Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Berlin i september!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-12, 21:36   #1
Solsikken
Fullverdig medlem

Medlem siden: Apr 2012
Solsikken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Berlin i september!

Vi skal på firmatur og tenker å leie oss inn på et hyggelig hotell/vertshus litt på utsiden av byen. Reiser tidlig september og vil gjerne til et sted hvor det skjer litt, kanskje en mini-ølfestival el lignende noen som har vært og kan anbefale steder?

Solsikken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-12, 22:08   #2
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Berlin i september!

Hvorfor vil dere utenfor byen?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:06   #3
Solsikken
Fullverdig medlem

Medlem siden: Apr 2012
Solsikken har et hav av muligheter foran seg
Standard

Fordi vi er ganske mange og ønsker å holde oss samlet

Solsikken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-12, 21:24   #4
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis dere skal bo utenfor Berlin, så ville jeg tatt en titt på Potsdam. Hyggelig by med koselig torv og en liten handlegate samt store parker med flotte slott. Husk at Berlin er kjempestort i utstrekning og skal man bo utenfor Berlin, så bruker man for mye tid på transport. Fra Potsdam tar det en halvtime eller vel så det med S-bahn til Zoo.

Jeg ville heller valgt å bo mer sentralt selv om reisefølget er stort. Mitte er mitt førstevalg når det gjelder beliggenhet. Da har man veldig mange av de historiske severdighetene i gangavstand

Gammel 20-05-12, 22:45   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville definitivt valgt å bo i byen. Berlin er veldig mye hyggeligere enn småbyene som ligger rundt. Potsdam er vakker, men da kan man like gjerne bo i Berlin tenker jeg.

Berlin er temmelig stor i utstrekning og derfor er det ålreit å ikke være i gokk. Å velge en rolig bydel i selve Berlin kan være et godt valg.

Jeg likte veldig godt gatene rundt Kollwitzplatz og jeg likte også området rundt slottet Charlottenburg veldig godt. Det er mange flotte områder i Berlin og ikke fullt så mange flotte områder i de grå landsbyene utenfor Berlin.

Det går an å bo like ved bygrensa v. feks Müggelsee, men jeg hadde nok absolutt valgt å bo i byen om jeg hadde valget.

Ølfestivaler vet jeg lite om, men dere kan jo ta noen turer på ølsykler rundt omkring i byen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.