Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kyr i veien

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva gjør du?
Hiver deg på hornet,sprenger forbi kuflokken og prøver å felle bonden med bildøra i samma slengen 3 1,74%
Tuter, vinker og blinker med lysene, og presser deg forbi. Gir bonden fingern i det du passerer! 0 0%
Tuter, vinker og presser deg forbi. Smiler blidt til bonden når du passerer. 4 2,33%
Venter og ser om det blir en mulighet for å passere. 140 81,40%
Stopper bilen og tar fram matpakka 14 8,14%
Stopper bilen og hjelper bonden med kyrne 11 6,40%
Stopper bilen og roper ukvemsord til bonden før du snur og tar en annen vei 0 0%
Deltakere: 172. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-11, 11:26   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kyr i veien

Scenarioet er følgende.

Du kjører bilen din, en helt vanlig dag, på en privat (som i at du har betalt en veiavgift til et veilag) grusvei langt inne skauen/fjellet.

Forran deg ser du plutselig rett inn i rompa på 20 kyr og forran kyrne går det en kropp i grønn kjeledress. Det er ganske tydelig at kyrne følger etter denne kroppen. Det er ikke plass til at du kan passere.

Hva gjør du?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland

Sist redigert av Floksa : 07-09-11 kl 11:33.
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:33   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kyr i veien

Gidder ikke vente på pollen.

Jeg kjører enten bak i rusletempo, eller jeg stopper bilen, slenger ut ungene og tar en løpeavsegmaureneibeina-pause.

Gammel 07-09-11, 11:35   #3
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ut og kose kubåna!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:35   #4
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Venter og ser. Og blir litt utålmodig om dette fortsetter i kilometer etter kilometer.

(Ikke at dette har skjedd meg noengang, jeg har heller vært den som har gått med kyrne og da på offentlig vei).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:35   #5
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Venter. Men hvis det ikke funker (det ikke blir mulig å komme forbi innen rimelig tid) så må jeg vel tute og vinke.

Gammel 07-09-11, 11:35   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og slenger ut av meg en og annen kommentar om "hvordan er det med celleinnholdet i melka da? Høyt? Gir bismak på smøret da, eller? Prøvd å proppe?"

Gammel 07-09-11, 11:37   #7
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Prøvd å proppe?"

Gammel 07-09-11, 11:37   #8
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... og slenger ut av meg en og annen kommentar om "hvordan er det med celleinnholdet i melka da? Høyt? Gir bismak på smøret da, eller? Prøvd å proppe?"

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:39   #9
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører med sneglefart inn mot flokken og venter på at den sakte men sikkert deler seg og lar meg slippe forbi. Og så vinker jeg til bonden, spesielt hvis jeg kjenner ham/henne. (Jepp, gjør dette en del ganger i løpet av en sommer. Og du kan bytte ut kyr med både sauer og geiter. Men når det er geiter involvert kan det hende jeg ligger litt på hornet når de prøver å spise opp foringene på bilen. Hvilket gjerne skjer. Hver gang. Og det kan bli litt dyrt i lengden.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:40   #10
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne må jeg huske på å få brukt neste gang jeg treffer nabo'n på fjellet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:41   #11
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Venter til jeg kan komme forbi.

Skulle gjerne ha hjulpet den grønnkledde, om jeg nå trodde at det hadde vært til hjelp.

Gammel 07-09-11, 11:42   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Standard

Lurer på hvem som har tenkt å ta Floksa med døra?

Gammel 07-09-11, 11:42   #13
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Nå så jeg for meg den reklamen som gikk på tv for en tid tilbake ja... flytt den feite ræva di...

Venter på en mulighet for å passere, og satser på at kroppen i grønn dress er såpass at han leder dyrene litt unna veien, om muligheten til å passere ikke byr seg.

Nå har jeg aldri opplevd å blitt liggende bak kyr, men sauer har jeg ofte kommet borti, og da uten en kropp i grønn dress foran. Og makan til dumme dyr skal man lete lenge etter... :P De stopper gjerne midt foran bilen, og der blir de stående å se dumt på bilen. Tuter man, så skvetter de litt til, men blir stående. Prøver man å gå ut og jage dem, så løper de ti meter fremover på veien, og blir stående på nytt.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:42   #14
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er litt skeptisk til å elge meg innpå kyr i bil. På Terceira, en øy i Azorene som en kjent for kyr og hortensia, passerte vi en flokk kyr fulgt av mann i kjeledress. Vi hadde liten bil og åpent vindu på sjåførsiden. Vi smilte til mannen da vi passerte, mannen smilte ekstra mye til oss i det ei ku løftet halen og dreit sørpe ned siden på bilen. Vi unngikk drit inni bilen, men lukta er uforglemmelig.

De som bor i Hurdal, kjører av ved Eidsvoll og passerer ferist, har egen kjøreteknikk for å få dyra til å flytte seg.

Gammel 07-09-11, 11:46   #15
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hjelper til. *odelsjente*

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 11:52   #16
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Get with the locals!

Gammel 07-09-11, 11:54   #17
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg holder goooood avstand og ligger bak. Hvis de skal langt, blir det en pause eller snur og tar en annen vei. Kødder ikke med kyr i trafikken eller andre steder. Mennesket i kjeledress er ikke ute og lufter dem bare for moro skyld.

Gammel 07-09-11, 11:57   #18
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Går man ikke to daglige lufteturer med kuene sånn til vanlig?

Gammel 07-09-11, 11:57   #19
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde klikka i vinkel!!

Nei, men helt seriøst - jeg hadde ikke hevet meg på hornet og jeg hadde ventet/kjørt sakte bak med god avstand, med mindre mulighet for å snu og kjøre annen vei uten veldig store omveier hadde vært til stede. Jeg er ikke en tålmodig sjel i trafikken!

Gammel 07-09-11, 11:59   #20
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sånn egentlig har jeg jo lyst til å hjelpe til, men jeg hadde nok ventet til det gikk an å komme forbi.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:20.