Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Beste vogn nå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-11, 15:21   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beste vogn nå?

Jeg har fått det ærefulle oppdrag å veillede min beste venninne i vognjungelen, men jeg er jo ikke helt oppdatert lenger!

Hvilken vogn er best når man skal ha barn senvinter/tidlig vår og bor i 5. etg. uten heis? Siden jeg hadde buddhabarn selv har jeg vært skeptisk til de smale bag-ene til OTH/MB når det er prekært å fortsette med bag så lenge som mulig, men her blir det jo mindre klær jo større barnet blir.

T2H har fremdeles ganske stor og tung bag, ikke sant? Og det har buggisen også?

Har det kommet noe nytt og morsomt de siste årene?

:vogngal by proxy i skjul:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 15:24   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn nå?

T2H er poser, ikke vogner?

Buggisbagen er deilig stor, dyp og lun, ja. Og lett å bære og løsne av understellet!

Gammel 30-08-11, 15:24   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det din venninne Darling Candy?

:måtte bare:

Gammel 30-08-11, 15:25   #4
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

MB/OTH med bag er håpløs syns jeg. Bagen er for liten og vogna blir for ustabil så fort man beveger seg utenfor asfalten. Jeg syns den var så lite støtsikker og ristete også i forhold til min gamle briovogn med god demping.

Vet ikke hva jeg ville valgt. Emmaljunga kanskje, også solgt den og kjøpt Mountain Buggy etter bagvogntiden.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 15:29   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo evigheter siden jeg var inne i dette. Men hvis hun bor rimelig urbant så var jeg ekstremt glad i buggisen min. Stor bag som var veldig grei å bære.

Gammel 30-08-11, 15:31   #6
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig spent på den nye Easywalker June som kommer nå i løpet av høsten. Rykte går på at den er utsatt til desember men din venninne vil jo få den tidsnok uansett. Den skal jo i teorien være "perfekt".

Vedbar sportsdel, rundt 9kg, bag med litt størrelse, og 4 hjul med viss størrelse.

Dette er det eneste bilde av den som har kommet. Men den skal vist vises frem på barnevogn messer om noen uker. Da kommer det nok bedre bilder og mer informasjon.

Ellers så har jo Easywalker stor bag til de vanlige vognene sine også. Der kan man velge mellom 3 eller 4 hjul. Utestende er mer lik MB.

Jeg har TFK og er veldig fornøyd med den. Elsker den store bagen, håndbremsen, den lune og store sportsdelen. Men utsende er jo ikke kjempe mye å skryte av.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 15:33   #7
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Vanskelig.. Det kommer jo an på hvilke kriterier man har da.
Jeg liker at vognene skal være lette og de skal være lett å legge sammen.
Har hatt en Brio vogn og den var supergod på mange områder, men tung.
Emmaljunga city cross, kan være en god vogn. Buggis har jeg ikke prøvd.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 15:34   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Halvurbant. Jeg tror hun er skeptisk til de små hjulene på Buggis.

Det med demping synes jeg er litt rart også, min Teutonia var styggtung, men duvet jo som en gammel Emmaljunga med bamsetrekk. Det virker som om det blir ofret på vektens alter for tiden?

Noen: Det er ikke verdt det for ny vogn, en gang.

- No. 4 -
Gammel 30-08-11, 15:35   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har tfk facelift, er kjempefornøyd. Kjøp for all del fra Tyskland og spa litt penger. Jeg syns bagen er liten, men min erfaring er fra simo på nittitallet, ergo gjelds den ikke.

Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 15:36   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Halvurbant. Jeg tror hun er skeptisk til de små hjulene på Buggis.

Det med demping synes jeg er litt rart også, min Teutonia var styggtung, men duvet jo som en gammel Emmaljunga med bamsetrekk. Det virker som om det blir ofret på vektens alter for tiden?

Noen: Det er ikke verdt det for ny vogn, en gang.

Vi bor veldig uurbant. Buggis fungerer oppsiktsvekkende bra på grus og skogssti. Vi triller på sånt daglig. Og vendbart håndtak og store hjul foran er gull verd.

