Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

To på rømmen: Hva er bakgrunnen for 7-årsgrense?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-03-11, 20:51   #1
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

To på rømmen: Hva er bakgrunnen for 7-årsgrense?

Er det noen som har sett den som kan fortelle meg om det er helt uansvarlig å ta med en treåring som ser alle storebrors filmer med stor interesse og uten å bli så mye som bittelitt skremt?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 20:53   #2
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: To på rømmen; Hva er bakgrunnen for 7 års grense?

Min 4-åring har sett den, og den var ikke skummel for henne. Sikkert poenger i filmen som hun ikke vil forstå, men ikke skummel.

Gammel 16-03-11, 20:56   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det pleier å stå en begrunnelse for aldersgrensen på nettsidene til filmweb, og jeg bruker den begrunnelsen ganske aktivt.

Snuppa snek seg inn på 7-årsgrense før hun var 4 år. Hun blir ikke redd av skumle ting, men uendelig trist av det triste. Snuppa har hylerekord på filmen "I Huttetuenes land".

Knerten kan ikke snikes inn noe sted. Han blir skrekkelig redd av skumle ting på film, og det sitter i en stund. Han synes også ting er langt mer skummelt på kino enn på dvd hjemme i sin egen stue. (Lille koseklumpen min )

Gammel 16-03-11, 20:58   #4
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Vesla var med og så den, og hun elsket den! Spennende ja, men ikke skummel. Hun satt dønn stille og fulgte med hele tiden.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 20:59   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To på rømmen: Hva er bakgrunnen for 7-årsgrense?

Sønnen min på 8.5 år syntes den var skummel, 5 åringen synes ikke det. Jeg har ikke sett den selv. Eldste sa at han ikke ville se den igjen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:00   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Lillesøster har sett I huttetuenes land og Star wars og Ben 10 (mer eller mindre frivillig) og hun ser ut til å være like fryktløs som sin bror.

Gammel 16-03-11, 21:02   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Og da er det neste spørsmålet; har noen opplevd å bli stoppet med for små barn på vei inn i kinosalen?

Gammel 16-03-11, 21:05   #8
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Det har vi aldri opplevd, og vi har vært mye på 7-års grense filmer med småbarn - har selvfølgelig sett an barn og film først.

When tomorrow comes
Gammel 16-03-11, 21:07   #9
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Min sarte 3,5 åring syntes ikke den var skummel. Og hun er en pyse altså. Det slo meg aldri å sjekke aldersgrensen, jeg så det tilfeldigvis på vei inn.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:08   #10
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Ja altså, dette er ikke noe jeg vanligvis tar lett på. Det er en grunn til at vi så Yogi sist vi var på kino ( ALDRI ALDRI ALDRI se den filmen!!).

Gammel 16-03-11, 21:11   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Og da er det neste spørsmålet; har noen opplevd å bli stoppet med for små barn på vei inn i kinosalen?

Man hører sjelden om slikt, men da vi var og så Black Swan (som har 15-årsgrense) nylig, opplevde vi at mannen foran oss ble stoppet med datteren sin som selv sa (etter en del nøling) at hun var elleve. Vakten gjorde det klart at man skulle være fylt 12 for å se film med 15-årsgrense, selv sammen med voksne, beklager.

Det er mulig de er mindre strenge på ting som faktisk er barnefilm enn på film som helt desidert ikke er det, da. Jeg ville sikkert tatt sjansen ut fra det du sier.

Gammel 16-03-11, 21:20   #12
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke noe om denne filmen, men her er regelen at vi følger anbefalingene som står om aldersgrense, også når vi låner filmer på biblioteket. Klar grense gir forhåpentligvis mindre mas.

Gammel 16-03-11, 21:22   #13
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Min straks femåring synes den var til tider skremmende. Men veldig gøy.

Momenter som kan være skumle.

- Damen som holder rapunsel fanget og oppdrar henne som sin datter. Hun er sleip og spiller mye på skyld og dårlig samvittighet og er rett og slett manipulerende. Hun ser dessuten ut som en heks.
- Skummel episode der "helten" blir tatt av to gamle samarbeidspartnere midt på natten.
- "helten" dør, og blir vekket til live igjen etter en passelig mengde ventetid. Da gråt gutten min litt!

Høyt tempo i filmen og veldig fengende, selv for meg.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:23   #14
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Man hører sjelden om slikt, men da vi var og så Black Swan (som har 15-årsgrense) nylig, opplevde vi at mannen foran oss ble stoppet med datteren sin som selv sa (etter en del nøling) at hun var elleve. Vakten gjorde det klart at man skulle være fylt 12 for å se film med 15-årsgrense, selv sammen med voksne, beklager.

11-åring på Black Swan?
Bra de ble stoppet.

When tomorrow comes
Gammel 16-03-11, 21:25   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

11-åring på Black Swan?
Bra de ble stoppet.

Ja, man kan få en viss mistanke om at ikke alle helt vet hva slags film de går på. "Å, et romantisk drama fra ballettmiljø? Midt i blinken for jentene! "

Gammel 16-03-11, 21:28   #16
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Når det er snakk om ungdoms- og voksenfilmer synes jeg det blir noe helt annet ja. Ikke snakk om at jeg hadde tatt med meg en 11 (eller 12 eller 13) åring på Black Swan.

Det er så utrolig få filmer for de aller yngste, og når hun likevel ser dem når de kommer på DVD - uten at vi voksne en gang tenker på at den ikke skulle være tillatt hennes aldersgruppe - så ser jeg ikke helt poenget.

Jeg dobbeltsjekker jo selvfølgelig her inne først.

Gammel 16-03-11, 21:35   #17
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jenta mi blir 4 til sommeren og har sett den 2 ganger i 3D, hun elsker den og synes ikke den var skummel. " For det er jo bare et eventyr."

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 21:41   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde 3-åringen min med på denne, og hun elsket den. Satt stille som en mus under hele forestillingen.

Jeg elsket denne filmen også. Utrolig morsom og fin film!

Gammel 16-03-11, 21:45   #19
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes To på rømmen var en veldig fin film for både store og små. Det må jo være heksa og slossingen på baren som må være årsaken til den aldersgrensen? Min 4-åring har sett filmen. Alle over 4 år kan jo se film med 7-årsgrense sammen med voksen. Jeg har også hatt han med som 3-åring på 7-årsgrense. Når en har både større og små unger så må en bare nesten vurdere selv. Vi kan ikke bestandig ta hensyn til minste som ofte må henge på slep, men tar våre forhåndsregler og sjekker litt hvordan en film er før vi har tatt han med.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 00:00   #20
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det var litt skummelt med det vannet... Men seks- og sjuåringene jeg hadde med sa ikke noe om at de syntes det var en skummel film. Jeg tror ikke jeg ville tatt med meg fireåringen min på den filmen, men det er jo veldig stor forskjell på barn når det gjelder sånt.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:38.