|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Sender du ut julekort? | |||
Ja, selvfølgelig! Med personlig hilsen på hvert kort |
![]() ![]() ![]() ![]() |
33 | 20,63% |
Ja, selvfølgelig! Ferdigtrykte kort |
83 | 51,88% |
Sender ut noen få |
14 | 8,75% |
Sender til de jeg får fra |
3 | 1,88% |
Nei, sjelden |
12 | 7,50% |
Aldri |
15 | 9,38% |
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Klar
|
![]() Sender du ut julekort?Det lurer jeg på nå. Vi har tidligere sendt julekort land og strand rundt, men ser at vi selv stort sett bare får julekort fra andre med barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender du ut julekort?Ja jeg sender ut et 60 talls hvert år. Av og til julebrev skrevet på pc med bilder og tekst som varieres avhengig av hvem som er mottaker. I år blir det kort med bilde med god plass til å skrive. Jeg har vonde ledd så det merkes når jeg skriver men tar meg god tid. Utrolig koselig å få kort igjen da |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Grubler.
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender du ut julekort?Jepp! Ferdigtrykte kort.
![]() |
#5 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Sender du ut julekort?Nei, ikke i år. Fant ikke noe alternativ som passet.
![]() |
#6 |
wizzzard
|
![]() Sv: Sender du ut julekort?Sender ut tre stk. Svigermor, svigerfar og svoger.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Sender du ut julekort?Jeg sendte ikke i fjor og har ikke planer om å gjøre det i år. Eldste streiker, han vil ikke være med på bilde lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
![]() Sv: Sender du ut julekort?Har stort sett sendt rundt 60 kort hvert år, får tilbake rundt halvparten. Har bestilt ferdigskrevne kort, med bilde av barn og hund. I år vet jeg ikke om det blir noe, jentene skal ta bilde i morgen, i bunad, mulig det blir et såpass ok motiv der, at man kan bestille noen kort. Men siden vi måtte avlive hunden for litt siden, føler jeg for å droppe julekort med bilde på i år, og kun sende til gamle tanter.
![]() |
#10 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Sender du ut julekort?Jepp, som regel. Har ikke fått startet på årets ennå, men det er ennå tid... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Sender du ut julekort?Ja, vi sender julekort. Som regel har det vært en kombinasjon av helt ferdigtrykte og noen med personlig hilsen på. Jeg har laget kortene selv, i Photoshop.
![]() |
![]() |
#12 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Sender du ut julekort?Jeg stemte ferdigtrykte julekort, men det stemmer ikke helt. Jeg skriver et julebrev på et par sider eller så. Til noen blir det personlige anmerkninger i margen.
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Sender du ut julekort?Niks. Jeg tenker som så at de som kjenner meg, får både bilder og livshistorien min gjennom hele året, og alle andre couldn't care less. Jeg får ikke så mange heller, og må innrømme at jeg leser, smiler tynt og så kaster de få vi får.
![]() |
#14 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender du ut julekort?I år sender jeg julekort med håndskrevet hilsen til mange, mens noen får bare ferdigtrykket hilsen. Men at det er en selvfølge er jeg ikke sikker på altså, for selv om vi som oftest sender julekort er det ikke alltid, og heller ikke alltid med personlig hilsen. Gjør det fordi jeg synes det er koselig, så da droppes det om det blir stress et år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Sender du ut julekort?Jeg har ikke ork. Har tenkt til å droppe det i år. for første gang på det jeg kan huske.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Sender du ut julekort?Ja, men etter at vi fikk barn sluttet jeg å skrive langt på hvert kort og laget ut av bilde i stedet (men skriver en hilsen på baksiden på hvert kort). Har hittil skrevet 80 kort, og er ikke helt ferdig enda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Sender du ut julekort?Jeg tar noen bilder av svina med nisselue eller mariusgensere og fikser julekort av dem på nfoto e.l. Ikke mange, bare 10-12 stykker, og sender/gir til familie og en venn. Ingen lange personlige hilsener, bare god jul osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sender du ut julekort?Vi begynte med det etter at vi fikk barn, så dette er tredje året med julekort. Sender ferdigtrykte kort. Det første året var det bare bilder av babyen, men etter det har også vi foreldrene fått være med på julekortet.
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Sender du ut julekort?
Det er vel egentlig der jeg har havnet de siste årene også. Syns det har endret seg litt etter at Facebook kom og man ser bilder og får oppdateringer fra slekt og venner året gjennom, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Sender du ut julekort?Vi sender ut ja, men skriver bare hilsen på til de som ikke er på FB, eller som ikke snakker med oss ofte. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|