Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Autofil? Jeg?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-12, 18:00   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Rødme

Autofil? Jeg?

Jeg skal ha bilen på EU-kontroll og ville i den anledning bytte skiltlyspæren som hadde gått på bilen min. Etter masse fikling og litt assistanse fra min far fikk jeg den omsider ut, og tok den med i en bilutstyrsbutikk.

<Åpenbaring: Det var da jeg oppdaget at bil ikke var min greie>

Jeg: Hei, jeg trenger en ny sånn her lyspære jeg. *gir mann lyspære*
Mann: Ja, skal vi se om vi har det... *leter*
Jeg: Oi, jeg har visst glemt kortet, men jeg har 1000 kr i lommeboka. Det er vel nok det?
Mann:
Mann: Her er riktig pære. Den kommer i en 2 pakning.
Jeg: (Tenker dette må jo bli skit-dyrt!).
Mann: 28 kroner blir det. Du skulle betale kontant ja? (Han gliser).
Jeg: Eh... ja.

</Åpenbaring: Det var da jeg oppdaget at bil ikke var min greie>

Snakk om å være lost!!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 18:10   #2
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Autofil? Jeg?

Man skal ikke kunne alt. Følte meg like dum da jeg måtte ha hjelp til å skifte vindusvisker bak.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 18:18   #3
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Man skal ikke kunne alt. Følte meg like dum da jeg måtte ha hjelp til å skifte vindusvisker bak.

Hvor mye kostet den? 2000?

Jeg må også bytte snart...

Gammel 01-06-12, 18:26   #4
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mja, tror det var 350,- for hele greia. Kjøpte hos Torshov. Er sikkert billigere hos Biltema.

Gammel 01-06-12, 18:28   #5
Joika
Pauset

Standard

Ok! Jeg tror vi må ha en biltråd for idioter...

Gammel 01-06-12, 18:43   #6
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Søte Joika.

Gammel 01-06-12, 18:45   #7
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Ok! Jeg tror vi må ha en biltråd for idioter...

Der kan jeg fint delta. Men jeg lærer stadig nye ting da som resultat av min uvitenhet om biler. Jeg har fortsatt ikke funnet ut hvordan jeg skal greie å skifte parklyspæra som er gåen... Det er alt for trangt å få hånda ned dit den sitter, og frontlykta kan ikke bare tas ut.

Men nå var det strengt tatt ikke selve bilen du hadde lite peiling på da, men heller mangel på forståelse for hvor mye en slik liten pære kunne koste.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 18:57   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 19:04   #9
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joika: Det der kunne utmerket godt ha vært meg. Folk kan lure meg opp i stry på bilbutikker. Jeg har null peiling og kunne sikkert glatt betalt 3000 kr for nye vindusviskere.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 19:07   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Mja, tror det var 350,- for hele greia. Kjøpte hos Torshov. Er sikkert billigere hos Biltema.

Billigviskerne til Biltema har jeg inntrykk av at man bør holde seg unna. En del av dem har vel en tendens til å raskt bli veldig harde....

Gammel 01-06-12, 19:07   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh, lord. Men du kan fylle bensin, sjekke olje og fylle spylervæske selv, ja?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 19:09   #12
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Der kan jeg fint delta. Men jeg lærer stadig nye ting da som resultat av min uvitenhet om biler. Jeg har fortsatt ikke funnet ut hvordan jeg skal greie å skifte parklyspæra som er gåen... Det er alt for trangt å få hånda ned dit den sitter, og frontlykta kan ikke bare tas ut.

Men nå var det strengt tatt ikke selve bilen du hadde lite peiling på da, men heller mangel på forståelse for hvor mye en slik liten pære kunne koste.

Tipset: JFGI...

Ligger for mange biler guider ute på nett. Et tips ellers er vel å sjekke instruksjonsboka...

Gammel 01-06-12, 19:09   #13
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Macerick: Kan ikke svare for Joika, men jeg kan fylle bensin. De to andre tingene kan jeg i teorien, men har selvsagt aldri gjort det.

Gammel 01-06-12, 19:11   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har aldri sjekket olje eller fylt spylervæske selv, rine? Selvsagt ikke? Men du kjører bil jevnlig?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 19:13   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Du har aldri sjekket olje eller fylt spylervæske selv, rine? Selvsagt ikke? Men du kjører bil jevnlig?

Jada, nesten hver dag. Men jeg vet at det er superenkelt å gjøre begge deler og at jeg kunne lært meg akkurat hvor "tingene skal" på ti min. så jeg har roen.

Gammel 01-06-12, 19:13   #16
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Tipset: JFGI...

Ligger for mange biler guider ute på nett. Et tips ellers er vel å sjekke instruksjonsboka...

Så det står i den? Vel, da må jeg vel finne det ut. Men jeg forstår altså ikke JFGI.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 19:16   #17
mrc

mrc sin avatar

Standard

Irriterende er jo at bilprodusentene legger opp til at man ikke skal skifte pærer selv lengre....

Men med LED-lysene i mange nye biler skal jo behovene bli mindre. Men det blir sikkert dyrere og vanskeligere når det først må gjøres. Normalt sett skulle de jo imidlertid vare hele bilens levetid.

Xenon er jo sånn sett også kjekt - lang levetid. Men fy f... for en jobb det er å skifte i en del biler. Det er noe feil når selv merkeverksted og Mekonomen beregner nesten 2 timer på å skifte 1 stk. lyspære.... (med det sagt, nå brukte jeg selv sammen med en kompis omtrent samme tid, så jeg ville vel tro at mekanikerne som viste hva som skulle gjøres har klart det på 30-45 minutter maks....).

Gammel 01-06-12, 19:24   #18
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 01-06-12, 20:13   #19
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Standard

Min kjære skifter pærer for meg, og det er like mye eder og bannskap over møkkapoloen hver gang. Enda han har peiling på bil og skrur selv...

Forøvrig....ikke kjøp pærer hos Biltema, billig, en ikke bra.

Gammel 01-06-12, 21:23   #20
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bor med en bilmann, men av og til drister jeg meg innom en bilbutikk for å kjøpe greier og dingser. Sist jeg raste innom var mannen borte og oljelampen på bilen lyste. Stormer inn i butikken - hvor de selger biler - bort i en skranke hvor det står service. "Hei! Jeg skulle gjerne hatt olje - det lyser en lampe i bilen min". Mannen bak skranken ser på meg og spør "Hvilken farge er den?" "Den er svart!" Mannen titter på meg og spør "Svart? Hvordan kan en svart lampe lyse??" - Bilen er svart! Lampa lyser gult! *Dust* Mannen fniste og ristet på hodet - syntes jeg nok var ett håpløst kvinnemenneske! Men spør meg om jobben min! Da kan jeg svare! Jeg jobber vel ikke med bil!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:17.