|
Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Lengde på ski til barnDet avhenger av mye, og de bør være kortere hvis de ikke er så drevne skigåere. Ungene mine har ski som er på lengde med seg selv; snuppas relativt sett lenger enn knerten. Knerten fikk ikke helt dreisen på skigåing i fjor, men vi satser på at han klarer det i år.
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Lengde på ski til barnStorebror er rundt 110 cm, og skiene hans er 90 cm. Det er vel muligens litt lite?
![]() |
![]() |
#4 |
Det norske
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lengde på ski til barn
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lengde på ski til barnDa jeg kjøpte til da 9-åringen i fjor fikk jeg beskjed om maks 10 cm lengre enn ungen, så da fikk hun 1.60-lange ski siden hun var rundt 1.55 lang. Da de var yngre hadde mine kortere ski, da - og vi går såpass lite på ski at jeg f.eks. ikke kommer til å bytte ut de krute gode skiene hennes i år selv om hun nå er 1.63 og "skulle hatt" 1.70-lengde.
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Lengde på ski til barnMin yngste på litt over 3 fikk ski til jul nå, kjøpte 90 til ham. Han er 95 cm lang, men dette er hans første år på ski. Eldste er 135 cm lang. Tror hennes ski er 130. De fikk hun til jul i fjor. Det er bedre at skiene er litt korte enn for lange. Fikk samme "tips" i butikk forleden også. Kommer jo selvsagt an på skiferdighetene også, da.
![]() |
#7 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Lengde på ski til barnMin fireåring på 110 cm har ski som er 120 cm lange i barnehagen og 130 cm lange hjemme, men han er veldig flink å gå på ski. Lillebroren som ikke er like flink har ski som er like lange som han selv. Jeg ville kjøpt ski som var maks 10 cm lenger enn barnet til vanlig.
![]() |
#8 |
maler
|
![]() Sv: Lengde på ski til barnRegelen er vel max 5 cm lengre enn barnet når de ike er så drevne skigåere ennå. 90 cm til en på 110 cm kan fungere helt fint, men det er definitivt i underkant. Så trenger du nye sko, hadde jeg kjøpt nye ski samtidig. Billigere å kjøpe pakke.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Lengde på ski til barnVi fikk låne skisko av naboen, så for hans del tror jeg det holder i år.
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() Sv: Lengde på ski til barnDet har ikke så mye å si om skiene er for korte i forhold til de offentlige anbefalingene så lenge ungene er så små som dine. Jo kortere skiene er, jo lettere er de å håndtere.
![]() |
#12 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() Sv: Lengde på ski til barnJa jeg hadde kjøpt 100 cm ski til han og gitt 90 cm skiene til lillesøster. Greit å bruke det man har.
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Lengde på ski til barnJeg ville gått for 100 cm, ja. Om han sliter med å fote seg, så blir det enda verre med lange ski.
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Lengde på ski til barnJa, jeg tror det blir løsningen.
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Lengde på ski til barnXXL har greie pakker. Min yngste fikk nå til jul, 499,- for ski, bindinger og støvler. Ville også gått for 100 cm. Du kan sikkert velge ski til han i pakken og skisko til yngste, lage en pakke ut av det.
![]() |
#16 |
|
Det er best å lære uten staver. På de skikursene vi har deltatt har stavene blitt konfiskert umiddelbart, og det gjør underverker for balansen. I tillegg er det mindre å passe på når barnet har falt og skal reise seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Ja, jeg vet det. Men han NEKTER å gå uten staver. Nå har han ikke staver, så han bruker de som var med lekeskiene som lillesøster har, og de er SMÅ.
![]() |
![]() |
#19 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
![]() ![]() |
![]() Sv: Lengde på ski til barnVi venter bare på snøen, så får vi se om skiene vi har passer
![]() |
#20 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Lengde på ski til barnJeg har blitt fortalt at i utgangspunktet for tøtta mi som er 2,5 år så skal skiene være like lange som henne, "men ivertfall ikke lengre!!!" |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|