bør du lese dem!

Jeg er på andre bok av Adler-Olsen og anbefaler veldig. Har også veldig sansen for Nesbø, Mankell, Brown, Stieg Larsson osv.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:30   #9
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krimtips ?

Jeg har lest to krimbøker av Frode Granhus i sommer, og ble svært positivt overrasket.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:49   #10
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.085
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krimtips ?

Elizabeth George.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 22:54   #11
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.052
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Krimtips ?

Knut Faldbakken, Arnaldur Indridason, Arne Dahl, Adler-Olsen, Stieg Larsson, Lars Kepler, Jørgen Brekke, Nesbø, Yrsa Sigurdadottir, Donna Leon, Jørgen Jæger, Øystein Wiik, Robert Wilson, Jørn Lier Horst, Hans Olav Lahlum, Gunnar Staalesen, Kjetil Try.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 23:10   #12
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Krimtips ?

Jussi Adler-Olsen og Arnaldur Indridason har jeg lest mange bøker av i det siste. Anbefales!

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 09:02   #13
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krimtips ?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Lars Kepler er utrolig spennende! Kommet ut fire bøker.

Skulle også anbefale Kepler.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 09:59   #14
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Krimtips ?

Dere er topp! Skrevet meg liste og er væpnet med bibliotekskort!

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 12:13   #15
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krimtips ?

Og Jan Mehlum som skriver om den litt hjelpeløse advokaten Svend Foyn fra Tønsberg.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 12:23   #16
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Krimtips ?

Chris Tvedt og Thomas Enger har også veldig gode bøker.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 12:32   #17
mamsen74
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Vestfold
Innlegg: 168
mamsen74 er litt kul
Standard

Sv: Krimtips ?

Jeg er akkurat ferdig med Politi av Jo Nesbø. Han er bare fantastisk dyktig!! Men hvis du ikke har lest noe av han så begynn med den første slik at du får med den "livshistorien" til Harry Hole .

Anbefaler Vestfold forfatterne Tom Kristensen, Jørn Lier Horst og Jan Mehlum.

mamsen74 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 00:18   #18
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.196
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Krimtips ?

Fant du noe?

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no