|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Noen tips? Dette er vår plan for sommeren. Har booket både fly (til Bergamo, hjem fra Roma, tog fra by til by) og hotell i de ulike byene, resten er ganske åpent. Vi voksne klarer da fint å underholde oss selv, men hva med tiåringen?
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma- med tiåring!Sirmione har noen små "gateturisttog" som kjører fra sentrum og opp til et eller annet. Jeg husker ikke detaljene. Det er i alle fall en cafe på toppen.
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Ved Gardasjøen er det vel flere muligheter. Mener at det går passasjerbåter rundt Garda nordover og østover med fast rutetabell. Ellers var Gardaland et høydepunkt for mine barn for noen somre siden. Der er det et Sea Life akvarium like ved.
![]() |
#4 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Takk for fine tips, her er alt av interesse! Har kun vært i Roma før.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Gardaland!! Heldige dere! Jeg var der i 1999, uten barn (hadde ikke barn enda), og det var magisk! Nå har de doblet størrelsen, minst, og fått mye mer. Jeg vil tilbake! Tror det er Europas nest største fornøyelsespark.
![]() |
#6 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Vi skal være tre uker i Italia i sommer, en ved gardasjøen i den byen gardaland er. Så gardaland har i alle fall vi tenkt oss til. Bra å høre at du var fornøyd dd! Jeg er litt småskeptisk ifht om det blir for varmt...
![]() |
#7 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Vi skal til Gardasjøen med en snart-tiåring (og en åtteåring) i år, og Gardaland er det eneste barnerelaterte jeg har notert meg. Jeg følger spent med på om du får flere fine tips her - vi skal helt sikkert til Verona, vi også, og så har vi en uke etterpå som vi ikke har detaljplanlagt enda, bortsett fra at vi flyr hjem fra Milano.
![]() |
#8 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Jeg kjenner jo ikke til "for varmt".
![]() |
#9 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Skilpadda, vi skal i hvert fall på opera på Arenaen i Verona! Også skal vi på dagstur til Venezia. Begge steder er i dagstur-avstand.
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Dette så veldig interssant ut!
![]() |
#11 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Jepp, jeg kan sende deg en mail!
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Vi skal også til Venezia, men jeg tror vi drar dit etter Gardasjøen (der vi har leid hus), og blir et par dager.
![]() |
#13 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Vi skal ha ei uke ved Venezia (i hytte på stranda på lido halvøya), ei uke uke på gardasjøen 4 dager i Cinque Terre, og 3 dager i Milano.
![]() |
#14 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Det høres ut som en drømmeferie, tinkadott! Cinque Terre er fantastisk.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Med store barn er sikkert Gardaland fint, men jeg tror det er ganske dyrt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Oi, daffy, du burde få betalt! *noterer* Her var det mange gode tips! Vi skal forøvrig i operaen i Verona.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Flere som har tips?
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Rapport så langt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
flisespikker
|
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Takk, Gremli! Vi reiser i morgen, så jeg er veldig i tipsesamlemodus.
![]() |
#20 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sirmione (Gardasjøen), Verona, Bologna, Firenze og Roma - med tiåring!Vi skal være i Sirmione i nesten to uker fra 14. juli! Så bra med tips!
![]() |
|
|