|
Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() To på rømmen: Hva er bakgrunnen for 7-årsgrense?Er det noen som har sett den som kan fortelle meg om det er helt uansvarlig å ta med en treåring som ser alle storebrors filmer med stor interesse og uten å bli så mye som bittelitt skremt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Trøtt
|
![]() Sv: To på rømmen; Hva er bakgrunnen for 7 års grense?Min 4-åring har sett den, og den var ikke skummel for henne. Sikkert poenger i filmen som hun ikke vil forstå, men ikke skummel.
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: To på rømmen; Hva er bakgrunnen for 7 års grense?Det pleier å stå en begrunnelse for aldersgrensen på nettsidene til filmweb, og jeg bruker den begrunnelsen ganske aktivt.
![]() |
![]() |
#4 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: To på rømmen; Hva er bakgrunnen for 7 års grense?Vesla var med og så den, og hun elsket den! Spennende ja, men ikke skummel. Hun satt dønn stille og fulgte med hele tiden.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: To på rømmen: Hva er bakgrunnen for 7-årsgrense?Sønnen min på 8.5 år syntes den var skummel, 5 åringen synes ikke det. Jeg har ikke sett den selv. Eldste sa at han ikke ville se den igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bokglad
![]() Sv: To på rømmen: Hva er bakgrunnen for 7-årsgrense?Det har vi aldri opplevd, og vi har vært mye på 7-års grense filmer med småbarn - har selvfølgelig sett an barn og film først.
![]() |
#9 |
Princess Skids and Scars
|
![]() Sv: To på rømmen: Hva er bakgrunnen for 7-årsgrense?Min sarte 3,5 åring syntes ikke den var skummel. Og hun er en pyse altså. Det slo meg aldri å sjekke aldersgrensen, jeg så det tilfeldigvis på vei inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
flisespikker
|
![]() Sv: To på rømmen: Hva er bakgrunnen for 7-årsgrense?
Man hører sjelden om slikt, men da vi var og så Black Swan (som har 15-årsgrense) nylig, opplevde vi at mannen foran oss ble stoppet med datteren sin som selv sa (etter en del nøling) at hun var elleve. Vakten gjorde det klart at man skulle være fylt 12 for å se film med 15-årsgrense, selv sammen med voksne, beklager.
![]() |
#12 |
This is normal!
|
![]() Sv: To på rømmen: Hva er bakgrunnen for 7-årsgrense?Jeg vet ikke noe om denne filmen, men her er regelen at vi følger anbefalingene som står om aldersgrense, også når vi låner filmer på biblioteket. Klar grense gir forhåpentligvis mindre mas.
![]() |
![]() |
#13 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: To på rømmen: Hva er bakgrunnen for 7-årsgrense?Min straks femåring synes den var til tider skremmende. Men veldig gøy.
![]() |
#14 |
Bokglad
11-åring på Black Swan?
![]() |
#15 |
flisespikker
|
Ja, man kan få en viss mistanke om at ikke alle helt vet hva slags film de går på.
![]() |
#16 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: To på rømmen: Hva er bakgrunnen for 7-årsgrense?Når det er snakk om ungdoms- og voksenfilmer synes jeg det blir noe helt annet ja. Ikke snakk om at jeg hadde tatt med meg en 11 (eller 12 eller 13) åring på Black Swan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: To på rømmen: Hva er bakgrunnen for 7-årsgrense?Jenta mi blir 4 til sommeren og har sett den 2 ganger i 3D, hun elsker den og synes ikke den var skummel. " For det er jo bare et eventyr."
![]() |
#18 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: To på rømmen; Hva er bakgrunnen for 7 års grense?Jeg hadde 3-åringen min med på denne, og hun elsket den. Satt stille som en mus under hele forestillingen.
![]() |
#19 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: To på rømmen; Hva er bakgrunnen for 7 års grense?Jeg synes To på rømmen var en veldig fin film for både store og små. Det må jo være heksa og slossingen på baren som må være årsaken til den aldersgrensen? Min 4-åring har sett filmen. Alle over 4 år kan jo se film med 7-årsgrense sammen med voksen. Jeg har også hatt han med som 3-åring på 7-årsgrense. Når en har både større og små unger så må en bare nesten vurdere selv. Vi kan ikke bestandig ta hensyn til minste som ofte må henge på slep, men tar våre forhåndsregler og sjekker litt hvordan en film er før vi har tatt han med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
trøtt
|
![]() Sv: To på rømmen: Hva er bakgrunnen for 7-årsgrense?Jeg synes det var litt skummelt med det vannet...
![]() |
|
|