Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Samleplater på Spotify?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-11, 09:02   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samleplater på Spotify?

Mulig jeg er dårlig til å søke, men jeg sliter med å finne samleplater på Spotify. Er det ikke sånt der?

Nå har jeg lyst til å høre den juleplaten fra Kronprinsparets fond. Jeg vil ikke kjøpe den, men kunne tenke meg å høre enkelte av sangene på Spotify. Jeg har også tidligere hatt problemer med å finne samleplater, men det kan være at jeg søker på feil ting.

Noen som vet?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 09:12   #2
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Samleplater på Spotify?

Vet ikke om den er på Spotify, men den er på Wimp. Den heter "Vi tenner våre lykter", har du søkt på det?

Gammel 29-11-11, 09:13   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, det har jeg søkt på.

Hm. Kanskje jeg skulle få meg Wimp heller? Er det generelt bedre?

Gammel 29-11-11, 09:15   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fant den platen på Spotify senest i går. Da søkte jeg på Stein Torleif Bjella og opp kom samleplaten.

Gammel 29-11-11, 09:18   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk!

Gammel 29-11-11, 09:20   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Se der ja!

Skjønt jeg har aldri hørt om Stein Thorleif. Jeg har imidlerid søkt på mye annet rart uten å finne det. Hmm.

Gammel 29-11-11, 09:35   #7
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Men jeg synes denne anmelderen har et poeng: Det er ikke alle plater som er laget for å lastes ned.

Gammel 29-11-11, 09:37   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Men jeg synes denne anmelderen har et poeng: Det er ikke alle plater som er laget for å lastes ned.

Ja, det er jo et poeng.

Jeg laster dog ikke musikk ned til vanlig heller, jeg har faktisk aldri gjort det. (Ikke fordi jeg er prektig, fordi jeg ikk vet hvordan man gjør det.) Men er Spotify å laste ned? Jeg betaler jo for tjenesten?

Gammel 29-11-11, 09:40   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, det er jo et poeng.

Jeg laster dog ikke musikk ned til vanlig heller, jeg har faktisk aldri gjort det. (Ikke fordi jeg er prektig, fordi jeg ikk vet hvordan man gjør det.) Men er Spotify å laste ned? Jeg betaler jo for tjenesten?

Artist og utgiver får betydelig mindre pr. album på Spotify enn om du kjøper skiva. Mulig det er gjort særavtaler på veldedige plater, men jeg vet ikke.

Om du ikke har tenkt til å kjøpe albumet anyways, så er selvsagt Spotify bedre.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 09:41   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ok. Jeg støtter gjerne en god sak, men men må samtidig si at når jeg betaler for Spotify og den er tilgjengelig der, så har jeg ikke så veldig dårlig samvittighet for å høre på den.

Gammel 29-11-11, 09:41   #11
Wix
Skal rømme

Wix sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Vel, jeg synes vel egentlig at spotify er greit nok da, i allefall så lenge man betaler for tjenesten. Men jeg er litt usikker på hvor mye det fondet får ved avspilling via spotify.

Det er nok uansett ikke en synd du vil brenne i helvete for, for å si det sånn. Likevel synes jeg sånne veldedige plater er litt fredede. Folk har jo jobbet gratis for å støtte et formål, da syns jeg det er rett og rimelig at de som vil ha resultatet skal bidra med sitt. Kanskje det er irrasjonelt.

Gammel 29-11-11, 09:50   #12
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Artistene får sørgelig lite inntekt av streamingtjenester som Spotify og Wimp. Eksempel fra i fjor, http://www.dagbladet.no/2010/07/20/k...tify/12635613/

Synes egentlig at det er rart at album som skal gå til inntekt for noe legges ut der. Men de har vel avtale om at alle utgivelser skal ut fra plateselskapet.

Gammel 29-11-11, 10:02   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du betal-versjonen av Spotify? Jeg har det, kanskje man får tilgang til mer, da?

Gammel 29-11-11, 11:23   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jepp, jeg betaler. Vet ikke helt hvilke fordeler det gir meg, men jeg gjør nå det.

Gammel 29-11-11, 11:53   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Betalversjonen gjør at man slipper reklame, og får endel funksjoner ekstra. Jeg husker det var noen saker om artister som kun ville være på betalversjonen, men jeg er usikker på om de fikk gjennomslag for det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.