Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen "dagpenge-kyndige" her?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-11, 10:08   #1
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
bulle er litt kulbulle er litt kul
Standard

Noen "dagpenge-kyndige" her?

Hei!

Jeg er pt. heltidsstudent og tar nå avsluttende Master. Er ferdig til våren.
Er jo avhengig av inntekt, men har antatt at jeg ikke kvalifiserte for dagpenger. Tilfeldigvis begynte jeg å prøve å finne ut av dette i dag, og nå lurer jeg på om jeg kanskje har mulighet allikevel? (Selvfølgelig er jeg også jobbsøker).

Her er inntekt de siste tre år ca.

2008: 262.000,-
2009: 225.000,-
2010: 15.000,-

Kvalifiserer jeg, og i såfall - hva blir gunnlaget? Regnes det gjennomsnitt, eller er det beste året som blir grunnlaget?

Hjelp!

Tusen takk til dem som kan hjelpe meg

bulle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 10:11   #2
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen "Dagpenge-kyndige" her?

Hentet fra nav.no

Opprinnelig lagt inn av NAV

...Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst kr 113 462 i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst kr 226 923 i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene. Foreldrepenger, svangerskapspenger og svangerskapsrelaterte sykepenger medregnes i kravet til minsteinntekt.

Opprinnelig lagt inn av NAV

Dagpengegrunnlaget består av arbeidsinntekt og eventuelle folketrygdytelser du fikk utbetalt i siste kalenderår (fjor) eller i gjennomsnitt for de 3 siste årene før du fremmet krav om dagpenger.

Gammel 26-01-11, 10:12   #3
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Du burde være kvalifisert ifølge regelverket som det oppsummeres her. For din del vil vel snittet av tre siste år være det reelle utgangspunktet.

Gammel 26-01-11, 10:23   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det virker som om du kvalifiserer, ja. Ikke til mye penger, men alle monner drar. Jeg levde på 54 kroner dagen mellom studieslutt og første jobb, husker jeg.

Gammel 26-01-11, 10:28   #5
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Ja, da har jeg skjønt riktig

Var redd for at jeg hadde mistolket akkurat denne setningen:
...eller minst kr 226 923 i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene. Tenkte kanskje at det kunne være gjennomsnittlig for de siste tre år, og da ville jeg falt utenom .

Så utrolig betryggende! *puster lettet ut* Har nemlig ikke mye å gå på hvis jeg skulle være så uheldig å stå helt uten inntekt.

Da blir gjennomsnittet, ca 167.000,- og det blir beregningsgrunnlaget hvis jeg forstår riktig.

Gammel 26-01-11, 10:32   #6
bulle
Superduperaktiv

bulle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det virker som om du kvalifiserer, ja. Ikke til mye penger, men alle monner drar. Jeg levde på 54 kroner dagen mellom studieslutt og første jobb, husker jeg.

Alle monner, drar. Det er sikkert

Såvidt jeg har beregnet, så blir det ca 9.600,- i mnd. (Da har jeg tatt med to barn under 18 år i beregningen). Godt med den tryggheten, altså

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.