Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Land Rover Freelander

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-12, 19:23   #1
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Land Rover Freelander

Me sitter å ser på denne bilen. Har forelska meg heilt, men eg skulle gjerne høyrt i frå nokon som har denne. Er det foreksempel plass til tre barnestolar i denne ? Var jo endeleg ein fin bil som hadde tre selar bak og ikkje magebelte.

Og korleis er denne på drivstoff ? Me går frå diesel til besin i så tilfelle.

Og alt anna som eg lurar på, men som eg ikkje er klar over enno.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 20:36   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.107
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Hvilken årsmodell?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 22:12   #3
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Sett på 99, 01 og ein 02 modell. Me må ligga oss under 50 000 så det blir ikkje av dei nyaste modelane. Men så ny bil, har me aldri hatt.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 22:27   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Jeg hadde aldri turt å kjøpe en Land Rover Freelander. Her snakker man om bil som for mange blir en svært stor utgiftspost. Og det er ofte dyre og komplekse ting som går til h.... Finner sikkert en del bruktannonser på disse hvor det står at de har ny motor for eksempel. Men selv om motoren skulle være utbedret er det alltids en del annet som gjerne har en tendens til å gå til h..... på Freeland fra den perioden og selv langt ut på 2000-tallet.

Inntrykket mitt blir i hvert fall at om man skal kjøpe en slik, så få en grundig gjennomgang av bilen på verksted først. Ikke bare NAF-test, som blir litt vel "overfladisk". Helst bør man være litt bilkyndig selv....

Det går noen av disse bilene på veiene - men ikke så mange. Jeg har imidlertid bemerket meg at sett i forhold til antallet det er av dem, så har jeg sett de på redningsbiler eller i veikanten med problemer ganske mange ganger....

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 22:29   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Litt info som kanskje oppsummerer litt: http://www.tv2.no/underholdning/broo...der/1997-2006/

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 22:42   #6
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Hmm, det var ikkje så oppløftande. Søren då.

Kva andre fine bilar med firhjulsdrift og 3 selar bak finnes det då. Me kan ikkje benytte magebelte enno.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 22:46   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.651
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Min far hadde en slik en for noen år siden. De var fornøyde, men trengte etterhvert noe større og byttet inn i Discovery. Tror ikke de hadde noen problemer i det hele tatt med freelander'en.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 08:48   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.899
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Vi hadde en Freelander for noen år siden som vi kjøpte som gangske ny bruktbil, og den var bilen fra helvete. Det er mye motorproblemer og andre feil med dem, og det koster skjorta.
Ikke kjøp!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 29-03-12 kl 09:41.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 09:39   #9
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.107
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Vi har en 2001 modell og de er kjent for å være en skikkelig mandagsbil! Motoren røyk på 40.000, vi fikk ny uten kostnader. Det har vært litt kluss med elektronikken, pt virker ikke sentrallåsen på høyre side, og vi har hatt trøbbel med et bakvindu. Det er også en del motorstøy. Hadde aldri kjøpt en 2001 modell igjen, selv om vi nok har vært heldig med vår bil sammenlignet med andre Freelandere av samme årsklasse. Når det er sagt har jeg blitt glad i bilen, jeg har til dags dato aldri stått fast, hverken i gjørme, snø eller is og den ligger godt på veien vinterstid.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 09:43   #10
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Hmm, det var ikkje dette eg ville høyra. Korleis er baksete plassen ? Får me tre bilstolar inn der ?

Og kva andre bilar har eg å velge mellom ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:46   #11
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.107
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Vi får i hvert fall trøkka 3 beltestoler i bak, men det er trangt, altså.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:49   #12
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.973
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Vi kjøpte oss Suzuki XL 7, den litt større utgaven av Grand Vitara og er veldig fornøyde så langt.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:52   #13
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Eg var redd for at det blei trangt.

Skal ikkje vera så lett dette. Me har ein Caravelle, lang modell, pr dags dato. Vil kvitta oss med den og få ein litt mindre bil, men samtidig ha plass til oss alle.
Fann ein Chrysler grand voyager, men sidan den er automat gir så trur eg den utgår berre der.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:55   #14
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Dei såg fine ut Frøy, men dei låg litt for høgt i pris for oss ser eg.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 11:02   #15
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.777
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Naboen står støtt og stadig nede i maskinrommet på sin og han har en land rover.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 11:14   #16
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Blææææ.
Den var jo så fin.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 11:14   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.899
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Huff, jeg får elt vondt i meg av denne tråden. HVis det er slik at dere har et begrenset budsjett for kjøp av bil, regner jeg med at dere også har et begrenset budsjett til reparasjon av bil. Jeg husker enda hvor frustrerende det var å ha en bil som gikk i stykker igjen og igjen - og alltid var det dyre ting som røk. Vi visste aldri når bilen ville gå istykker eller hva den ville koste oss fra måned til måned. Jeg huskedr for eksempel da jeg hadde pakket bilen for å reise på flere ukers ferie til sommerhuset. Bilen var full av klær, symaskin, krukker med blomster og alt annet tenkelig og utenkelig da topplokket gikk (røyk?) bare 8 km. hjemmefra.

Jeg ville sjekket ut driftsikkerhet og eierfornøydhet først, og så sjekket om det var plass til bilsetene. Det hjelper jo ikke å ha plass til alle ungene hvis du stadig vekk står der med havarert bil og tre barn i veikanten, liksom.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 11:17   #18
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Land Rover Freelander

I utgangspunktet så har me det som me får for Caravellen å kjøpe "ny" bil for.
Så ja, det er eit begrensa budsjett. Og når me må ha 4-hjulstrekk og belter til 5 stykker, så begrenser utvalget seg og. Finner mange fine bilar, men dei fleste har med magebelte.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 13:44   #19
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Flere i familien har sånn, og det er stadig vekk noe som må fikses. Alt mulig. Jeg har ikke noe godt inntrykk, for å si det sånn.
Har ikke peiling på andre biler.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-12, 13:22   #20
Guffen
Hvor er hengekøyen!?
 
Guffen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 144
Blogginnlegg: 4
Guffen er litt kulGuffen er litt kul
Standard

Sv: Land Rover Freelander

Har hatt Freelander -98 mod med 1.8 bensin.

Jeg var veldig fornøyd med bilen, og hadde svært få problemer den tiden jeg hadde bilen. Byttet vel mellomaksling og kryss en gang på ca 100 000 km.

Utfordringer med disse bilene er i hovedsak:
- kjølesystemfeil som medfører def toppakning på 1.8 bensin (kan gi motorhavari, og behov for motorbytte). Se etter bil med ny/modifisert motor, så er man tryggere (men ikke sikker).
- svakhet i "viskosekoblingen" til 4wd-systemet (bedre på 2003 og nyere)

Risikoen for større verkstedsutgifter er tilstede, men sånn er det jo med alle biler...

Dersom man skal satse på Freelander, se etter nyere utgave - fortrinnsvis med TD4-motoren. Veldig god bil å kjøre med en vannvittig god fremkommelighet.

Anbefaler å ta en titt på lrforum.no. Mye interessant å finne der.

__________________
Guffen og gutta (05 og 06)
"I will rather be an optimist and a fool, than a pessimist and right." A.Einstein
Guffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no