|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I endring
|
![]() Saus til ribbeJeg trenger hjelp, vi skulle egentlig være alene i kveld og da hadde det blitt posesaus med kraften fra ribben oppi, men nå kommer en kammerat på besøk så da må jeg kansje gjøre det skikkelig.
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Saus til ribbe.Ta noen spiseskjeer med godt smør, smelt, ha i hvetemel til passe konsistens, det skal være omtrent som grøt, og la det stå på svak varme til det har blitt brunt - i en stekepanne. Du må røre i det med jevne mellomrom. Jeg lager den ikke så veldig brun, men jukser med sukkerkulør. Poenget er at det må få stå en stund. Gjør du det fort på sterk varm, blir sausen kornete. |
![]() |
![]() |
#6 |
Tatt på
|
![]() Sv: Saus til ribbe.Sil kraften fra ribben og ha i en kjele. Dryss på med en passe mengde mel og la det stå til melet har synket ned i kraften. Kok opp under omrøring og ha i sukkerkulør og salt/pepper om nødvendig. Trenger ikke å tilsette noe fett, da kraften fra ribben er full av fett fra før.
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Saus til ribbe.Jeg pleide å brune smør og mel til saus, men så kom jeg over sausen til Hellstrøm og nå lager jeg bare den. Den har kjempegod smak, er ikke så mektig, og er dessuten enklere å lage. Anbefales hvis du liker hvitløk! |
![]() |
![]() |
|
|