Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Pris på gitar?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-11, 18:37   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Pris på gitar?

Jeg har en gitar. Den skal jeg bli kvitt, tenkte jeg. Gitaren ser helt kurant ut den, men den må ha nye strenger. Den har en veldig flott ryggsekk-etui.

Men jeg skjønner ikke hvordan priser på gitarer settes. Gitaren heter Vantage, og jeg finner ingen akustiske gitarer av det slaget på finn.no for å sammenlikne.

Jeg har ikke peiling på hvor gammel den er.

Gammel 29-01-11, 18:56   #2
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pris på gitar?

Det lå noen av det merket på ebay:

http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=vantage+guitars

Ser ut til å være produsert i Japan og senere i korea. Hvis den er vintage kan den kanskje være verdt litt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 18:59   #3
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg solgte min Vintage for 800 kr med kasse for to år siden.

Gammel 29-01-11, 19:01   #4
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Vintage gitarer har ikke noe med vintage å gjøre. Det er merket.

Gammel 29-01-11, 19:05   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gitarer får man jo i alle prisklasser, så det lureste er antakelig å spørre noen som har peiling. For eksempel i en musikkbutikk som videreselger brukte varer.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 19:11   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Det lå noen av det merket på ebay:

http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=vantage+guitars

Ser ut til å være produsert i Japan og senere i korea. Hvis den er vintage kan den kanskje være verdt litt.

Der var det nesten bare el-gitarer, bare en som lignet på vår. Men takk for link. Kan aldri tenke meg at den kan være verdt noe, så max 500 eller 1000 kr, tenker jeg.

Gammel 29-01-11, 19:11   #7
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Gubben er gitarist og det var han som satte prisen på den. Han kjøper og selger gitarer hele tiden.

Gammel 29-01-11, 19:12   #8
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Jeg solgte min Vintage for 800 kr med kasse for to år siden.

Ok, det høres ut som noe i den gata jeg tenkte.

Gammel 02-02-11, 19:25   #9
Solå
Aktiv

Solå sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Solå er litt kul
Standard

[quote=Elise;2651405] Gitaren ser helt kurant ut den, men den må ha nye strenger. Den har en veldig flott ryggsekk-etui.

quote]

Jeg har en kamerat som driver og kjøper instrumenter på finn. Han elsker slike tekster i annonser- der er det ofte muligheter for å gjøre kupp Strenger byttes jo gjerne hver gang en spiller (om en spiller offentlig) så det har absolutt ingen betydning for prisen på gitaren

Synes du skulle spør en sakkyndig (musiker ) om akkurat din gitar. Prisen på en gitar handler om lyden man får ut, ingen gitarer er like.

Solå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-02-11, 21:30   #10
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Denne hadde jeg glemt. Det løste seg uten videre undersøkelser, da mamma sa at hun gjerne ville at vi skulle ta gitaren ut på hytta. Da slipper jeg å ha en gitar i hus, men slipper også å kvitte meg med den. Win-win.

Gammel 02-02-11, 21:34   #11
Solå
Aktiv

Solå sin avatar

Solå er litt kul
Standard

Så flott da Så kan du jo kjøpe deg Lillebror Nilsens gitarbok. Det er bare noen få grep du trenger for å bli kongen på hytta

(gjett hvem som driver og svarer på gamle tråder for å få hundre innlegg )

Gammel 02-02-11, 21:38   #12
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Den har jeg allerede, faktisk.

Gammel 02-02-11, 22:55   #13
Solå
Aktiv

Solå sin avatar

Solå er litt kul
Standard

Da er du igang da :-) Spørs om du ikke trenger å få gitaren tilbake, med strenger og pose og alt

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.