|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Henlagt etter bevisets stilling?Vi har fått brev fra politiet og jeg lurer på hva dette egentlig betyr.
![]() |
#4 |
søt
![]() Sv: Henlagt etter bevisets stilling?Menmene... de vet jo hvem han er og hentet alt tyvegodset hos han?
![]() |
#6 |
søt
![]() Sv: Henlagt etter bevisets stilling?Hm, ok - da skjønner jeg litt mer. Teite greier, kunne de ikke skrevet det da. Slipper han bare unna da? Jeg føler meg litt smånaiv her, tyv tatt = straff i mitt enkle hode.
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Henlagt etter bevisets stilling?
Hadde det enda vært så vel. Det går an å klage og henvise til det du nevner, dette høres jo ut som folk som gjør søkkrik ganske ofte, og om de får mange nok saker på seg, så kanskje politiet tar det videre.
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Henlagt etter bevisets stilling?Det betyr "ikke ressurser til å etterforske ferdig og føre sak", dessverre.
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Henlagt etter bevisets stilling?Det går vel an å påklage en henleggelse, ja. Er det ikke statsadvokaten som tar sånt?
![]() |
#10 |
søt
![]() Sv: Henlagt etter bevisets stilling?Det står i brevet ja, påklages til statsadvokaten. Er det vits? Jeg har jo lyst han skal få straff, men når politiet ikke syns det er så viktig...
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Henlagt etter bevisets stilling?Det kan godt hende det er et poeng, ja.
![]() |
#12 |
søt
![]() Sv: Henlagt etter bevisets stilling?Det var noen som sa det nok ikke var noe å hente, han har sikkert minus med penger så bøter er sikkert ikke vits. Syns det er alt for ille at man skal slippe straff av den grunn.
![]() |
#13 |
flisespikker
|
![]() Sv: Henlagt etter bevisets stilling?
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Henlagt etter bevisets stilling?De ga blanke, ja. Det er begrenset med ressurser både i politi og rettsvesen og det betyr at de dropper ganske mye av det som er av lovbrudd. Også om gjerningsmannen er aldri så kjent. |
![]() |
![]() |
#16 |
Passiv
|
![]() Sv: Henlagt etter bevisets stilling?Tok det dem lang tid å henlegge saken? :blir fortsatt etterforsket etter bilulykken i april: |
![]() |
![]() |
#17 |
I endring
|
![]() Sv: Henlagt etter bevisets stilling?Det der er ikke noe nytt gitt.
![]() |
#18 |
Aktiv
Medlem siden: May 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Henlagt etter bevisets stilling?På en måte syns eg det er utrolig teit at de ikkje ihvertfall fullfører sakene der de har så mange fakta på bordet allerede. På den andre side håper eg egentlig at de prioriterer saker der det er skade på personer, noen er utrygg eller i fare osv. Dessverre er jo politiet blitt vanvittig nedbemannet siste årene. Hovedgrunnen til å likevel anmelde sånne tyveri og innbrudd fremdeles er vel ofte fordi forsikringsskapet i mange tilfeller krever at anmeldelse foreligger for å kunne få noe erstatning. Anbefaler å sette i gang en forsikringssak om en vil ha noe tilbake.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Henlagt etter bevisets stilling?Har politiet nedbemannet de siste årene? Det var nytt for meg.
![]() |
#20 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Henlagt etter bevisets stilling?Det er ønskelig at man klager på slikt (der gjerningsmann er kjent), da det setter fokus på politiets resurssituasjon. Jeg ville absolutt ha klaget.
![]() |
|
|