Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan definerer du romantikk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-12, 16:40   #1
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hvordan definerer du romantikk?

Noen jeg kjenner har hatt en liten diskusjon om hvem som er den mest romantiske av de to, og den kvinnelige delen av dette forholdet endte med å påstå at den mannlige delen ikke engang ante hva ordet betydde, og så ba den mannlige delen av forholdet den kvinnelige delen om å definere ordet, og da slet hun. Har jeg hørt.

Så da lurer jeg på hvordan dere definerer det.

Hva er romantisk?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 16:42   #2
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan definerer du romantikk?

Blomster, fiolinmusikk og levende lys vel!

:elementært:

Gammel 14-03-12, 16:45   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jepp. Kombinert med diamanter, svulmende ord (både skriftlig og muntlig), koselige overraskelsesturer o.l

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 16:46   #4
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner at det er på grensen til ekstremt flaut og skammelig at vi ikke kom på noen av disse elementene. Vi snakket mest om potetstappe.

Gammel 14-03-12, 16:46   #5
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Og når jeg sier "vi", så mener jeg "de". Så klart.

Gammel 14-03-12, 16:47   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

:elementært:

Næsj, av de to tingene er det vel bare det siste jeg av og til omgir meg med. (Ikke i romantisk sammenheng nødevendigvis, men sånn generelt.) Jeg vil likevel påstå at jeg har hatt mine romantiske oppleveleser jeg også.
Jeg må tenke litt mer på definisjonen, kjenner jeg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 16:57   #7
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blomster, fiolinmusikk og diamanter er bare romantisk hvis mottaker liker slikt. Jeg synes for eksempel at damer som klager over at mannen ikke er romantisk, og som selv kjøper roser til ham, er helt på bærtur. (Jeg vet det finnes noen menn som blir henrykte over å få en bukett med snittblomster, men mitt inntrykk er at de fleste menn får like stor glede av blomster som kvinner får av hjulkapsler.)

I mitt hode er man romantisk når man går inn for å glede den andre, gjerne på uventede måter. Jeg synes mannen er romantisk når han overrasker meg med god vin og parmaskinke en helt vanlig onsdag, eller når han kommer hjem med en ny tegneserie eller bok til meg og sier at jeg kan setter meg i sofaen og lese mens han ordner i huset. (Om ikke annet blir i alle fall jeg romantisk når han gjør slikt. )

Når jeg skal være hverdagsromantisk kan jeg for eksempel la ham sove ekstra lenge en helgemorgen og vekke ham med varm sjokolade på sengen.

Større romantiske utskeielser for vårt vedkommende innbefatter gjerne restauranter, konsertbilletter eller designerlamper.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 16:59   #8
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det kan defineres som romantisk at hun lager kaffe til ham hver morgen bare fordi hun vet han blir glad, sant?

Gammel 14-03-12, 17:01   #9
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det synes jeg. Det er å se hva h*n ønsker seg, og så gi det.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 17:02   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hah!

Gammel 14-03-12, 17:02   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er klart romantisk.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 17:03   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Dere kan bli innkalt som vitner.

Gammel 14-03-12, 17:16   #13
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

For meg er romantikk å gjøre noe for den andre bare for å glede. Et kompliment, lage kaffe, ta oppgaver i hjemmet en dag den andre er sliten f.eks. Hverdagsromantikken er herlig! Romantikk er også middag bare oss to med stearinlys og vin, eller solnedgang på fjellet.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 17:17   #14
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er helt enig med Teofelia. Jeg blir bare flau av det som mange definerer som romantisk. Men når han ser meg og overrasker meg med ting som han (og kanskje ikke så mange andre) vet at jeg blir glad for - det er romantikk. Som å si at jeg kan holde meg unna kjøkkenet en time og lager tapas bare fordi jeg har nevnt i en bisetning at det har jeg fryktelig lyst på. Eller som da han kjøpte drømmestøvlettene til meg som jeg hadde siklet på i evigheter, men ikke kjøpt fordi jeg mente de var skammelig dyr og bare satte de midt på ganggulvet. Det er romantikk!!

Gammel 14-03-12, 17:20   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis mannen har kjøpt et blad til meg på butikken fordi han vet jeg er sliten er det definitivt romantisk. Da vet jeg at han har tenkt på meg mens han var på butikken. For eksempel. Eller når han ubedt kommer med en kaffekopp eller et pledd eller har ryddet kjøkkenet før jeg står opp slik at jeg får gleden av å møte en kjøkkenbenk uten smuler. Han gjør det bare for meg, og da blir det romantisk. Typiske romantiske klisjer med hjerte og smerte blir jeg bare flau av.

Det dreier seg vel om handlinger som viser at man tenker på den andre og er oppmerksom på den andre selv om man ikke absolutt må? Småting som gleder.

Gammel 14-03-12, 17:21   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det er definitivt jeg som er den mest romantiske. Knew it!

Gammel 14-03-12, 17:22   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At man viser at man set hverandre. Da gjerne Teos variant.de mest romantiske gavene jeg har fått er ikke dyre og ekstraavagante.

Gammel 14-03-12, 17:22   #18
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For meg er romantikk å gjøre små og store, gjerne uventede, ting som kjæresten setter pris på, bare fordi jeg vil glede han. Både store gester som å oppfylle drømmer eller små hverdagsting. For meg er det f.eks romantisk å se fine filmer sammen på Gimle kino, å dele den opplevelsen med han, og jeg synes det er romantisk med kvelder hvor vi bare blir sittende å skravle og drikke vin mens vi glemmer klokka. Fiolin på restaurant er ikke helt min greie.

Gammel 14-03-12, 17:23   #19
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Et kyss på kinnet, et klyp i rumpa, "Det antrekket kledde du godt", ferdiglaget frokost når du står opp, impulsivt tar meg seg ungene ut et par timer for å gi den andre parten litt alene tid, middag sammen etter at ungene er i seng, levende lys og tv, pc og telefoner avslått.. Slik tenker jeg på hverdagsromantikk.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 17:23   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Telefoner avslått.

Potetstappe i hjerteformer, da? Ingen som faller for det?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.