Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Enkelt bæreutstyr til ettåring?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-11, 22:43   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Enkelt bæreutstyr til ettåring?

Jeg bruker Patapumen vår masse, men kunne tenkt meg noe enda kjappere og enklere.
Har mei-tai også, men får en smule hetta av all snøring og knyting. Jeg ønsker meg noe som er kjappere. Finnes det ?

Gammel 31-08-11, 23:28   #2
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Enkelt bæreutstyr til ettåring?

Bæremeis?

Gammel 01-09-11, 07:30   #3
Morgaine
Aquademiker

Morgaine sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Ringslynge. Brukte det masse mellom 1 og 2 år.
Silkeslyngene har svært god bærekomfort, i tillegg til at de er lette og luftige. Kan lages selv eller kjøpes.

Gammel 01-09-11, 08:25   #4
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ringslynge ja. Veldig kjapt å sette barnet oppi på hofta, og da ser jo barnet godt også. Sover godt også, hvis behov.

Gammel 01-09-11, 08:27   #5
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Raskere enn Patapum? Syns den er superkjapp.

Gammel 01-09-11, 08:41   #6
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

slynge er raskt, men bærekomforten er mye dårligere, spesielt over tid, siden du kun har vekten på en skulder. Dessuten syns jeg ikke det er raskere enn formsydd. Men hvor raskt er det du vil ha det, jeg bruker ca 1-1,5 min på å få på meg ergo, som omtrent er lik en patapum, kan ikke komme på noe som er raskere utenom å bære i armene

Gammel 01-09-11, 09:50   #7
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slynge ja, men dårligere komfort. Jeg synes Manducaen vår er kjapp, men det blir jo samme opplegget som Patapum.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 12:58   #8
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjappere enn formsydd blir kanskje bæremeis. Men da må bærekomfort vike, og du kan ikke ta den med hvor som helst.

Jeg lærte jenta og holde meg rundt halsen når vi har på Manduca etter at hun begynte å gå. Da er det bare å klipse på, bøye seg ned, få henne til å klatre opp og dra selen på.

Gammel 01-09-11, 13:15   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ergo?

Gammel 01-09-11, 13:19   #10
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ergo?

Ergo, Patapum og Manduca blir vel ganske likt. Bare med og uten lommer, og litt ulike justeringsmuligheter. Tiden å ta dden på skulle bli samme.

Gammel 01-09-11, 13:25   #11
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg greier ikke å se for meg noe som er særlig kjappere enn formsydde seler eller mei tai. Selv syns jeg mei tai er enklere og raskere å ta på enn formsydde, jeg brukte vel ikke mange sekundene på å knyte på meg en mei tai i mine glansdager.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 14:01   #12
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes ringslynge er genialt til korte bæreturer. Spesiellt hvis de skal litt inn og ut av bæretøyet.

Gammel 01-09-11, 14:53   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Tror det er ringslynge jeg trenger.Patapum bruker jeg som alternativ til vogn, masse. Det jeg trenger er noe f.eks til og fra parkeringsplasser, ut og inn i barnehagen, SFO, butikken ol. Da spiller ikke komfort for min del så stor rolle, bare ungen har det ok.

Gammel 01-09-11, 19:57   #14
Morgaine
Aquademiker

Morgaine sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Det jeg trenger er noe f.eks til og fra parkeringsplasser, ut og inn i barnehagen, SFO, butikken ol. Da spiller ikke komfort for min del så stor rolle, bare ungen har det ok.

Da høres det ut som en ringslynge er midt i blinken ja!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:45.