|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Fisk i folie med poteter og spinatJeg fikk kokebok i julegave, og prøvde nettopp en av rettene. Jeg ble så begeistret over hvor lett og raskt det var å lage denne, så jeg bare må dele den med dere |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fisk i folie med poteter og spinatSpist mye fisk i folie jeg og.. en veldig god variant er laks i chillisaus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Fisk i folie med poteter og spinatVi lagde dette idag, og det var kjempegodt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Fisk i folie med poteter og spinatJeg lager ofte mat i folie, særlig fisk og da gjerne laks. Kjempelettvint. Men blir potetene møre etter bare 20-30 minutter altså? Jeg synes både poteter og gulrøtter trenger en evighet når jeg lager fisk i folie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Fisk i folie med poteter og spinatJeg skar potetene i ganske tynne skiver, og de var ferdige på 30 minutter. Gulrøttene også. Jeg har også laget endel foliemat, både på grill og i ovn, men hadde liksom glemt det litt. Så det var fint med en påminnelse. Lime var også veldig godt til fisken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Fisk i folie med poteter og spinat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
![]() Sv: Fisk i folie med poteter og spinatSå gøy å høre at dere likte den maten. Jeg har aldri laget folie-mat før, og ble døds-imponert over hvor lettvint dette var. Jeg er stygt redd for at guttungen kommer til å bli lei denne retten etterhvert, he-he. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fisk i folie med poteter og spinatJeg bruker å legge ørret- filet i folie, med litt krydder og sitron. Blir helt kjempegodt, til gode poteter og en salat. Veldig lettvint
![]() |
#11 |
Fortynnet
|
Det er veldig lett å variere med andre typer fisk, andre typer grønnsaker og f.eks. kyllingfilet. En skvett hvitvin pleier også å være veldig godt i foliepakker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Passiv
Tusen takk for tipsene! Jeg skal heretter bli en folie-kokke |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Står på egne ben
![]() Sv: Fisk i folie med poteter og spinatHadde tenkt å teste ut denne i går, men det blei en litt annen variant siden jeg aldri hadde tid til å kutte opp poteter fra vi kom hjem til fisken måtte i ovnen, og bare fikk tak i frosne spinatputer. La laksefilet i folien porsjonspakket og krydret med salt og pepper, la oppi en klatt smør og la ei limeskive på toppen. Den limen satte kjempegod smak på fisken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Fisk i folie med poteter og spinatVår "standard" er torsk og tomater er i folie, veldig lik oppskrift egentlig. Bruker frossen gourmettorsk.
![]() |
#17 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: Fisk i folie med poteter og spinat...mens andre som er i ammetåka, ikke kunne komme på hva i all verden hun skulle ha spinat til, og derfor lot være å kjøpe det. Vel vel, det kommer nye handleturer, nye muligheter.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Borte
|
Kan kyllingen steke like lenge og på samme temperatur?
![]() |
#19 |
Fortynnet
|
Jeg delte hver filet i to så de ble litt tynnere, brunet dem litt i pannen og så var de i ovnen i 30 min, 200 grader. Da var de saftige og likevel gjennomstekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|