|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy
![]() |
Visningsmåter
![]() |
![]() |
#1 |
Fjellpiper
|
![]() Gi en minnegave til Afrikas HornSultkatastrofen som utspiller seg på Afrikas Horn nå var tema på AUFs sommerleir på Utøya. La oss hedre ofrene for terroren i Oslo og på Utøya med å støtte de som arbeider med å yte nødhjelp til ofrene for sult og borgerkrig, og på den måten markere hvert enkelt menneskes ukrenkelige verdi og umistelighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gi en minnegave til Afrikas HornUtrolig flott at du minner om dette |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Gi en minnegave til Afrikas HornGodt initiativ, Heilo - en blomst til deg for det.
![]() |
#7 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Gi en minnegave til Afrikas HornTakk for påminnelsen, nå har jeg også donert. Jeg brukte skjema for minnegave og skrev AUF som pårørende og de som døde på Utøya som de som skulle minnes.
![]() |
#8 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Gi en minnegave til Afrikas Horn
Lurt! Jeg fant ikke helt ut av skjemaet for minnegave siden det var så konkret med informasjon om begravelse osv, så jeg endte med å gi en vanlig gave til kontoen deres men skrive i infofeltet at det var en minnegave. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() Sv: Gi en minnegave til Afrikas HornGodt poeng. Jeg plagierte innlegget og linkene til FB-ststusen min.
![]() |
![]() |
#11 |
rakkarpus
|
Det er veldig fint gjort! Hvem sin ide var dette med minnegave, forresten; Heilo sin?
![]() |
#12 |
godtemonster
Smart - det samme har nå jeg gjort.
![]() |
#13 |
Fjellpiper
|
Jeg fikk ideen fra en FB-venninne som skrev at hun hadde gitt penger siden hun ikke hadde anledning til å delta i minnemarkeringene i går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
rakkarpus
|
Utrolig fint!
![]() |
#15 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Gi en minnegave til Afrikas HornTakk for påminnelsen. Gutta og jeg avtalte før helga at vi skulle gi penger, men så ble liksom alt slikt borte i alt som skjedde i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
godtemonster
Jeg plagierer den også, hvis det er greit.
![]() |
#18 |
Fjellpiper
|
På gaven jeg ga til Leger Uten Grenser var det ikke spesifisert noe land, og jeg synes det er fornuftig, fordi jeg vet at Leger Uten Grenser er skeptiske til å samle inn masse penger til noen områder og så ikke ha nok mulighet til å prioritere kritiske situasjoner i andre områder. Når gaven er merket med et spesielt land kan de ikke selv bestemme å bruke pengene andre steder, noe som bl.a. førte til at de måtte si stopp i forbindelse med tsunamien i Asia da de fikk mer penger enn de hadde apparat til å bruke på en fornuftig måte. Siden situasjonen er som den er på Afrikas Horn tenker jeg likevel at gaver gitt til dem nå vil bli prioritert til det mest akutte arbeidet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Gi en minnegave til Afrikas HornHeilo: Jeg hadde ikke tenkt å spesifisere gaven egentlig, men ble litt overrasket over at de sa den gikk til Pakistan når de hadde lagt ut givernummeret for hjelp i Afrika. Jeg regner SOS barnebyer for å være en såpass trygg og skikkelig organisasjon at de nok kommer til å bruke donasjonene til beste uansett. For egen del ble det bare en puff til å gi litt til, og det er jo bare bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|