Gammel 30-08-11, 15:37   #11
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

T2H? Er ikke det Ticket 2 Heaven, et klesmerke? Er det TFK du tenker på, kanskje? Den har i såfall stor bag, ja. I tillegg finnes en bag som kan gjøres om til sportsdel etterhvert, slik at man slipper å snu ungen forover i vogna når de enda er små.

Ellers har vi vært veldig fornøyde med Mountain Buggy nå etter at hun fylte året og VIL sitte forover. Vi har også Simo duovogn, men den brukes stort sett bare til soving og korte trilleturer i nabolaget. MB'en ligger i bilen til enhver tid.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 15:56   #12
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Simo: stor og tung men masse plass til babyen og veldig lett å trille. Vanntette tekstiler, lun kalesje og vindtrekk. Reimer for å bære bagen med seg.

Emmaljunga Mondial duo: stor og god plass til babyen, ganske god å trille men em del fastere enn Simo (smak og behag). Fantastisk med lufting i bagen og kalesjen.

Mountain Buggy UJ: fantastisk god å trille, den beste jeg har prøvd (og det er alt for mange). Men jeg likte den kun som sportsvogn og ikke med bag (også smak og behag).

Stokke Xplory: meget god å trille, god plass til babyen både i bag og sittedel. Ikke den beste helårsvognen men den duger på vinteren også. Resten av året er den helt topp.

Dette er mine favoritter i vognverden.

Gammel 30-08-11, 16:09   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig fornøyd med Simo duo. Litt tung om man skal løfte hele vogna, men det er håndtak på bagen. Og bagen er diger. Vi brukte den til ni mnd og da var det fortsatt god plass. Stødig og gode kjøreegenskaper. Og god plass under. Perfekt når man bare har en bil og handler ukeshandel med vogn. Knis.

Om man bor et sted med vær og vind ville jeg i alle fall valgt en vogn med god kallesje. Ferievogna vår har liten kallesje og det ble våt baby da sommerregnet kom på tross av regntrekk. Kallesja gikk ikke langt nok over barnet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 16:56   #14
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Kjempefornøyd med Brio go. Lett (på nivå med Bugaboo), stor plass under (like stor som Simo), blir liten sammenlagt, stor bag, vendbar sittedel, godt håndtak, fire hjul (svingbare med mulighet for å låse foran).

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 17:04   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vi bodde i fjerde etasje uten heis hadde vi kombivogn med mykbag som vi brukte til å bære babyen opp og ned. Jeg synes det ble for tung å skulle bære en hardbag opp, men nå sist hadde vi Easywalker Quattro med hard bag og den klarte jeg fint å bære opp på soverommet og rundt i huset.

Easywalker anbefales virkelig.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 17:07   #16
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Er storfornøyd med vår easywalker sky.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 17:26   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

TFK var det jeg mente, ja.

Easywalker er et bra alternativ.

kokosbolle: Jeg hadde også det; Teutonia med stor softbag. Det var genialt, men vognen var som sagt tung - og jeg har nesten ikke sett noen som har den løsningen lenger?

- No. 4 -
Gammel 30-08-11, 17:29   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde også Teutonia med mykbag og den finnes fortsatt mener jeg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 17:32   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Jeg tror ikke jeg får mor til å kjøpe et 15,5 kgs drog hvis hun har svingt innom en MB først. Dessuten var jeg ikke spesielt fornøyd med Teutonia over tid, den ble nesten ubrukelig innen vi fikk lillesøster. Skjev og ubalansert i fjæringen. (Og nevnte jeg at den punkterte i ett kjør? )

- No. 4 -
Gammel 30-08-11, 17:33   #20
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Easywalker Sky. For oss har det vært drømmevogna (minus kanskje for litt bakoverlent sittestilling på øverste hakk), og den skal brukes om igjen. Jeg er faktisk glad for at jeg slipper å måtte forholde meg til vognjungelen en gang til, og det sier litt, for den var resultatet av NØYE planlegging og forskning sist.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.