Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Gi en minnegave til Afrikas Horn

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-11, 13:36   #1
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Gi en minnegave til Afrikas Horn

Sultkatastrofen som utspiller seg på Afrikas Horn nå var tema på AUFs sommerleir på Utøya. La oss hedre ofrene for terroren i Oslo og på Utøya med å støtte de som arbeider med å yte nødhjelp til ofrene for sult og borgerkrig, og på den måten markere hvert enkelt menneskes ukrenkelige verdi og umistelighet.

Her finner du informasjon om ulike organisasjoner som gir hjelp. http://www.bt.no/nyheter/utenriks/Sl...e-2540946.html

Jeg har valgt å gi min minnegave til Leger Uten Grenser, som har operasjoner 8 steder i Sør-Somalia, og har jobbet i Somalia siden 1991. Du kan gi din gave online her: http://www.legerutengrenser.no/Gi-di...in-gave-online

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 13:48   #2
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gi en minnegave til Afrikas Horn

Er gjort før dette skjedde.

Gammel 26-07-11, 13:48   #3
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk.

Gammel 26-07-11, 14:18   #4
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Bra, all ære til deg for det.

Gammel 26-07-11, 14:25   #5
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Utrolig flott at du minner om dette

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 14:28   #6
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Godt initiativ, Heilo - en blomst til deg for det.

Gammel 26-07-11, 14:41   #7
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for påminnelsen, nå har jeg også donert. Jeg brukte skjema for minnegave og skrev AUF som pårørende og de som døde på Utøya som de som skulle minnes.

Gammel 26-07-11, 14:43   #8
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Takk for påminnelsen, nå har jeg også donert. Jeg brukte skjema for minnegave og skrev AUF som pårørende og de som døde på Utøya som de som skulle minnes.

Lurt! Jeg fant ikke helt ut av skjemaet for minnegave siden det var så konkret med informasjon om begravelse osv, så jeg endte med å gi en vanlig gave til kontoen deres men skrive i infofeltet at det var en minnegave.

Gammel 26-07-11, 20:14   #9
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Godt poeng. Jeg plagierte innlegget og linkene til FB-ststusen min.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 20:25   #10
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her også.

Men fint at det skapes mer oppmerksomhet om denne ufattelige katastrofen!!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 20:29   #11
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Her også.

Men fint at det skapes mer oppmerksomhet om denne ufattelige katastrofen!!

Det er veldig fint gjort! Hvem sin ide var dette med minnegave, forresten; Heilo sin?

Bare så irriterende at det finnes et kjempelager med mat i Mogadishu, som har vært der siden april, som de viste på Dagsrevyen..

Gammel 26-07-11, 20:40   #12
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Smart - det samme har nå jeg gjort.

Gammel 26-07-11, 21:16   #13
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Standard

Det er veldig fint gjort! Hvem sin ide var dette med minnegave, forresten; Heilo sin?

Jeg fikk ideen fra en FB-venninne som skrev at hun hadde gitt penger siden hun ikke hadde anledning til å delta i minnemarkeringene i går.

Gammel 26-07-11, 21:19   #14
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg fikk ideen fra en FB-venninne som skrev at hun hadde gitt penger siden hun ikke hadde anledning til å delta i minnemarkeringene i går.

Utrolig fint!

Gammel 26-07-11, 21:45   #15
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Takk for påminnelsen. Gutta og jeg avtalte før helga at vi skulle gi penger, men så ble liksom alt slikt borte i alt som skjedde i Norge.

Jeg ringte inn på det oppgitte nummeret til SOS barnebyer, som er den organisasjonen vi pleier å støtte gjennom. På givertelefonen der takket de pent for bidraget til barna i Pakistan. Og det er jo bra å støtte arbeidet der også, så det var greit, men jeg får visst ringe/sende inn en gang til for å få gitt til de jeg egentlig hadde tenkt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 21:52   #16
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Jeg plagierer den også, hvis det er greit.

Gammel 26-07-11, 21:54   #17
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Jeg plagierer den også, hvis det er greit.

Mer enn greit! Jeg håper mange, mange vil bidra til at vi kan få opp innsamlingsbeløpet til denne katastrofen midt oppi vår egen.

Gammel 26-07-11, 21:56   #18
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Takk for påminnelsen. Gutta og jeg avtalte før helga at vi skulle gi penger, men så ble liksom alt slikt borte i alt som skjedde i Norge.

Jeg ringte inn på det oppgitte nummeret til SOS barnebyer, som er den organisasjonen vi pleier å støtte gjennom. På givertelefonen der takket de pent for bidraget til barna i Pakistan. Og det er jo bra å støtte arbeidet der også, så det var greit, men jeg får visst ringe/sende inn en gang til for å få gitt til de jeg egentlig hadde tenkt.

På gaven jeg ga til Leger Uten Grenser var det ikke spesifisert noe land, og jeg synes det er fornuftig, fordi jeg vet at Leger Uten Grenser er skeptiske til å samle inn masse penger til noen områder og så ikke ha nok mulighet til å prioritere kritiske situasjoner i andre områder. Når gaven er merket med et spesielt land kan de ikke selv bestemme å bruke pengene andre steder, noe som bl.a. førte til at de måtte si stopp i forbindelse med tsunamien i Asia da de fikk mer penger enn de hadde apparat til å bruke på en fornuftig måte. Siden situasjonen er som den er på Afrikas Horn tenker jeg likevel at gaver gitt til dem nå vil bli prioritert til det mest akutte arbeidet.

Gammel 26-07-11, 22:05   #19
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Heilo: Jeg hadde ikke tenkt å spesifisere gaven egentlig, men ble litt overrasket over at de sa den gikk til Pakistan når de hadde lagt ut givernummeret for hjelp i Afrika. Jeg regner SOS barnebyer for å være en såpass trygg og skikkelig organisasjon at de nok kommer til å bruke donasjonene til beste uansett. For egen del ble det bare en puff til å gi litt til, og det er jo bare bra.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 22:07   #20
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Unicef har også nummeret til en givertelefon på sine sider hvor man gir 200,- kroner.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.