|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
~~~~~~~
|
![]() Aldersgrense for betalingskort?Vurderer å gi frøkna betalingskort, men i ett familieselskap ble det hevdet at det var aldersgrense for dette. Jeg tenker da debetkort uten noen form for kredit. Noen som vet hva aldersgrensen er? Finner ikke svar på bankens nettside.
![]() |
#3 |
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aldersgrense for betalingskort?Jeg tok et raskt blikk hos tre av de større bankene, og de var enstemmige på debetkort fra 13 år.
![]() |
![]() |
#5 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Aldersgrense for betalingskort?Dnb har 13 ja og dinbank.no har 18 års grense. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Aldersgrense for betalingskort?
Ja, jeg har full kontroll på kontoen til ungene via min nettbank. Og de fikk endel kontanter til jul, så jeg tenkte det hadde vært kjekt med kort istedenfor cash når hun skal ut og handle... får sjekke litt muligheter.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Aldersgrense for betalingskort?Min tenåring fikk kort da hun ble 13. Dette er en Terra bank.
![]() |
#8 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Aldersgrense for betalingskort?Vi har også til våre 14-åring, det er vanlig minibankkort med bilde. Veldig greit, så har hun legitimasjon også. Jeg disponerer kontoen fra min nettbank, så lommepenger overføres til kontoen hennes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Aldersgrense for betalingskort?Jeg tror rett og slett at ungdomskort er for ungdom mellom 13 og 18 år. Det ungdomskortet man har i Skandiabanken er i alle fall kun fra 13 år. De har ikke andre tilbud for yngre personer. Forøvrig har man som foreldre full kontroll over kontoen via Skandiabankens nettbank. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Aldersgrense for betalingskort?13 år for de fleste som nevnt over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Aldersgrense for betalingskort?Jeg fikk tenåring og sjekket av div grunner flere banker i høst etter bankkort. Det var trettenårsgrense på alle kortløsninger jeg fant ihvertfall. |
![]() |
![]() |
#12 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Aldersgrense for betalingskort?Det har endret seg altså. Jeg fikk vanlig visa fra dnb då Jeg var elleve.
![]() |
#13 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Aldersgrense for betalingskort?Eldstejenta mi fikk kort da hun var 13 år. Det er jeg som er juridisk ansvarlig for kortet hennes til hun blir 18, og jeg har tilgang til kontoen hennes via min nettbank. Vi har Sparebank 1, og hun har et Visa elektronkort, med bilde på. Hun var forresten på tur i sommer med hvite busser, og brukte kortet sitt i utlandet problemfritt.
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Aldersgrense for betalingskort?Eit alternativ er jo å kjøpa SpendOn visa for eit visst beløp, og la ho nytta det til betaling. Minuset er jo at dersom ho mister kortet får ho ikkje pengane tilbake, men ein treng jo ikkje setja heile beløpet inn på kortet då. Det fungerer i alle butikker som har online visa terminal, og internett.
![]() |
#15 |
~~~~~~~
|
Ja, dette er ett alternativ vi har vurdert. Får ringe banken på mandag å høre om det finnes ett alternativ for henne.
![]() |
#17 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Aldersgrense for betalingskort? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Einsam
|
![]() Sv: Aldersgrense for betalingskort?Man KAN få det tidligere enn 18-år, men det kommer litt an på.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
~~~~~~~
|
Joda, kort med bilde er selvfølgelig å foretrekke. Men dersom det er 13 års grense for å få "årntli" bankkort så kan vi klare oss med ett bankaxept kort uten bilde.
![]() |
#20 |
Einsam
|
Okei. Der jeg jobber går grensen uansett på alder, og om de er rett legitimert. En 10-åring kan faktisk få kort med bilde. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|