Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Sender du ut julekort?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Sender du ut julekort?
Ja, selvfølgelig! Med personlig hilsen på hvert kort 33 20,63%
Ja, selvfølgelig! Ferdigtrykte kort 83 51,88%
Sender ut noen få 14 8,75%
Sender til de jeg får fra 3 1,88%
Nei, sjelden 12 7,50%
Aldri 15 9,38%
Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-12-11, 19:50   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sender du ut julekort?

Det lurer jeg på nå. Vi har tidligere sendt julekort land og strand rundt, men ser at vi selv stort sett bare får julekort fra andre med barn.

Og så har vi ikke fått ut fingeren (og her i huset betyr visst "vi" meg) og tenkt noe rundt julekort en gang. Så altså: Bør jeg ha skikkelig dårlig samvittighet hvis vi ikke sender ut julekort?

Hva slags julekort sender dere ut, forresten? Ferdigtrykte med tekst, eller skriver dere en personlig tekst til hver enkelt mottaker? Jeg har pleid å skrive en liten avhandling til alle julekortmottakere, men det tar jammen tid, gitt!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 19:54   #2
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sender du ut julekort?

Ja jeg sender ut et 60 talls hvert år. Av og til julebrev skrevet på pc med bilder og tekst som varieres avhengig av hvem som er mottaker. I år blir det kort med bilde med god plass til å skrive. Jeg har vonde ledd så det merkes når jeg skriver men tar meg god tid. Utrolig koselig å få kort igjen da men skjønner godt at mange ikke orker.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 19:54   #3
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp! Ferdigtrykte kort.

Gammel 03-12-11, 20:00   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg sender ca annethvert år, da ferdigtrykte kort med bilde på. Sendte i fjor, så i år blir det ikke kort.

Gammel 03-12-11, 20:03   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, ikke i år. Fant ikke noe alternativ som passet.

Gammel 03-12-11, 20:11   #6
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sender ut tre stk. Svigermor, svigerfar og svoger.
Butikkjøpt julekort med julenisse på, og skriver ikkje stort meir enn god jul. Og det er i grunn kun dei me får julekort av og.

Det blir vel folk av meg ein gong og.

Gammel 03-12-11, 20:25   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sendte ikke i fjor og har ikke planer om å gjøre det i år. Eldste streiker, han vil ikke være med på bilde lenger.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 20:31   #8
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg sender julekort. Jeg har alltid laget julekort med bilder av ungene og det blir samme opplegget i år også.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 20:31   #9
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Har stort sett sendt rundt 60 kort hvert år, får tilbake rundt halvparten. Har bestilt ferdigskrevne kort, med bilde av barn og hund. I år vet jeg ikke om det blir noe, jentene skal ta bilde i morgen, i bunad, mulig det blir et såpass ok motiv der, at man kan bestille noen kort. Men siden vi måtte avlive hunden for litt siden, føler jeg for å droppe julekort med bilde på i år, og kun sende til gamle tanter.

Gammel 03-12-11, 20:32   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, som regel. Har ikke fått startet på årets ennå, men det er ennå tid...

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 20:41   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, vi sender julekort. Som regel har det vært en kombinasjon av helt ferdigtrykte og noen med personlig hilsen på. Jeg har laget kortene selv, i Photoshop.

Gammel 03-12-11, 20:44   #12
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemte ferdigtrykte julekort, men det stemmer ikke helt. Jeg skriver et julebrev på et par sider eller så. Til noen blir det personlige anmerkninger i margen.

Jeg sender til mange, men stort sett bare de jeg får fra. Noen gamle tanter er unntaket.

Gammel 03-12-11, 20:52   #13
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niks. Jeg tenker som så at de som kjenner meg, får både bilder og livshistorien min gjennom hele året, og alle andre couldn't care less. Jeg får ikke så mange heller, og må innrømme at jeg leser, smiler tynt og så kaster de få vi får.

Bortsett fra de fra FP, da. De blir liggende ut advent. Og så kastes de.

(Hva GJØR egentlig folk med alskens julekort? Tas de vare på til evig tid? Er det egne gigakasser på loftet med pene julepyntede barn anno 1998?)

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 20:55   #14
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

I år sender jeg julekort med håndskrevet hilsen til mange, mens noen får bare ferdigtrykket hilsen. Men at det er en selvfølge er jeg ikke sikker på altså, for selv om vi som oftest sender julekort er det ikke alltid, og heller ikke alltid med personlig hilsen. Gjør det fordi jeg synes det er koselig, så da droppes det om det blir stress et år.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 21:08   #15
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke ork. Har tenkt til å droppe det i år. for første gang på det jeg kan huske.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 21:13   #16
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, men etter at vi fikk barn sluttet jeg å skrive langt på hvert kort og laget ut av bilde i stedet (men skriver en hilsen på baksiden på hvert kort). Har hittil skrevet 80 kort, og er ikke helt ferdig enda.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 21:14   #17
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tar noen bilder av svina med nisselue eller mariusgensere og fikser julekort av dem på nfoto e.l. Ikke mange, bare 10-12 stykker, og sender/gir til familie og en venn. Ingen lange personlige hilsener, bare god jul osv.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 21:18   #18
Kims
Aktiv

Kims sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Vi begynte med det etter at vi fikk barn, så dette er tredje året med julekort. Sender ferdigtrykte kort. Det første året var det bare bilder av babyen, men etter det har også vi foreldrene fått være med på julekortet.

Gammel 03-12-11, 21:50   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Niks. Jeg tenker som så at de som kjenner meg, får både bilder og livshistorien min gjennom hele året, og alle andre couldn't care less.

Det er vel egentlig der jeg har havnet de siste årene også. Syns det har endret seg litt etter at Facebook kom og man ser bilder og får oppdateringer fra slekt og venner året gjennom, ja.

Samtidig er det alltid hyggelig å få kort i posten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-11, 21:51   #20
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi sender ut ja, men skriver bare hilsen på til de som ikke er på FB, eller som ikke snakker med oss ofte.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.