Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Tilpasse støvler på de slalåmskiene vi har

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-12, 15:33   #1
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tilpasse støvler på de slalåmskiene vi har

Begge jentene har slalåmski, men jeg tror at de trenger nye støvler. Dersom jeg kjøper det så må vel skiene tilpasses. Hvem gjør det? Kan jeg gå til en butikk dersom jeg har kjøpt støvlene brukt, eller må jeg kjøpe i butikken?

:slalåmnovise:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 15:41   #2
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tilpasse støvler på de slalåmskiene vi har

Det er ikke vanskelig å stille det selv, spør på butikken når dere kjøper sko, så viser de dere hvordan det gjøres.

Gammel 30-03-12, 15:45   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men om vi kjøper brukt? Forstår jeg det av meg selv?

Gammel 30-03-12, 16:03   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Det kan du enkelt gjøre selv. Dvs jeg kan ikke men propellmannen har justerer slalomskia etter nye sko hver sesong. Han bare skrur litt, flytter litt på tingene og skrur det på plass. Nå vet du hvordan du skal gjøre det. :bill merk veldig god forklaring:

Gammel 30-03-12, 17:06   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tok med skiene dit de var kjøpt, eller der jeg kjøpte støvlene.

Gammel 30-03-12, 18:45   #6
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Har jentene de nyeste bindingene er det ikke noe stress. Da kan det enkelt løses uten en eneste skrutrekker.

Er det den eldre typen, trenger du en skrutrekker. Det er vel så vidt jeg vet èn skrue som skal løsnes, også kan du stille inn bindingene. Jeg har gjort dette selv mange ganger. Ikke vanskelig i det hele tatt.

Gammel 30-03-12, 18:49   #7
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Standard

Takk for gode råd. Vi har fått låne støvlene og så skal vi se hva vi får til. Jeg stoler på mannen som er noe mer handy enn meg.

Gammel 30-03-12, 18:50   #8
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Takk for gode råd. Vi har fått låne støvlene og så skal vi se hva vi får til. Jeg stoler på mannen som er noe mer handy enn meg.

Gammel 30-03-12, 19:25   #9
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har fått gjort det der man leier ski i slalombakken. De har alltid vært veldig behjelpelige med å tilpasse til både nye støvler og til å stille vektgrensen på bindingene.

Gammel 30-03-12, 21:03   #10
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Er det nyere bindinger så er den en liten metalldings helt bakerst under bindingen som må løftes opp (den er godt synlig). Så holder du denne oppe og drar du bindingen frem eller bak til skoen passer inn i. Så er det viktig å sjekke at ungen greier å vri/løse ut skoen fra bindingen etterpå i tilfelle fall.

Måtte hjelpe en mamma som sto i slalombakken med ei jente med feil ski i vinterferien

Gammel 02-04-12, 14:40   #11
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke noe problem å fikse selv.
Ring om du trenger hjelp, Blå. :har gjort det mange ganger:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:57.