Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor støtter så få Stine Sofies Stiftelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-11, 10:29   #1
Zakarias1991
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2011
Zakarias1991 har et hav av muligheter foran seg
Hvorfor støtter så få Stine Sofies Stiftelse?

Hei. Det er ingen tvil om at det norske folk er flinke til å donere og støtte diverse organisasjoner, alikevel så nevnes Stine Sofies Stiftelsen sjeldent.

Hva er grunnen til dette? Vet man for lite om stiftelsen og hva de driver med? Eller er det andre organisasjoner som er av mer interesse for dere?

Takk for svar!

Zakarias1991 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 10:30   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor støtter så få Stine Sofies Stiftelsen?

Jeg kan ikke svare for andre, men dette er en av de stiftelsene vi har støttet gjennom å kjøpe produkter av dem.

Gammel 16-11-11, 10:31   #3
Zakarias1991
Nybegynner

Medlem siden: Nov 2011
Zakarias1991 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Takker for svar!

Zakarias1991 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 10:32   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var faktisk ikke klar over at man kunne støtte dem?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 10:32   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir hvertfall skeptisk om du har noe med stiftelsen å gjøre. Jeg får inntrykk av at du bruker dette innlegget enten for å markedsføre stiftelsen, eller for å gjøre en slags brukerundersøkelse.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 10:33   #6
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg blir hvertfall skeptisk om du har noe med stiftelsen å gjøre. Jeg får inntrykk av at du bruker dette innlegget enten for å markedsføre stiftelsen, eller for å gjøre en slags brukerundersøkelse.

Det er vel liten tvil om at HI har en relasjon til Stiftelsen?
Men er det nødvendigvis negativt?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 10:34   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Som Tallulah undrer jeg meg over din bakgrunn for å spørre.

Gammel 16-11-11, 10:35   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvor mange er det som støtter dem da? Og hvor mye midler får de inn? Hva jobber de med for tiden? Hva slags innsamlingsmetoder bruker de?

Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 10:37   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er vel liten tvil om at HI har en relasjon til Stiftelsen?
Men er det nødvendigvis negativt?

Ja, når man ikke er ærlig med hensiktene sine så. Da er man ikke en særlig god representant for stiftelsen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 10:39   #10
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg støtter dem månedlig + kjøper kalender senhøstes hvert år.
Har fast trekk til dem og Redd Barna, og opplever vel at om det ikke er så mye, så er det i alle fall mer enn ingenting. Litt nasjonalt og litt internasjonalt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 10:39   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, når man ikke er ærlig med hensiktene sine så. Da er man ikke en særlig god representant for stiftelsen.

enig.

Åpen, ærlig, rederlig markedsføring er finfint.

"Jeg er bare en helt vanlig person som lurer på dette"-sniking er ikke åpent og ærlig.

Gammel 16-11-11, 10:42   #12
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har et godt inntrykk av arbeidet som SSS har gjort så langt, men når jeg leser om planene framover og utvidelsen av aktivitetene blir jeg mer usikker. Det skal etableres et advokatkontor, og det planlegges et større kurssenter. Er virksomheten evaluert noen gang? Jeg vet for lite om dem til at jeg gir penger.

Gammel 16-11-11, 10:48   #13
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

For meg virker de som den eneste organisajonen som virkelig kjemper for barns rettigheter i forhold til vold og overgrep i Norge. Hvis man ser på sakslisten deres, så opplever jeg at de setter på dagsorden noe politikere også burde ha mer fokus på. Spesielt rettsikkerheten.

http://www.stinesofiesstiftelse.no/i...&page=Juridisk

For meg som plages veldig av saker tilknyttet barn i media og ofte har opplevd en følelse av hjelpesløshet, så er det en måte for meg å bidra litt til å skape endring. Litt kan jeg i alle fall gjøre.

Gammel 16-11-11, 10:49   #14
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vedkommende i HI skriver en oppgave om saken, tipper jeg.

Helt greit å spørre om slikt, uavhengig av hvorfor.

Det er mange stiftelser og organisasjoner man kan støtte, men man har gjerne ikke råd til å støtte alle. Mitt valg har falt på Røde Kors, samt at jeg støtter noen lokale saker her jeg bor.

Jeg vet svært lite om Stine Sofies Stiftelse. Hva jobber de for? Hva brukes pengene til nå? Framtidsplaner? Det er desverre slik at man må ha en jevn markedsføring for å nå ut og opprettholde interessen fra folk flest. Selv må jeg si at jeg de senere år ikke har hørt noe særlig om stiftelsen.

Gammel 16-11-11, 10:52   #15
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns Stine Sofies stiftelse er blant dem som veldig ofte får plass i media blant annet så jeg deler ikke hovedinnleggers syn på at stiftelsen blir glemt. Tvert i mot får de mer taletid enn de fleste andre organisasjonene som er stiftet på samme grunnlag.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 10:52   #16
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Oppfordrer hovedinnlegger til å forklare hvorfor han registrerer seg på forumet for å kun spørre om dette.

Gammel 16-11-11, 10:52   #17
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

For meg virker de som den eneste organisajonen som virkelig kjemper for barns rettigheter i forhold til vold og overgrep i Norge.

Det finnes andre også, f.eks. Redd Barna, Røde Kors og Krisesentrene.

Gammel 16-11-11, 10:52   #18
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg syns Stine Sofies stiftelse er blant dem som veldig ofte får plass i media blant annet så jeg deler ikke hovedinnleggers syn på at stiftelsen blir glemt. Tvert i mot får de mer taletid enn de fleste andre organisasjonene som er stiftet på samme grunnlag.

Det kan nok stemme. Jeg bl.a. kjenner ikke til andre. Har du noen navn på disse?

Gammel 16-11-11, 10:53   #19
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg var faktisk ikke klar over at man kunne støtte dem?

Ikke jeg heller.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 10:55   #20
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg støtter dem ikke fordi det er en organisasjon jeg ikke har fått helt grep om. En del uttalelser både om saker og om organisasjonsdriften har gitt meg en litt dårlig magefølelse. Å snikreklamere på et nettforum bidrar ikke akkurat i positiv retning.

Da gir jeg heller penger til organisasjoner jeg er helt komfortabel med.

Svar

Emneord
barn, organisasjoner, pengestøtte, stine sofies stiftelsen, veldedighet

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.