Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er januarsalget bare humbug?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-10, 15:16   #1
Slettet bruker
Passiv

Standard

Er januarsalget bare humbug?

Det lurer jeg på i dag, etter å ha lest VG på nett:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10028385

Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 15:18   #2
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: Er januarsalget bare humburg?

Det leste vi her også akkurat. I alle fall høres det ut som om det er lurt å gi penger til jul og heller handle i januar.

Vil de avskaffe julegavehandelen eller?

Gammel 18-12-10, 15:37   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elkjøp-salget er bare humbug, ja. Det har det vært lenge. De har jo ikke engang lov å kalle det salg, så de kaller det "januarfest" og lignende.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 16:12   #4
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Dumminger. Elkjøp altså, ikke dere!

Gammel 18-12-10, 16:30   #5
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Og det morsomme er jo at noen står på dørene før Elkjøp åpner kl.7 på nyåret.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 16:49   #6
Klosetta
Fullverdig medlem

Klosetta sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Klosetta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hva?? Dette viste jeg ikke!!! Noe så irriterende!!

Klosetta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 17:50   #7
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er vel gammelt nytt, i det minste innen elektronikkbransjen. Men at de faktisk skrudde opp prisene mye like før jul, det hadde jeg ikke trodd.

(Forresten, humbug, ikke humburg tror jeg).

Gammel 18-12-10, 17:53   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Det er vel gammelt nytt, i det minste innen elektronikkbransjen. Men at de faktisk skrudde opp prisene mye like før jul, det hadde jeg ikke trodd.

(Forresten, humbug, ikke humburg tror jeg).

Jo, det visste jeg. Oppdratt av søs som jobbet på elkjøp noen år handles det ikke elektronikk i desember.

Gammel 18-12-10, 18:10   #9
Slettet bruker
Passiv

Standard

Humbug? Ja så sannelig, det er et ord jeg alltid har skrevet (og lest) helt feil.

Svar med sitat
Gammel 18-12-10, 18:28   #10
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Standard

Blir helt kvalm av dem her asså.

Gammel 19-12-10, 14:31   #11
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Elkøp er lureri og fanteri ang priser
Og har ekstrem dårlig kundeservice!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 15:40   #12
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Ja det er helt sant. Jeg handler ikke der lenger.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 15:46   #13
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av ItsOnlyMe, her.

Jepp. Lenge siden jeg sluttet å handle der,de kan jo ikke kundeservice og hadde aldri det jeg ville ha.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 16:15   #14
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Jepp. Lenge siden jeg sluttet å handle der,de kan jo ikke kundeservice og hadde aldri det jeg ville ha.

Hvor er det lurt å handle?

(Har handlet svært lite elektronikk de siste ti årene)

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 18:19   #15
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er januarsalget bare humbug?

Jeg har dette inntrykket også på Obs. Der pleier det å være masse gode tilbud på mat, men nå er det ikke det synes jeg. Til jul putter folk oppi kurvene uansett.

Men det kan jo hende de har noen reelt gode tilbud i januar, som rettferdiggjør at folk stiller seg i kø kl 7, antar at noen kunder følger med på hva som er gode priser. Men det er jo råttent at de setter opp prisene rett før jul da.

Dere er vel klar over at Lefdal og Elkjøp er samme gjengen? Expert og Siba er konkurrenter til Elkjøp da.

Gammel 19-12-10, 18:38   #16
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Hvor er det lurt å handle?

(Har handlet svært lite elektronikk de siste ti årene)

Jeg har gått over til å handle alt på Expert. Man får raskt hjelp,god service og helt greie priser.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 19:16   #17
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Ifølge artikkelen er ikke Expert helt uskyldige de heller, og elektronikkbransjen er neppe alene om dette fenomenet. Ikke at det gjør saken så veldig mye bedre, men rett skal være rett.

Selvsagt, dette er jo en slags bransjenorm. Elkjøp har jo åpent kjøp også i desember, så de kan ikke selge varer dyrere enn andre.

Gammel 20-12-10, 11:41   #18
Lille Foo
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2010
Lille Foo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg har med forbauselse lagt merke til at postkassa mi har vært tom for reklame i hele forrige uke. Etter å ha lest artikkelen skjønte jeg hvorfor. Nå trenger de ikke å lure meg, det klarer jeg sjøl. De venter til Januar når de ikke slår av prisen og kaller det Knall kjøp, og Løp og kjøp. Heldigvis har jeg sikkert brukt opp pengene mine til da.

Lille Foo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.