Espressomaskin - det er verdt det, ja?
Jeg mener sølet på benken. Det er verdt det, ja? Vi hadde halvautomatisk espressomaskin for et års tid siden, og kaffen var supergod men herreminhatt for et søl det ble. Spesielt fra kverna. I tillegg var den blytung og det var så herkete å få flyttet på den for å få rengjort skikkelig under. Nå har vi bygget om kjøkkenet og prøvd å holde ut med en Nespressomaskin i mellomtiden (urk). Planen var å gå over til en helautomatisk espressomaskin, en ordentlig god en (har hatt en Jura oppe til vurdering f.eks). Mye for å slippe alt kaffesølet. Men nå tror mannen vi kommer til å bli skuffet over smaken. Jeg tror det kanskje litt jeg og, men tenker fremdeles mye på sølet (som stort sett jeg måtte rydde opp i. ) Hadde ikke regnet med at vi skulle merke så stor forskjell på Nespressoen og den kaffen vi laget før, men det gjør vi. Blir mer og mer lei av den. Er redd vi blir skuffet over en helautomaisk espressomaskin også, selv om vi koster på oss en skikkelig en.
Mannen er ikke i tvil, han vil ha halvautomatisk og kvern. Jeg trenger et lite puff for å bli overbevist om at det blir best sånn. Er det mulig å ha sånt i hus uten å drukne i kaffesøl på ville veier? Blir det mye søl hos dere? Ikke plagsomt? Eller plagsomt, men likevel verdt det? Noen tips i sakens anledning?
Har litt håp om å få redusert det med en ny kvern. Leste nettopp review av kverner, og den vi hadde kom dårlig ut på "Countertop neatness". Den hadde det med å sprute kaffen til siden.
|