|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Prematurmamma
|
![]() [Pass]Når den ene forelderen ikke har mulighet til å bli medJeg vet jo at begge foreldre må skrive under papirene for at en skal skaffe pass til felles barn. Jeg har lyst til å få bestilt pass til ungene i løpet av uken, men mannen har ingen muligheter til å bli med ned til politistasjonen. Er det noen måter å løse dette på? Kan jeg gå ned å hente papirene, få ham til å signere dem hjemme, for så å gå tilbake med dem, hans legitimasjon og en skriftlig fullmakt? Foreksempel? Jeg har nemlig et håp om at dersom vi får bestilt pass denne uken får det neste uke, og dermed kan reise på ferie uken etter det...
![]() |
![]() |
#4 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: [Pass]Når den ene forelderen ikke har mulighet til å bli medDet er mulig altså?
![]() |
![]() |
#5 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Pass]Når den ene forelderen ikke har mulighet til å bli medStemmer som 007 sier, mener vi ordnet det på tirsdag og så hadde vi det i posten på fredag eller lørdag. Husker ikke helt, men det var veldig raskt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Pass]Når den ene forelderen ikke har mulighet til å bli medUngene må være med. Hos oss så ba de også om legitimasjon fra far. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: [Pass]Når den ene forelderen ikke har mulighet til å bli medSom 007 skriver. Og vær obs på at underskriftene på fullmakt og legitimasjon må være identiske. Hadde en litt fortvilet mor med 3 barn forran meg i køen sist, mannen hadde klusset ned underskriften på fullmakten og betjenten var ikke fornøyd, så damen måtte tilbake for å få ny fullmakt.
![]() |
#8 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [Pass]Når den ene forelderen ikke har mulighet til å bli med
Da tror jeg de har vært usedvanlig slepphendte.
![]() |
#9 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: [Pass]Når den ene forelderen ikke har mulighet til å bli medUngene må være med, ja. Jeg har også alltid hatt med legitimasjon fra mannen, men husker ikke om de har spurt om det. Også må man kanskje ha fødselsattest hvis det er første passet? Hvis de har hatt pass før tar man med det gamle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() |
#11 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: [Pass]Når den ene forelderen ikke har mulighet til å bli medDere må fylle ut slik samtykkeerklæring (link til skjema til høyre på den sida der) og du må ha med barn og legitimasjon fra den forelderen som ikke er med.
![]() |
#12 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: [Pass]Når den ene forelderen ikke har mulighet til å bli medHvor får jeg tak i fødselsattest? Holder det med dåpsattest? Det har jeg nemlig liggende.
![]() |
![]() |
#13 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: [Pass]Når den ene forelderen ikke har mulighet til å bli medDu trenger ikke fødselsattest.
![]() |
#14 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: [Pass]Når den ene forelderen ikke har mulighet til å bli medDu skriver ut papirene fra politiet sine sier, og kopierer legitimasjon. Funker supert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: [Pass]Når den ene forelderen ikke har mulighet til å bli medSikker? Holder det at jeg har legitimasjon på meg selv? Kan jo ta med dåpsattest for sikkerhetsskyld.
![]() |
![]() |
#16 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: [Pass]Når den ene forelderen ikke har mulighet til å bli medOg for all del, husk å datere fullmakten. Det glemte vi, og jeg fikk en telefon fra politiet der jeg fikk en rekke spørsmål før de godtok at det var jeg som hadde skrevet fullmakten. Jeg sendte forøvrig bare med selve passet mitt, orket ikke å styre med noen kopi.
![]() |
#17 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: [Pass]Når den ene forelderen ikke har mulighet til å bli medBilder kan tas på politistasjonen, hvertfall her. Sitter de stille lenge nok kan de bruke de datagreiene, da trenger man ikke ta med bilde, men her har de hvertfall en vanlig passbilde-maskin som backup. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Metallica!!
|
![]() Sv: [Pass]Når den ene forelderen ikke har mulighet til å bli medDet er fotografer i sandnes som tar passbilder av unger, jeg mener politiet har en sånn aldersgrense for bildetakning.
![]() |
#19 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Bilder trenger du vel ikke å ta? Tar de ikke det på politistasjonen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: [Pass]Når den ene forelderen ikke har mulighet til å bli medIkke av de minste, slik jeg forsto det. Er det mulig å ta bilde hjemme, mot hvit bakgrunn, og ta med på memorystick eller noe?
![]() |
![]() |
|
|