Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Larvesjokolade

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-11, 11:59   #1
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Larvesjokolade

http://www.vgtv.no/?id=36244

Er dette altså det vi må belage oss på å spise i "framtiden"?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:06   #2
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Larvesjokolade...

Eg hadde lyst på sjokolade i går, før eg oppdaga den artikkelen. Eg har fremdeles ikkje lyst på sjokolade... Eg slutter heller å spisa sjokolade, enn å spisa det der. Og sjølv om eg var like bestemt på at eg ALDRI skulle spisa froskelår eller snegler, så blir eg nok heller gal enn å gå tilbake den der.

Gammel 19-01-11, 12:12   #3
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Larvesjokolade

Tenk at det endelig kommer noe som får meg til å miste lysten på sjokolade.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 12:19   #4
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Elendig "artikkel". Ikke uvanlig for VG.

Insekter i matlaging er generelt en God Ide, men det kan rett og slett ikke presenteres på den måten. Å dandere larver på sjokkis for å vise hvor fint det er med larver som mat blir for dumt.

Det er snakk om en enkel, neste utømmelig kilde til god næring. Etter alt vi vet så vil det være miljøvennlig og enkelt å utføre økologisk å produsere. Nåværende generasjoner kommer ikke til å få det til, vi er for fanget i æsj-faktoren, men jeg håper virkelig at man finner en vei.

Gammel 19-01-11, 13:10   #5
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jeg må jo innrømme at jeg ikke kommer til å teste ut kulinariske larveopplevelser....

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 13:50   #6
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Hess, hvorfor skal det være så mye eklere å spise larvesjokolade enn for eksempel honning?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 14:01   #7
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Dessuten så spiser vi diverse ekle monstre fra havet uten å blunke.

Gammel 21-01-11, 14:06   #8
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Ja. Har du noen gang faktisk sett på en reke? Da snakker vi insekt!

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-11, 14:34   #9
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er vel en psykisk sperre mer enn noe annet, men jeg skal innrømme at det blir en hard nøtt å komme over.
Ikke helt der enda.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.