|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Bør offentlig ansatte få gratis julebord? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
28 | 20,29% |
Ja |
48 | 34,78% |
De kunne fått sponset litt av festen |
52 | 37,68% |
Bare hvis de kan vise til gode resultater |
3 | 2,17% |
Julestrømpe |
7 | 5,07% |
Deltakere: 138. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bør offentlig ansatte få gratis julebord?Nå er det julebordsesong igjen, og det er jammen mange ulike varianter ute og går. Alt fra utenlandsturer med alt inkludert, via firmaet betaler alt utenom drikke, til min variant: Skal det blir julebord, må dere punge ut selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
By the Sea
|
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?Det finnes helt sikkert bedre ting å bruke pengene på. Men grunnen til at private bedrifter betaler for sine ansatte er vel en erkjennelse av at det er et viktig miljøskapende arrangement og med det positivt for hele bedriften.
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?Jeg synes at offentlige kroner skal brukes med forsiktighet. Likevel tror jeg at det kan være endel å tjene på miljøskapende tiltak også blant offentlige ansatte. Dekket julebord med alt inkludert er nok over denne grensa tror jeg, men noe mer idag tror jeg kan være riktig.
![]() |
#4 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?Finner ikke noe alternativ å stemme på. Sist redigert av Kaija : 17-11-11 kl 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?Nei, det syns jeg ikke, og jeg er offentlig ansatt. Men at offentlig ansatte generelt sett kunne fått mer av sosiale tiltak for personalet, det syns jeg. Akkurat julebord opplever jeg mest som en fest - og det syns jeg må være greit at vi dekker selv. Har ingen problemer med det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?Det er greit nok for meg at jeg må betale julebordet selv. Men det var ikke greit når jeg jobbet på en skole i Oslo der julelunchen siste skoledag var både obligatorisk og man måtte betale for den selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?Jeg synes at middagen og ev leie av lokale skal være dekket, og at man kan betale drikke selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
By the Sea
|
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?Jeg betaler gjerne julebordet selv. Men jeg synes det er et poeng å dekke noe av det sosiale i løpet av et år.
![]() |
#9 |
flisespikker
|
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?Jeg synes absolutt offentlig ansatte skal ha velferdsbudsjetter som brukes til turer/fester og andre ting som fremmer godt arbeidsmiljø og trivsel. Akkurat hvordan pengene i den enkelte etat/på den enkelte arbeidsplass bør prioriteres har jeg ikke noen sterk formening om, men jeg synes godt budsjettet kan være stort nok til at man i alle fall har muligheten til å sponse et julebord helt eller delvis for de ansatte. Så kan det jo være opp til lokale velferdskomiteer hvor stor del av budsjettet som skal gå til akkurat det. (Vi har en liten egenandel på alle "velferdsarrangementer" som er for hele etaten, det synes jeg er en fin måte å gjøre det på, blant annet for å få til flere arrangementer.) Fri bar synes jeg ikke egentlig det offentlige burde dekke for sine ansatte, og heller ikke overdådige hotellweekender man kan ta med hele familien på.)
![]() |
#10 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?I Tromsø hvor jeg jobbet før fikk vi en fest i året, dvs drikke måtte vi betale selv. Før barnehagene ble slått sammen til enheter, så bestemte barnehagen selv, etter at man ble enheter, hadde vår enhet årsfest.
![]() |
#11 |
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?Jeg jobber i det private, og vi betaler en andel av julebordet selv. Det er vanligvis ikke noe veldig fancy. Julemiddag i kantinen og en bra fest etterpå. Jeg vet at mange synes det er litt kjipt at ikke bedriften dekker alt, men jeg synes det er greit å betale litt selv også.
![]() |
#12 |
kamerat
|
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?Det er i hvert fall en hel haug med skattepenger som allerede går til å sponse julebord rundt omkring på offentlige arbeidsplasser, og jeg ser slett ikke noe galt i det. (Jeg stort sett bare hatt jobber i Staten, og har vært på helt eller delvis sponsede julebord hvert år. I år skal jeg faktisk på tre.)
![]() |
#13 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?
Det var litt spesielt og kan umulig være lov?
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?Jeg jobbet i kommunen før, og det siste året jeg hadde personalansvar, fikk jeg den nette sum av kr. 30,- per 100%-stilling til velferdstiltak. Ikke mye å slå ut håret for, akkurat.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg glemte visst å svare selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
kamerat
|
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?Jeg er litt fascinert av de som svarer tvert nei her.
![]() |
#17 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Dette synes jeg er en fin måte å gjøre det på.
![]() |
#18 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?Det kommer litt an på opplegget, men jeg synes de kunne fått dekt deler av det kanskje? Det blir mye bånn i bøtta når folk skal betale selv, og engasjementet er ikke nødvendigvis sååååå stort...
![]() |
#19 |
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Smarte ord fra Hattifnatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bør offentlig ansatte få gratis julebord?Jeg stemte før jeg ble enig med meg selv, og da stemte jeg nei. Egentlig mener jeg vel De kunne fått sponset litt av festen, når jeg tenker meg om. Det er sånn de gjør det på min arbeidsplass, som altså er statlig. Vi har velferdsmidler, en ganske stor sum, og så søker julebordkomiteen eller sommerfestkomiteen eller hva det nå er om midler derfra. Det vil si at det er en pott der noe går til julebord, mens noe går til andre sosiale aktiviteter. Så betaler vi en egenandel, og det synes jeg er helt greit. Vi får imidlertid sponset utenlandsturer sånn ca. hvert andre år, der vi får alt dekket, og et hotellseminar i ny og ne, og jeg synes de turene og seminarene er viktigere å bruke penger på enn akkurat julebord. På min arbeidsplass er det i hvert fall de som skaper miljø, mens julebordet mest er en fyllekule av dimensjoner. (Ikke at ikke det kan være artig). Så jeg synes ikke det skal være automatikk i at offentlig ansatte får gratis julebord nødvendigvis, men at også offentlig ansatte bør kunne få velferdsgoder som seminarer, turer og middager er selvsagt. Vi må pleies vi også.
![]() |
|
|