Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Lydbøker i bil / på iphone

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-11, 08:48   #1
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Lydbøker i bil / på iphone

Jeg kommer til å kjøre mye bil i jobben og vet fort blir lei av radio og musikk. Kan jo låne lydbøker på biblioteket, men er det andre måter ? Kan man laste ned til mobilen f.eks?

Gammel 04-01-11, 08:52   #2
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lydbøker i bil/ på iphone

De har lydbøker på iTunes hvertfall. Også er det noe som heter Audible, men der må man ha abbonnement ettersom jeg har skjønt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 08:59   #3
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Lydbøker i bil / på iphone

På norsk eller engelsk? vil helst ha norsk om det er mulig.

Gammel 04-01-11, 09:11   #4
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg låner lydbøker på biblioteket, og rippar det til filer som eg legg på Iphone. Det er lov altså - så lenge du slettar filene etter du har høyrt boka, og ikkje deler med andre. Eg veit altså ikkje heilt kva programvare eg brukar til dette - er mannen min som har ordna det til.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 09:30   #5
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kumilla, her.

På norsk eller engelsk? vil helst ha norsk om det er mulig.

Jeg tror det bare er på engelsk. Her ser det ut til at du kan laste ned norske (men det var dyrt, gitt): http://www.bokkilden.no/SamboWeb/side.do?rom=Mp3

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 09:31   #6
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

De fleste bibliotek har lydbøker på norsk i mp3-format (på CD), da kan du sette CDen i PCen og flytte over filene til iPhonen.

Eller du kan laste ned i iTunes, Audible eller direkte fra Lydbokforlaget.Ser de har tilbud på endel titler til nedlastning nå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:21.