|
Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Når servise er helt "rutete" - hva heter det?Det var noen her inne en gang som lærte meg hva det het når f. eks en tallerken har blitt helt mønstrete i emaljen eller hva det er. Det ser liskom ut som det har gått i tusen knas, men så er det like helt. Ligner kanskje litt på spindelvev... Noen som vet?
![]() |
#3 |
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når servise er helt "rutete" - hva heter det?Jepp. Jeg sier at det er krakelert, dvs at glasuren har sprukket opp uten at det er synlige sprekker på overflaten.
![]() |
![]() |
#4 |
Ute av drift
![]() Sv: Når servise er helt "rutete" - hva heter det?Tusen takk!!
![]() |
#5 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når servise er helt "rutete" - hva heter det?Krakelert. Ser jeg er forsent ute med svaret,svarer likevel |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Live and let live
|
![]() Sv: Når servise er helt "rutete" - hva heter det?Å! Jeg kunne jo svaret her!
![]() |
#7 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Når servise er helt "rutete" - hva heter det?Dersom serviset ditt er krakelert, gå tilbake til butikken med det. Vi opplevde det med kjøkkenserviset vårt, men tenkte ikke på å klage siden det var fra 2004. Vi kikket på nytt, og tilfeldigvis nevnte vi det til ekspeditrisen i butikken da vi diskuterte nytt servise. Hun ba oss ta det gamle med til butikken, vi dro hjem og hentet det og fikk helt nytt servise gratis (av samme type). Det var faktisk snakk om 12 middagstallerkener og 12 frokosttallerkener, så det var jo kjempeservice! (Litt reklame for Tilbords... )
![]() |
#8 |
Ute av drift
![]() Sv: Når servise er helt "rutete" - hva heter det?
Det er arvegods fra folk jeg ikke kjenner, og serviset er fra England, så det er ikke så lett, tror jeg. Men ellers skulle jeg gjort det.
![]() |
#9 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: Når servise er helt "rutete" - hva heter det?
Da er det nok ikke så enkelt, nei! Synd det er blitt krakelert!
![]() |
|
|