Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Når servise er helt "rutete" - hva heter det?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-11, 12:22   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Når servise er helt "rutete" - hva heter det?

Det var noen her inne en gang som lærte meg hva det het når f. eks en tallerken har blitt helt mønstrete i emaljen eller hva det er. Det ser liskom ut som det har gått i tusen knas, men så er det like helt. Ligner kanskje litt på spindelvev... Noen som vet?

Gammel 30-01-11, 12:23   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når servise er helt "rutete" - hva heter det?

Er det det som heter krakelert?

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 12:25   #3
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Jepp. Jeg sier at det er krakelert, dvs at glasuren har sprukket opp uten at det er synlige sprekker på overflaten.

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 12:35   #4
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Tusen takk!!

Gammel 30-01-11, 13:13   #5
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Krakelert. Ser jeg er forsent ute med svaret,svarer likevel

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 13:21   #6
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å! Jeg kunne jo svaret her! :forsen:

Jaja, jeg trår til likevel:

Krakelert.

Gammel 30-01-11, 17:37   #7
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Dersom serviset ditt er krakelert, gå tilbake til butikken med det. Vi opplevde det med kjøkkenserviset vårt, men tenkte ikke på å klage siden det var fra 2004. Vi kikket på nytt, og tilfeldigvis nevnte vi det til ekspeditrisen i butikken da vi diskuterte nytt servise. Hun ba oss ta det gamle med til butikken, vi dro hjem og hentet det og fikk helt nytt servise gratis (av samme type). Det var faktisk snakk om 12 middagstallerkener og 12 frokosttallerkener, så det var jo kjempeservice! (Litt reklame for Tilbords... )

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 17:56   #8
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Synnemor, her.

Dersom serviset ditt er krakelert, gå tilbake til butikken med det. Vi opplevde det med kjøkkenserviset vårt, men tenkte ikke på å klage siden det var fra 2004. Vi kikket på nytt, og tilfeldigvis nevnte vi det til ekspeditrisen i butikken da vi diskuterte nytt servise. Hun ba oss ta det gamle med til butikken, vi dro hjem og hentet det og fikk helt nytt servise gratis (av samme type). Det var faktisk snakk om 12 middagstallerkener og 12 frokosttallerkener, så det var jo kjempeservice! (Litt reklame for Tilbords... )

Det er arvegods fra folk jeg ikke kjenner, og serviset er fra England, så det er ikke så lett, tror jeg. Men ellers skulle jeg gjort det.

Gammel 30-01-11, 18:23   #9
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det er arvegods fra folk jeg ikke kjenner, og serviset er fra England, så det er ikke så lett, tror jeg. Men ellers skulle jeg gjort det.

Da er det nok ikke så enkelt, nei! Synd det er blitt krakelert!

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.