Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva slags sko satser jeg på nå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-11, 09:00   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Hva slags sko satser jeg på nå?

I morges da vi skulle i barnehagen, sa femåringen: Mamma, skoene mine er trange.
Og da jeg tok ut sålen så var det ingen tvil: Foten hennes dekket hele sålen.
Så i dag har hun på seg et par sko som er nummeret for stort..

Det betyr at vi må kjøpe nye sko til henne i helgen. Går vi da for vanlige joggesko? Eller en type overgangssko?
Det er jo fortsatt fint, tørt og varmt her i området. De nye skoene passer helt sikkert ikke når vinteren er over vil jeg tro, men sko må hun ha.

Gammel 02-09-11, 09:05   #2
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva slags sko satser jeg på nå?

Jeg ville ha kjøpt Goretex sko, siden de kan brukes nå framover når det begynner å bli litt vått. Vi har hatt Superfit goretex halvhøye sko et par sesonger og ene sommeren brukte snuppa heller dem enn joggeskoene sine. Ble ikke varm og klam.

Så skulle jeg kjøpt noe nå, ville jeg kjøpt f.eks Superfit eller Viking goretex sko. Evt Timberland eller noe lignende

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 09:18   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jenter har vel ofte flere par sko enn gutter men mine har etpar joggesko og etpar halvhøye GoreTex joggesko, Viking som de skal bruke utover høsten når det ikke plasker ned. Ble kjøpt i fjor høst men passer i år også.
Kjøpt på XXL. Sikker samme type som nevnt over her. Jeg børster de og sprayer de med imprignering innimellom så de tåler litt vann.

Gammel 02-09-11, 09:19   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror bruker lave goretex-sko. XXL har noen som ikke er så ille i pris.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 09:21   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noe sånt kanskje? http://www.xxl.no/barnas-xxl/barnesk...de-gtx-1059787

Evt. halvhøye.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 09:53   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden bruker Tretorn sine goretexsko nå, og de passer kjempefint til høstbruk:

Gammel 02-09-11, 10:31   #7
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke goretexsko nå på høsten til mine, for i bhg trøkker de på dem støvler når det regner og er vått uansett. Men jeg så noen fine litt halvhøye viking goretex på xxl.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 10:43   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnas hus hadde tilbud på superfit gtx joggesko sist jeg var der. Det finnes sikkert andre tilbud også. Det er det som er greit med å vokse ut av skoene på tampen av sesongen, man slipper ofte å betale full pris for de nye skoene. Jeg ville nok kjøpt vanlige joggesko med gtx tror jeg, det er et par mnd til det blir obligat med høyere sko og det er lenge å gå med sko som er i overkant.

Gammel 02-09-11, 13:21   #9
Blåklokke
Leser FP

Blåklokke sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine anbefalinger er Timberland eller Tretorn halvhøye goretex.

Gammel 02-09-11, 14:52   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville kjøpt halvhøye goretex, vi har vært fornøyde med Geox, Timberland og Tretorn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 14:54   #11
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Vi har kjøpt lave Viking Goretex. Dei hadde på XXL til kr 400,- i byrjinga av august. Minste elskar dei og foreløpig held dei tett sjølv i ganske kraftig regn.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 20:04   #12
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Jeg ville ha kjøpt Goretex sko, siden de kan brukes nå framover når det begynner å bli litt vått. Vi har hatt Superfit goretex halvhøye sko et par sesonger og ene sommeren brukte snuppa heller dem enn joggeskoene sine. Ble ikke varm og klam.

Så skulle jeg kjøpt noe nå, ville jeg kjøpt f.eks Superfit eller Viking goretex sko. Evt Timberland eller noe lignende

Jeg tenkte på joggesko lignende goretex sko altså, ikke goretex vintersko/støvler.

Har også god erfaring med Tretorn goretexene, de bruker jenta vår masse nå om dagen.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-11, 20:22   #13
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Litt på siden: Ang sko og størrelser.

Jeg fant frem et par Geox og et par Ecco fra skapet i str 30. Vanlig joggesko.
Hun hadde Ponny-joggesko i str 28.

Jeg tok ut sålen av Geoxen, og ved måling så den grei ut størrelsesmessig.
Men skoen på så alt for stor ut! Og hun gikk og løp noe klampende.
Og med skoen på, hadde hun en god tommel fra storetå frem til skotupp.

Hmm, ble litt i tvil her om dette med sko og størrelser.

Gammel 02-09-11, 20:39   #14
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg valgte å kjøpte Timberland Gore-tex sko til snuppa som overgangssko til vinteren. (De går til rett over ankelen).

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 21:08   #15
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Vi dro på BarnasHus i dag og kjøpte et par helt vanlige Geox joggesko. Det var halv pris, så det kom på 350 kr.
Grunnen til vi endte på vanlige joggesko, var at de kunne brukes til Allidretten, som hun pleier å gå på i vinterhalvåret.

Sånn lengdemessig på foten, burde hun hatt str 30. Men hun har en smal og tynn fot, så den størrelsen passet rett og slett ikke foten ellers.
Så da ble det 29 med under 1 cm klaring, mot anbefalt 1,5 cm klaring.

Gammel 03-09-11, 21:24   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For poden er 1,5 cm klaring alt for mye på vanlige sko. Det går med høye vintersko, men i lave sko blir skoene alt for vide og løse om han skal ha 1,5 cm ekstra i lengden. Ikke vokser han fort i føttene, heller, så max en 1 cm å gå på passer helt fint.

Gammel 03-09-11, 21:42   #17
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Tuva har heller ikke brukt å ha den helt store fotveksten, men i august vokste hun plutselig i fra både sandaler, joggesko og crocs.
De nye skoene satt godt på foten. Det er viktig for meg at hun ikke blir klampende rundt i for vide sko, og føle at hun må bruke føttene for å få skoene til å sitte på.

Gammel 03-09-11, 21:52   #18
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Poden bruker Tretorn sine goretexsko nå, og de passer kjempefint til høstbruk:

Men disse er det jo varmfor/"ullfor" i. Det blir litt i overkant varmt når det er 20 grader midt på dagen? Jeg går jo i sandaler enda.

Gammel 03-09-11, 22:46   #19
Hulda
Bør lage seg en tittel selv

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Men disse er det jo varmfor/"ullfor" i. Det blir litt i overkant varmt når det er 20 grader midt på dagen? Jeg går jo i sandaler enda.

De har to typer, en med for og en uten. Begge goretex.

Gammel 03-09-11, 23:03   #20
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

De har to typer, en med for og en uten. Begge goretex.

En av ungene i barnehagen har disse med ullfor i som eneste fottøy i disse dager. Trodde det bare var det alternativet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.