|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() Hvordan definerer du romantikk?Noen jeg kjenner har hatt en liten diskusjon om hvem som er den mest romantiske av de to, og den kvinnelige delen av dette forholdet endte med å påstå at den mannlige delen ikke engang ante hva ordet betydde, og så ba den mannlige delen av forholdet den kvinnelige delen om å definere ordet, og da slet hun. Har jeg hørt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan definerer du romantikk?
Næsj, av de to tingene er det vel bare det siste jeg av og til omgir meg med. (Ikke i romantisk sammenheng nødevendigvis, men sånn generelt.) Jeg vil likevel påstå at jeg har hatt mine romantiske oppleveleser jeg også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvordan definerer du romantikk?Blomster, fiolinmusikk og diamanter er bare romantisk hvis mottaker liker slikt. Jeg synes for eksempel at damer som klager over at mannen ikke er romantisk, og som selv kjøper roser til ham, er helt på bærtur. (Jeg vet det finnes noen menn som blir henrykte over å få en bukett med snittblomster, men mitt inntrykk er at de fleste menn får like stor glede av blomster som kvinner får av hjulkapsler.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan definerer du romantikk?Ja, det synes jeg. Det er å se hva h*n ønsker seg, og så gi det.
![]() |
#13 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hvordan definerer du romantikk?For meg er romantikk å gjøre noe for den andre bare for å glede. Et kompliment, lage kaffe, ta oppgaver i hjemmet en dag den andre er sliten f.eks. Hverdagsromantikken er herlig! Romantikk er også middag bare oss to med stearinlys og vin, eller solnedgang på fjellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Hvordan definerer du romantikk?Jeg er helt enig med Teofelia. Jeg blir bare flau av det som mange definerer som romantisk. Men når han ser meg og overrasker meg med ting som han (og kanskje ikke så mange andre) vet at jeg blir glad for - det er romantikk. Som å si at jeg kan holde meg unna kjøkkenet en time og lager tapas bare fordi jeg har nevnt i en bisetning at det har jeg fryktelig lyst på. Eller som da han kjøpte drømmestøvlettene til meg som jeg hadde siklet på i evigheter, men ikke kjøpt fordi jeg mente de var skammelig dyr og bare satte de midt på ganggulvet. Det er romantikk!!
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Hvordan definerer du romantikk?Hvis mannen har kjøpt et blad til meg på butikken fordi han vet jeg er sliten er det definitivt romantisk. Da vet jeg at han har tenkt på meg mens han var på butikken.
![]() |
#17 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hvordan definerer du romantikk?At man viser at man set hverandre. Da gjerne Teos variant.de mest romantiske gavene jeg har fått er ikke dyre og ekstraavagante.
![]() |
#18 |
Under cover
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan definerer du romantikk?For meg er romantikk å gjøre små og store, gjerne uventede, ting som kjæresten setter pris på, bare fordi jeg vil glede han. Både store gester som å oppfylle drømmer eller små hverdagsting. For meg er det f.eks romantisk å se fine filmer sammen på Gimle kino, å dele den opplevelsen med han, og jeg synes det er romantisk med kvelder hvor vi bare blir sittende å skravle og drikke vin mens vi glemmer klokka. Fiolin på restaurant er ikke helt min greie.
![]() |
![]() |
#19 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Hvordan definerer du romantikk?Et kyss på kinnet, et klyp i rumpa, "Det antrekket kledde du godt", ferdiglaget frokost når du står opp, impulsivt tar meg seg ungene ut et par timer for å gi den andre parten litt alene tid, middag sammen etter at ungene er i seng, levende lys og tv, pc og telefoner avslått.. Slik tenker jeg på hverdagsromantikk.
![]() |
|
|