|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Salg av kalendere i idrettslagVi har fått den ære av å selge kalendere for vårt idrettslag med beskjed om at får vi ikke solgt alle må vi allikevel betale for det selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() Sv: Salg av kalendere i idrettslagFotballen har sånn type opplegg med skrapelodd. De vi ikke klarer å selge må vi kjøpe selv. Ikke lett å bli kvitt lodda når hele nabolaget går rundt og selger dem men vi blir som regel alltid kvitt dem (men da må besteforeldre osv til pers)
![]() |
#3 |
Ferdig!
![]() Sv: Salg av kalendere i idrettslagLoddene skjønner jeg. De koster 25,- og er pålagt fra forbundet sin side. I år fikk alle i klubben jeg sitter i styret i 11 slike lodd. Det er overkommelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Salg av kalendere i idrettslagVi fikk endel sekker med dopapir samt flere bokser, ja samlebokser, med tannbørster vi skulle selge.
![]() |
#5 |
Ferdig!
![]() Sv: Salg av kalendere i idrettslagJeg er helt med på å gjøre en innsats for idrettslaget. Det er ikke det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Salg av kalendere i idrettslagGrøss og gru.. jeg syns helt ærlig alle slike salg er noe forbanna tull!
![]() |
#7 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Salg av kalendere i idrettslagJeg vet at mange klubber løser slike ting ved at dem "selger" kalenderne til foreldrene også må dem selv sørge for å selge videre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Salg av kalendere i idrettslagKalender til 200,-? Hvem i all verden forventer de skal kjøpe noe sånt?
![]() |
#9 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Salg av kalendere i idrettslagÅh jeg kjenner jeg er overlykkelig over at turbo ikke spiller fotball der man må sånt(vet et lag som "hører" til turbo skolen hadde dopapir salg i høst)
![]() |
#10 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Salg av kalendere i idrettslagTips: Send ungen ut i -20 for å selge kalenderne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ferdig!
![]() Sv: Salg av kalendere i idrettslag
Det er ikke snakk om at foreldre ikke gidder gjøre sin del av byrden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Salg av kalendere i idrettslagUngene mine er ikke så store ennå at de får så mye de skal selge hver. Det er 4 lodd hver og 3 kalendere hver på håndballen. Men da koster kalenderene bare kr 50,-. Jeg tenkte at vi måtte kjøpe alt, for penger skal håndballen ha tilbake uansett, men ungene mine er så ivrige og nybegynnere inne det her ennå at de nekter å selge til oss. De skal ut og selge og synes det er moro. Aner ikke om idrettslagene har lov og gjøre det sånn med å pålegge ungene lodd og kalendere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Passiv
|
![]() Sv: Salg av kalendere i idrettslagVi må selge kakebokser. Blir pålagt å hente kakeboksene og betale for dem. Så blir det opp til oss å selge dem videre (eller spise dem selv som det gjerne ender opp med at vi gjør |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Salg av kalendere i idrettslagVi fikk pakker med gavepapir, kort og merkelapper. Til den nette sum av 200 kroner. Jeg synest det er alt for mye penger å forvente at naboer osv. skal betale for å støtte en forening de ikke har noe med, og jeg kjenner jeg blir litt irritert av det. 50 kroner er greit. Heldigvis kunne vi bare levere tilbake det vi ikke solgte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Passiv
|
![]() Sv: Salg av kalendere i idrettslagDette er ikke greit. Ikke søren om jeg ville betalt 200 spenn for en kalender heller. |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Salg av kalendere i idrettslagVi måtte også selge kalender når ungen spilte basket. Vi må selge lodd for fotballaget. Vi har skrapt mange lodd vi ikke solgte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Jeg ble veldig irritert, og hadde lyst til å nekte, men vi var pålagt å gjøre dette. OK med dopapir, men ikke OK med de tannbørstene.
![]() |
#18 |
maler
|
![]() Sv: Salg av kalendere i idrettslagDet jeg synes er aller verst med de hundre salgsfremstøtene til idrettslagene er at de kommer plutselig og uventet hver gang. Ingen oversikt i starten av året hva man begir seg inn på. Det vil si, man får informasjon om treninger, kampfrekvens og de to kioskvaktene i halvåret. Og så dumper det ned dopapir, lodd og kalendere ingen har sagt et kvekk om før man står der med bunken og regninga. Jeg tror det der er veldig vanlig, men skrekkelig irriterende spesielt når det er korte frister og tungsolgt dritt man skal selge.
![]() |
#19 |
Passiv
|
Da du solgte det der dopapiret - det skulle selges mens det var nytt altså. Det er lettere da. Lover. |
![]() |
![]() |
#20 |
maler
|
![]() |
|
|