|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
intro
|
![]() Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?... forutsatt at du bruker skjørt eller kjole uavlatelig, selvfølgelig, slik at plagget vil få bein å gå på.
![]() |
![]() |
#2 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Jeg har så mye tøy at jeg ikke bør kjøpe noe. Åtte hundre ( i disse tider). Hadde du sagt sko så hadde jeg sikkert sagt noe helt annet.
![]() |
#3 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Dyr er over 1000. (For) dyr er over 2000,-. For en hverdagskjole.
![]() |
#5 |
maler
|
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Jeg er sånn anlagt at jeg godt kan betale mer for godt hverdagstøy som blir favorittplagg enn for pentøy. Jeg rynker på nesen over penkjoler til mer enn 500 kr. *pynter meg ikke veldig ofte*. Mens en hverdagskjole til 1600 kr for eksempel blir vurdert seriøst om det er av typen yndlingsplagg. Men da kjenner jeg at det begynner å nærme seg min mentale sperregrense. 2000 kr er en ganske absolutt grense for meg tror jeg.
![]() |
#7 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?
Ja, om du ser for deg at den blir mye brukt så er det helt akseptabelt. Synes det er mye om den blir hengende i skapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Mja. Egentlig 500 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Må si meg helt enig med Katta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
intro
|
Ja, her er jeg også. (Merk at jeg måtte slette teksten om penkjolene, da.
![]() |
![]() |
#12 |
maler
|
Jo, men da egner den seg jo i det minste godt til å bli yndlingsplagg! Uansett, det hadde vært for dyrt for meg. Jeg hadde ventet. Og ventet i det lengste til jeg enten sprakk eller den kom på tilbud. Eller var utsolgt. Og når ting blir utsolgt ender jeg ofte med å lete som en gal etter dem andre steder. Jeg angrer ennå på at jeg ikke kjøpte Ludde dress fra chill for 2 år siden.
![]() |
#13 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Jeg bruker nesten aldri kjole, i hvertfall ikke til hverdags. Men jeg bruker jo da gjerne bukse, topp og en jakke. Du har da kanskje bare kjole og strømpebukse, ergo kan det ene plagget koste litt ekstra.
![]() |
#14 |
audio, video, disco
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Hverdagskjole? Rundt 1500, men om jeg fant en kjole jeg virkelig likte, noe jeg forøvrig av og til gjør - men de passer meg sjelden, kunne jeg strukket meg lengre. Sko er jeg mer fleksibel med. *host*
![]() |
#15 |
audio, video, disco
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Hvorfor er det dumt at det er jersey? Er det djevelens stoff?
![]() |
#16 |
intro
|
Denne logikken likte jeg.
Nei da, men jeg kjenner at da sitter det lenger inne å betale så mye. Det er ikke akkurat festkjolemateriale, men et stoff jeg forbinder med noe mer hverdagslig.
![]() |
![]() |
#17 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Jeg er forøvrig helt med på at en hverdagskjole er mer verdt en en veldig fin kjole man kun bruker et par ganger. Og Jersey er jo godt å gå med.
![]() |
#18 |
By the Sea
|
Om det kan være noen trøst, så har jeg selv nettopp bestilt en jerseykjole fra Mette Møller (+ en kjole til, et skjørt og en genser...) - så jeg stemmer for go ahead!
![]() |
#19 |
I farta!!
|
![]() Sv: Hva er en (for) dyr hverdagskjole for deg?Før over 500, nå over 1500. Har gått opp litt i prisklasse på klær og har heller færre ting. Mye mer glad i de tinga jeg kjøper nå.
![]() |
#20 |
intro
|
Mitt "problem" med denne argumentasjonen er at jeg beholder allslags klær i ørten år - billig som dyrt. Jeg har også hatt samme stil og farger (og størrelse) i sikkert 15-20 år, så på sett og vis er det meste tidløst for meg. Ettersom jeg, kremt, har ganske mye klær, er det ingenting av det billige som rekker å bli utslitt heller.
![]() |
![]() |
|
|