|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
www.bomulls.no
|
![]() Beltestol - hvilken?Vi må atter fornye når det kommer til sikring av barn i bil.
![]() |
#3 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Beltestol - hvilken?Ja, vi har Isofix, det er jo greit å nevne. Kan gjerne gå for et sete med slik festemekanisme.
![]() |
#4 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Beltestol - hvilken?Er jo en del av de nye beltestolene som har isofix nå.
![]() |
#5 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Beltestol - hvilken?Britax kidfix, eventuelt Kid plus. Alle disse setene er jo like bare med forskjellige mekanismer på de. Men Britax sin beltestol. Den er vi mest fornøyd med av de vi har prøvd. Føler ikke den bygger så mye i bilen som Cybex fek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Beltestol - hvilken?
Det er den med innebygde seler, som pt. er tatt bort ja. Ca 2 år gammel nå vel.
![]() |
#8 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Beltestol - hvilken?Hva er forskjellen på Britax KidFix og Britax Kid Fix SICT?
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Beltestol - hvilken?Barnas Hus har salg på Britax kidfix. Anbefaler også det!
![]() |
#10 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Beltestol - hvilken?Ok, KidFix til eldste. Hva da til frøkna, hvis ikke Evolva-en vi har er bra nok?
![]() |
#11 |
Øyboer
![]() Sv: Beltestol - hvilken?Kidfix til henne og. 2 like. Evolvaen er tilnærmet like tung som multitech fremover. Altså like lite egnet vist man ser bort fra støttebeine som ødelegger bilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Beltestol - hvilken?Ok, så nå som hun er 4 år, så er beltestol faktisk det beste okke som ja. Hadde unektelig vært greit å få bort disse tunge setene, så hvis Kid Fix gjør jobben til dem begge, vurderer jeg så absolutt nye stoler til begge to. Koste hva det koste vil!
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 04-06-12 kl 15:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Øyboer
![]() Sv: Beltestol - hvilken?Skal hun sitte fremover, noe jeg forstår hun gjør så er det absolutt det beste ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Superduperaktiv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Beltestol - hvilken?Jeg har både Britax Kid og nye Besafe Izi Up X3 fix. Er kjempe fornøyd med det siste setet der.
![]() |
![]() |
#15 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Beltestol - hvilken?
Ok. Ja, hun er snudd nå i disse dager. Vi har ikke sjangs lenger; og det handler ikke bare om plass (for der har jeg ingen problemer med at ungene sitter med litt bøy i knær osv.), men det er rett og slett sure bilturer. Hun klager over at hun blir dårlig, er grinete fordi storebror ikke må sitte bakovervendt osv. Lite trivelig. Så jeg tror jeg må si meg fornøyd med å ha hatt de begge bakover i 4 år hver, sånn +/- all den tid han ikke ble snudd før etter fylte 4.
![]() |
#16 |
Øyboer
![]() Sv: Beltestol - hvilken?Izi up x3 har gjort det veldig dårlig i test uten isofix, men helt greit med. Så skal dere bruke den både med og uten isofix ville jeg gått for Britax som skårer godt både med og uten. Jeg er litt skeptisk til stoler uten beltehorn, men den ser jo ut til å gjøre det helt greit med isofix, samme med maxi cosi sin uten beltehorn. Den hadde "bare"giftige stoffer i sete. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
![]() Sv: Beltestol - hvilken?Vi har Cybex Solution x-fix til lillebror og Britax KidFix til storesøster, gode seter begge to men jeg liker Britax setet hakket bedre enn Cybex. Jeg synest de sitter bedre i Britax setet når de sovner pga. utformingen på hode/nakke støtten.
![]() |
#18 |
Øyboer
![]() Sv: Beltestol - hvilken?Vi har både Cybex og britax. Vi har 3 Britax og 1 Cybex, så hvem vi foretrekker sier seg vel selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Øyboer
![]() Sv: Beltestol - hvilken?Nei, men det halve poenget godtar jeg uten å mukke. Britax er en veldig god stol. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Beltestol - hvilken?Jeg hadde satt begge i beltestol.
![]() |
|
|