|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Vi finner ikke mat til Storebror herEller, vi har funnet brød og kjeks. Og i dag fant vi pølser.
![]() |
![]() |
#3 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi finner ikke mat til Storebror her...Kan dei ha på apotek?
![]() |
#4 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vi finner ikke mat til Storebror her...El Corte Inglés har en del diettmat, hvis dere har en sånn i nærheten?
![]() |
#5 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Vi finner ikke mat til Storebror her...Det fins, men det er vel spørsmål om å finne det. Her har du hjemmesida til alPro i Spania, så har du noe å spørre etter..... Lykke til i jakten. Sist redigert av Charlie : 28-03-11 kl 21:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Sv: Vi finner ikke mat til Storebror her...Det er ganske lant til el corte ingles... Men vi har en stooor carrefour vi ikke har vært på enda. På den lille carrefouren fant vi brød iallefall...
![]() |
![]() |
#7 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: Vi finner ikke mat til Storebror her...Skal han ikke ha melk og gluten overhodet/ allergi eller er han laktoseintolerant? Har dere mulighet til å lage litt mat selv/ kjøle/ fryse?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vi finner ikke mat til Storebror her...Har dere vært på det skandinaviske senteret? Om de ikke har maten, så vet de kanskje hvem som har.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Vi finner ikke mat til Storebror her...Han spiser ikke noe av det. "jeg trenger ikke kjøtt" sa han da jeg sa vi skulle spise hamburger...
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Sv: Vi finner ikke mat til Storebror her...Helst ikke melk og gluten. Vi er i huset vårt, så har mulighet til å lage endel selv, men han er som sagt veldig restriktiv.
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Vi finner ikke mat til Storebror her...Så kjedelig at dere ikke finner ting. Jeg ville prøvd den store Carrefouren, såvidt jeg husker fra Italia var det i hvert fall enorm forskjell på utvalget alt ettersom de var store eller små. Sprøtt at dere merker så stor forskjell når han får i seg melk og gluten igjen, men det tyder vel nettopp på at det dere gjør med diett kan være effektivt - dere har vel merket forskjell ellers også? Uansett, håper dere finner noe og kan "hamstre" litt. Venninnen din kan jo ta med soyayoghurt også? Den tåler å ligge litt i bagasjen, altså.
![]() |
#13 |
|
![]() Sv: Vi finner ikke mat til Storebror her...Hvis han spiser pommesfriten hos mcdonalds i utlandet er det annerledes enn i Norge - der frityrsteker de alt i samme olje mens her steker de (etter sigende, dog jeg undres noen ganger) pommes friten separat. Så i utlandet bør han ikke spise pommes frites på mcdonalds hvis han skal holde seg unna gluten. (gjelder egentlig generelt, alle restauranter). Bare sånn til tips - kanskje han kan ha reagert på det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Vi finner ikke mat til Storebror herDet kan være chipsen også ja.
![]() |
![]() |
#15 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Vi finner ikke mat til Storebror herSjekk i matbutikken, og på helsekost. Hvis dere er på Gran Canaria, er det en brukbar helsekost på Anfistranda.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Vi finner ikke mat til Storebror herÅ, nå kom jeg på at det er noen butikker som heter Sin gluten eller noe sånt i Spania. Jeg aner jo ikke hvor dere er, men her er en oversikt over butikker med glutenfritt utvalg i hele Spania. Snakker dere spansk? Si fra hvis dere trenger noe oversettingshjelp.
![]() |
#18 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Vi finner ikke mat til Storebror her
Sin gluten betyr jo bare glutenfritt. Spanjolene merker de rareste ting med sin gluten. Juice for eksempel, og kokt skinke. Jeg tror fortsatt det skandinaviske senteret kan være et sted å spørre.
![]() |
#19 |
|
Ja, men glutenfritt er jo det de er ute etter. En må selvsagt sjekke innhold av melk og annet som skal unngås også, men at det er glutenfritt er jo vesentlig.
![]() |
#20 |
|
Ser på oversikten jeg sendte at et supermarked som heter Mercadona i Torrevieja skal ha glutenfritt. Hvis dere har sjanse til å ta en ekspedisjon til Alicante er det selvsagt bedre utvalg, men det er jo ikke sikkert at dere kan... Her er det i hvert fall oversikt over butikker i regionen.
![]() |
|
|