Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Ikke alle kaker går etter planen ...

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-12, 09:45   #1
husmora
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Horten
husmora er litt kul
Standard

Ikke alle kaker går etter planen ...

Tanken var veldig god da jeg tok opp kakebunnene, men da jeg hadde satt de sammen og dekorert så lo absolutt alle av meg...

Kan ikke skjønne hvorfor alle sier kaka ser ut som en gravstein, det skulle jo være en happykake med alle regnbuens farger.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 033.JPG (121,8 KB, 339 visninger)
husmora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 09:50   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke alle kaker går etter planen...

Jeg må innrømme at jeg også tenkte gravstein da jeg så denne.

Hvis det er noen trøst, så har vi en egen tråd med ikke fullt så vellykkede kaker. Den finner jeg en del trøst i.

Mine kaker smaker godt, men jeg er virkelig ikke særlig flink til å pynte dem pent.

Gammel 23-04-12, 10:02   #3
husmora
Fullverdig medlem

husmora er litt kul
Standard

Hehehe, ja jeg kikket i den forrige uke,men fant den ikke igjen nå.
Stakkars ungen, som fikk gravstøtte til bursdagen sin.
Men den er utrolig god da, sånn for å trøste meg selv litt.
Jaggu godt vi hadde mye annet som var bedre og så mye bedre ut! *fniser*

Gammel 23-04-12, 10:02   #4
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Oida, jeg tenkte også gravstein.
Den så god ut da!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 10:04   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha fantastisk. Mine unger hadde syntes det var dritkult, men de er jo grøsserfans slik som mora. Nå fikk jeg jo LYST å faktisk lage gravsteinkake til neste bursdag.

Gammel 23-04-12, 22:21   #6
husmora
Fullverdig medlem

husmora er litt kul
Standard

Sv: Ikke alle kaker går etter planen ...

Hjalp lite på humøret at kaka ble utsatt for gravskjending under bursdagen...
Den lille kaka oppå velta jo da de hadde forsynt seg med hele fronten.

Laget kake for noen andre her om dagen, og lat som jeg var, så gadd (orka) jeg ikke å lage sukkerpasta og valgte å dekorere med sjokolade smørkrem og heller teste ut sprayen min.
Ikke helt vellykket det heller, men hey, jeg er ingen baker jeg!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 004.JPG (78,7 KB, 164 visninger)
Gammel 25-04-12, 21:26   #7
mamaria
Grisejente

mamaria sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bilen var da kul den? Gravsteinen er jeg litt usikker på.

Gammel 25-04-12, 21:36   #8
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel det at det ikke skal forestille noe spesielt, men bare er pyntet med masse greier som gjør at man kjapt tenker gravstein.... Og med den greia på høykant på toppen da... Men du er jo flink med sprøyte og sånt da, så er liksom ikke det at den er dårlig laget heller.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 21:38   #9
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

En sånn gravsteinkake må jo være perfekt til noen som fyller 40 og gruer seg til det eller noe sånt.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 22:40   #10
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

En sånn gravsteinkake må jo være perfekt til noen som fyller 40 og gruer seg til det eller noe sånt.

Jeg fikk litt tanker om gravstein ja. Men den var sikkert god da. :trøster:

Gammel 25-04-12, 23:37   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Utrolig bra!

Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 07:28   #12
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Nå er det visst "in" å planlegge egen begravelse, og for kakeelskende meg, noterer jeg meg denne kaka som egnet modell for min gravstein. "Hun åt kaker", skal det stå.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 07:52   #13
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Velkøm after. Jeg har spesialisert meg på paier.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 19:41   #14
husmora
Fullverdig medlem

husmora er litt kul
Standard

Så suverene paier!

Får litt assosiasjoner til en historie svigermor fortalte om en gjeng kvinnfolk på symøte, der ei av damene lira av seg masse stygt om ei annen dame. Etter en stund mumler ei av de andre sydamene at det er søskenbarnet som blir snakket så stygt om og da fikk slarvedama en annen tone og sa "men grei!". Må leses på kav trøndersk.
Så altså, ja, kaka var god den, selv om den så litt depressiv ut.

Mange gode idèer til når slike kaker faktisk passer, så det skal noteres bak øret.
Takk for skryt forresten, det var hyggelig.
Bilen ser litt skeiv ut igrunn, jeg la bare ut det "snilleste" bildet. Så vi holder på tanken om at kaken var fin å se på. *fnis*

Snart konfirmasjonstid her i heimen, og da blir det bok-kake blant annet.
Skal varme opp litt helgen før, med ei veskekake. Blir interessant igrunn. Første gangen jeg skal male på kake. Gleder meg litt faktisk!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg veskekake.jpg (58,4 KB, 41 visninger)
Gammel 26-04-12, 19:43   #15
husmora
Fullverdig medlem

husmora er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

De var så fine at jeg må bare legge inn et eget innlegg. LOVE IT!

Gammel 26-04-12, 20:39   #16
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Fine! Jammen bra at du lagde så mange.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.